Ik ben van plan om een eigen server op te zetten voor mijn site. Maar dan wou k eens weten heb er nl nog al over na zitten denken maar dan problemen met hackers enzo. Nu is de vraag hoe hebben jullie het thuis wat voor comp en wat voor OS en hoe beveiligd??
webserver: w2k advanced met iis - athlon 900
firewall/proxy: w2k advanced met ISA server - duron 700
firewall/proxy: w2k advanced met ISA server - duron 700
9worlds.net @ hattrick.org
Ik heb op dit moment geen webserver meer draaien (beetje door gebrand) Ik had wel een leuk linux (SUSE 7.3) servertje draaien. Apache webserver standaard SUSE firewall en wat beveiligings modificatie's van www.suse.de afgehaalt
was redelijk veilig. doe je het onder windows is norton firewall een redelijk goeie beveiligings optie maar een windows webserver crasht in verhouding veel teveel. maar voor thuis gebruik wel makelijk het is een keuze.
Als je veel belangrijke gegevens heb zou ik al niet een windows webserver draaien !!!
maar succes met het uitzoeken
was redelijk veilig. doe je het onder windows is norton firewall een redelijk goeie beveiligings optie maar een windows webserver crasht in verhouding veel teveel. maar voor thuis gebruik wel makelijk het is een keuze.
Als je veel belangrijke gegevens heb zou ik al niet een windows webserver draaien !!!
maar succes met het uitzoeken
Je hebt er denk ik vrij weinig aan

6 Servers op mijn werk (web/mail/dns): Linux (Redhat)
Mn eigen server @ colo: Linux (Debian)
Mijn router/server thuis: Linux (Slackware 8.0)
Laptop die als mobiele server dient als chello down is draait linux from scratch
Tot zover
Hoe te beveiligen? Dat is geen kwestie van 'klik hier tik dat'
Zijn goede boeken over
6 Servers op mijn werk (web/mail/dns): Linux (Redhat)
Mn eigen server @ colo: Linux (Debian)
Mijn router/server thuis: Linux (Slackware 8.0)
Laptop die als mobiele server dient als chello down is draait linux from scratch
Tot zover
Hoe te beveiligen? Dat is geen kwestie van 'klik hier tik dat'
Maar een serverkast bestaat toch ook?? Hoef je geen computer aanteschaffen extra dan. Maar is gewoon een los kastje of heb k dat mis???
op het werk solaris en freebsd web, db, etc- servers openbsd voor firewalls!
thuis heb ik een freebsd machine met ipfilter, binnenkort nog een keer openbsd installeren op een machine.
thuis heb ik een freebsd machine met ipfilter, binnenkort nog een keer openbsd installeren op een machine.
'k heb zelf een webserver geschreven in C...
Laat me nou toch eens met rust man!
Iedereen die in telekinese gelooft, steek a.u.b. mijn hand op
Verwijderd
Een router / webserver / pop server / samba server / en nog wat kleine dingetjes.
Alles draait op een Celly 433@541 met 320 mb SDRAM (pc 100)
verder zit er een Maxtor 40 Gb 7200 RPM hdtje in (voor mp3s)
Dit alles wordt aangestuurd door Linux Slackwaare 8.0
Alles draait op een Celly 433@541 met 320 mb SDRAM (pc 100)
verder zit er een Maxtor 40 Gb 7200 RPM hdtje in (voor mp3s)
Dit alles wordt aangestuurd door Linux Slackwaare 8.0
Verwijderd
Hier thuis 2 servers: 1 fileserver en 1 internet-routertje met mail/dns
Hier op het werk 3 server: 1 projectserver, 1 databaseserver en 1 internet-routertje met mail/dns
Allemaal draaien ze FreeBSD inclusief me eigen kennis aan beveiliging
Hier op het werk 3 server: 1 projectserver, 1 databaseserver en 1 internet-routertje met mail/dns
Allemaal draaien ze FreeBSD inclusief me eigen kennis aan beveiliging
Gewoon een cheapass maar stabiel bordje met een niet overdreven snelle CPU en lekker veel geheugen nemen. Eventueel een paar vette schijven als je ook wat anders naast HTTP wil serveren 
Mijn server specs staan op mijn huispagina
Je hebt inderdaad ook van die speciale kasten, maar dat is niet noodzakelijk en ze zijn daarnaast ook nog relatief duur. Een simpel 300W ATX miditowertje (of kleiner, afhankelijk van waarmee je het gaat volproppen en waarvoor je het gaar gebruiken) volstaat al.
Mijn server specs staan op mijn huispagina
Je hebt inderdaad ook van die speciale kasten, maar dat is niet noodzakelijk en ze zijn daarnaast ook nog relatief duur. Een simpel 300W ATX miditowertje (of kleiner, afhankelijk van waarmee je het gaat volproppen en waarvoor je het gaar gebruiken) volstaat al.
iig op linuxOp donderdag 24 januari 2002 22:36 schreef Maurice16 het volgende:
Ik ben van plan om een eigen server op te zetten voor mijn site. Maar dan wou k eens weten heb er nl nog al over na zitten denken maar dan problemen met hackers enzo. Nu is de vraag hoe hebben jullie het thuis wat voor comp en wat voor OS en hoe beveiligd??
Verwijderd
heb een Windows 2k as machine met Apache for win32. Homepage draaid erop, werkt goed zo hoor (pc is tevens proxy server en fpt server).
Zie hier in de FAQ: [topic=154738/1/50]
Sorry hoor, maar dit soort opsomtopics gaan dicht.
Sorry hoor, maar dit soort opsomtopics gaan dicht.
Tijd voor een nieuwe sig..
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()