TV kaart en capture

Pagina: 1
Acties:

• Expecho
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:58
Ok, ik heb zojuist 2 uur besteed aan het doorlezen van allerlei posts over tv kaarten en hun mogelijkheden, ik wil ff een summiere samenvatting geven en wil van jullie weten wat jullie ervaringen zijn en of het klopt wat ik hier roep.

feit:
- iedere tv-kaart KAN 768x576 cappen(?)
- 'KAN', omdat de meesteschijven te langzaam zijn om dit zonder frame-loss aan te kunnen en direct omzetten naar mpeg of divx veel cpu tijd kost
- eea werkt lang niet altijd vlekkeloos onder xp

vraag:
-Ik heb een amd xp 1600+, imb 7200 udma-66 schijf met 2mb cache waarop ik winXP Pro draai, is dit snel genoeg en werkt de hardware hierop? ervaringen graag.
-maakt het nog uit welke chip erop zit?

(een miro dc10 oid is voor mij geen oplossingen daar ik onder winXP wil blijven werken en ik het ook wel handig vind dat ik ook nog tv kan kijkenb met een tv-kaart :+)

BTW.: is dit niet iets voor in de FAQ, capturen met een tv-kaart is best hot gezien het aantal topics??

Verwijderd

moved V&B >> AVH

• Expecho
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:58
Op donderdag 24 januari 2002 22:11 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
moved V&B >> AVH
Hmm ja, stomme fout van me :D

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-07 21:21
gebruik de Huffyuv codec
http://www.math.berkeley.edu/%7Ebenrg/huffyuv.html
of de mjpeg codec
http://www.jpg.com/video/mjpeg.htm

je "kan" lossless avi krijgen, reken er eigenlijk maar op dat je wel wat frameloss krijgt. ik heb zelf een dual athlon xp1600+ met 2 40 gig schijven met ata100 en zelfs ik krijg frameloss met het capturen. het verschilt altijd soms is het 50% frameloss (dit is wel heel extreem) soms is het 3% maar reken ongeveer op de 8-10% frameloss dat merk je niet echt..

frameloss is ongeveer 10 procent wat redelijk weinig is wil je echt goed capturen had je eigenlijk een recorder met firewire moeten nemen (capture met framloss onder de 1% :P)

let wel je moet eerst uncompressed capturen om het vervolgens te compressen naar een beter formaat. met de dv codec die ik gebruikt had (dus rechtstreeks capturen van firewire) was het ongeveer 6 gig voor 30 minuten op de resolutie waar jij hem op wilt capturen.

in ieder geval hier is de link

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

hmmmz, frameloss? bij wat voor resolutie? max pal zeker? Wordt dat sowieso niet vrij lastig?

over die chip: er schijnt verschil te zitten in welke chip door programma's wordt ondersteund en wat ze kunnen qua resolutie. Ik zou er wel op proberen te letten, maar dan nog, ik kwam er ook nauwlijks uit. Ik heb nu een BT848a ofow

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

• Skinkie
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Op vrijdag 25 januari 2002 00:11 schreef justice_strike het volgende:
...
Hoe krijg jij het voor mekaar om dan nog frame loss te krijgen? Ik heb op een 266Mhz met langzame schijf nadat ik een compressie heb aangezet echt geen frameloss meer, op pal formaat (de kleine dus). (Hauppauge Win/TV Radio)

Draai nu linux en heb nog niet de kans gehad om te capturen... beetje druk met school.

edit:
domme reactie ok niet goed gelezen... |:( uncompressed dat gaat net niet :+

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• Paquito
  • Niet online
Ik capture YUV2 704x576 Huffyuv of uncompressed.
Zonder frame drops.. via m'n asus tnt2 tv-in met de Via 1.08 WDM capture drivers in win2k sp2 gebruikmakend van Virtual dub, Avi_IO of IULab ;)

De grootte van de avi files wordt dan ongeveer:

YUV2 704x576 huffyuv 1 uur = ~26gig (~9MB/s schat ik)
YUV2 704x576 uncompressed 1 uur = ~65-70gig (~12MB/s schat ik)

M'n system waarop ik dit doe:

Athlon 900
Asus a7v266
256mb ddr
IBM 13.5gig udma 66 7200rpm (~15MB/s)
Western digital 20gig udma 66 5400rpm (~15MB/s)
Maxtor 80gig 7200rpm

Je kan ook RGB capturen, (betere kleuren) maar dat trekt je systeem niet.
voor RGB 704x576 heb je minstens een 3ghz proc nodig denk ik. RGB 352x576 zou nog kunnen met je 1.6ghz proc.
Let er wel op dat RGB 2-3x zo groter is dan YUV2 in dezelfde resolutie.
Maar ik zou gewoon als ik jou was cappen in YUV2 704/720/768 (yep alle bt8x8 tv kaarten kunnen dit aan) x 576 huffyuv (of uncompressed als je de hd ruimte hebt) en daarna lekker encoden naar vcd, svcd, divx whatever gebruikmakend van evt filters (noise reduction, pal deinterlace etc).

Download ook de tweaked drivers (als je een bt8x8 kaart gaat kopen)

http://www.iulab.com/index.shtml?bt8x8/about

of

http://btwincap.sourceforge.net/Files/btwdmdrvinstaller5.1.7.zip

Hier nog veel meer info over capturen:

http://www.geocities.com/lukesvideo/

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:25
Het één en ander hangt ook heel sterk van de rest van je systeem af. Op de volledige PAL resolutie capturen is ontzettend tricky. Juist als je geen gebruik wil maken van een Miro DC10 (waarmee je zelfs op een pentium 133 al volledige resolutie kunt capturen zonder frame drops).

Het hangt heel erg van de performance van je PCI bus af of je met een kaart die niet eerst alles hardwarematig comprimeert (zoals de DC10) op volledige PAL resolutie kunt capturen. De CPU is hier dus nog nieteens de belangrijkste factor (tenzij je tijdens het capturn direct on the fly naar DivX wil, maar dat haal je zelfs met de snelste Ahlon XP nog net niet).

Soms willen framedrops al weg gaan als je je TV kaart in een ander PCI slot zet.

Mijn ervaring: Het KAN dus wel maar de rest van je systeem moet optimaal draaien en je TV kaart moet bij voorkeur in een PCI slot zitten dat geen IRQ deelt met een ander slot.

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• justice strike
  • Laatst online: 22-07 21:21
ja ik heb frameloss als ik het op 7nogwat bij 4nogwat probeer te capturen en ja ik weet hoe ik normaal moet capturen. overigens gebruik ik een asus tvbox om te capturen. dat gaat dus via de tvin van mijn geforce2 gts...

bij 3zoveel bij 2zoveel kan ik wel zonder frameloss capturen maar dat is een ander verhaal.

verder kan je via firewire echt prachtig capturen met 2 frames lost op de 160000 frames (minder dan 1 % dus wat uitzonderlijk mooi is)

dus het ligt echt niet aan mijn pc!! (aangezien ik een dual proc heb

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Pagina: 1