aopen h600 frontpanel audio aansluiten?

Pagina: 1
Acties:

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-07 07:50
ik heb dus zo'n frontpanel met usb en audio voor m'n h600 gekocht. standaart zitten er mooie pluggen en allemaal losse plugjes aan (voor 1 pin). die mooie pluggen passen geloof ik alleen in intel borden f zo had ik gehoord dus ik ben op die losse dingetjes aangewezen.
usb heb ik al voorelkaar, dat kon ik zo uit m'n abit boekje lepelen.
alleen nu nog audio. da's dus line out 1(front toch?) en mic in.

ik bezit een sb audigy en daar zit ook een mogenlijkheid voor de live drive op. kan ik op een of andere manier die connectoren voor m'n frontpanel gebruiken? zijn daar schema's van hoe ik ze aan moet sluiten?
en ik ken ook iemand die het van een sblive 5.1 wil weten...

verdere system specs, zie sig.

• sharkzor
schop

• sharkzor
trap??

Verwijderd

Op vrijdag 25 januari 2002 14:23 schreef weareborg het volgende:
trap??
Ik trap even met je mee.

Ik weet het ook niet.

Heb ook zitten puzzelen maar had alles mooi in het boekje van m'n AOpen mobo staan maar ben kleurenblind en had dus ook een gigantisch probleem.
Succes.

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:00
Scannetje posten? :+

Verwijderd

/me is al 3 weken aan het zoeken naar de pin layour naar de audigy drive connector op z'n audigy zodat hij ook die aansluitingen in z'n h600a kan gebruiken :(

• sharkzor
http://www.digit-life.com/articles/livetolive51/

hier vond ik een pin layout van de live 5.1
welke pins moet ik dan hebben en is dit hetzelfde op de audigy?

• bluf98
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-05 12:07
Hoi sharkzor,
Je draadje loopt al weer een tijd, maar heb je de koptelefoon + microfoon stekkers van je H600 inmiddels aangesloten op de AUD_EXT connector van de Live?

Uit de tabel op Digit-life haal ik diverse pinnen die het zouden kunnen zijn:
- koptelefoon signaaldraad(+) via pin: 10,11,13 (GPO 0,1,2)
- microfoon signaaldraad(+) via pin: 31,33,35 (ADCSDO 0,1,2)

Heb je al uitgezocht óf een van deze gebruikt kan worden en zo ja, welke min pinnen(-) hen je dan gebruikt voor de retour?

Kan ik daar gewoon de stekkertjes van mijn Aopen audiokabel op prikken?

Dank, Robert.

Sysje

• bluf98
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-05 12:07
Antwoord zelf gevonden: NEEN! (althans niet via AUD_EXT pinnen) :(

Te lezen op (http://www.rvs.uni-hannover.de/people/einhorn/spdif/ onder FAQ):
"Kann ich an den AUD_EXT analoge Geräte anschliessen?
Nein. Für weitere analoge Geräte kann man lediglich die anderen Anschlüsse nutzen: AUX_IN und CD_IN (beides Stereo) sowie TAD (Mono-Eingang und Mikrofonsignal-Ausgang). Die Belegung findet man in der Creative Hilfe. Für den Bau von Frontanschlusspanels bleibt nur das Herausführen der Kabel durch ein Slotblech. Lediglich spezielle OEM-Versionen (gesehen in Dell-PCs) verfügen über zusätzliche Pfostensteckverbinder für Frontpanels.
Wie die zusätzlichen Line-In und Mic-In Anschlüsse im Audioy/Live Drive realisiert sind ist mir nicht bekannt. "

Jammer, maar helaas!
Zelfs het gegeven alternatief is niet handig vwb. koptelefoon aansluiting, want muting werkt dan dus niet als je -via een splitter- je koptelefoon aansluit via zelfde uitgang waar je surroundset achterop Live! is aangesloten... Rest dan alleen een Live!Drive of andere (onboard) soundcard die wel analoge pinnen heeft op PCB :r

[ Voor 8% gewijzigd door bluf98 op 22-04-2003 15:50 ]

Sysje

Pagina: 1