Toon posts:

Non profit provider

Pagina: 1
Acties:
  • 201 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik heb mijn broer zover gekregen dat hij ook het internet wil ondekken.
Alleen hij is wel een beetje kritisch, qua provider ed.

Mijn broer is een anarchist/veganist/beroepsdemonstrant en wil dus geen abbo nemen bij een provider, waar een groot bedrijf (= geld :r) achter zit.
Hij zoekt non-profit instellingen

Hij heeft gehoord van www.antenna.nl en zij dat ik voor hem daar maar even een account aan moest maken, echter daar doen ze niet aan accounts enzo.

Weten jullie een correcte provider.

Hij draait btw LINUX.
(Snapt er niks van, maarja het is open-source dus altijd goed :) )

edit:
Hij woont in Nijmegen/Ubbergen/De Refter

Alvast bedankt

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:36
hahah vraag of iemand met snel internet een ISDN paket koopt en laat hem dan daar op inbellen, :-)

Verwijderd

Topicstarter
:Z
Bedankt he.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-08 16:58

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Jaja, een bedrijf dat een dienst levert en dat gratis doet zonder iets er voor terug te hoeven. Leuk.

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat het er is, een soort leger des net :9

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:42
Denk je echt dat iemand een provider gaat beginnen zonder dat ie er iets voor terug ziet :Z Zo'n provider bestaat echt niet.

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 20:40

Xof

Hetnet, KPN is non-profit daarom maken ze ook zo'n verlies :D :D :D ;)

• Egbert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-07 20:07
Ehm.. 'non-profit' is toch echt niet hetzelfde als 'gratis' hoor.

• Xof
  • Laatst online: 09-08 20:40

Xof

Goh waarom heb ik er nou toch smilies bijgedaan :)

Verwijderd

Is HCCNet een idee?
Onderdeel van een vereniging, komt nog het meest in de buurt van wat je wilt, denk ik...

Verwijderd

Op vrijdag 25 januari 2002 10:05 schreef SVL het volgende:
Is HCCNet een idee?
Onderdeel van een vereniging, komt nog het meest in de buurt van wat je wilt, denk ik...
hccnet is van kpn (70%) >:)
Is je broer misschien een beetje triest? Heeft ie geen huis omdat ie niet bij een woningbouw vereniging wil, of heeft ie geen huis omdat ie geen geld op de bank wil staan. Je broer wil helemaal niet op het internet! Hij wil in een doos in het park slapen. Als ie echt wil mag ie ook in mijn achtertuin slapen. Moet ie wel zijn behoefte ergens anders doen.

Weet je broer wat een bedrijf is? een bedrijf wil altijd winst maken. Aangezien er geen filantropische providers bestaan met onwijs rijke geldschieters die non-profit internet willen aanbieden aan mensen die daar tegen zijn. zou ik gewoon hetnet, zonnet enz.. nemen.

Ohja doe het ook maar niet over de telefoonlijn want dan maakt kpn winst, doe dan maar kabel, ah fuck dat kan ook niet dan maakt chello winst. Hmm wat blijft er dan over. Geef hem een krant (metro ofzo) :)

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Op vrijdag 25 januari 2002 11:16 schreef Bart_traB het volgende:

[..]

Is je broer misschien een beetje triest? Heeft ie geen huis omdat ie niet bij een woningbouw vereniging wil, of heeft ie geen huis omdat ie geen geld op de bank wil staan. Je broer wil helemaal niet op het internet! Hij wil in een doos in het park slapen. Als ie echt wil mag ie ook in mijn achtertuin slapen. Moet ie wel zijn behoefte ergens anders doen.

Weet je broer wat een bedrijf is? een bedrijf wil altijd winst maken. Aangezien er geen filantropische providers bestaan met onwijs rijke geldschieters die non-profit internet willen aanbieden aan mensen die daar tegen zijn. zou ik gewoon hetnet, zonnet enz.. nemen.

Ohja doe het ook maar niet over de telefoonlijn want dan maakt kpn winst, doe dan maar kabel, ah fuck dat kan ook niet dan maakt chello winst. Hmm wat blijft er dan over. Geef hem een krant (metro ofzo) :)
En zelfs Metro is een commercieel bedrijf dat winst maakt... :P

ff serieus: als je tegen alles bent, moet je ook niet gaan internetten... |:(

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Verwijderd

Op vrijdag 25 januari 2002 11:16 schreef Bart_traB het volgende:

[..]

Ik schreef ook dat het het meest in de buurt kwam.
Ik neem aan dat de (non-profit) HCC de belangen van haar leden voorop stelt, ook in de HCCNet-activiteiten.

Overigens: over die computer van je broer: de fabrikanten die daarvoor de onderdelen hebben gemaakt, zijn die wel allemaal in orde? :)

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Kerknet ?

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-08 16:58

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Op vrijdag 25 januari 2002 01:41 schreef Egbert het volgende:
Ehm.. 'non-profit' is toch echt niet hetzelfde als 'gratis' hoor.
Klopt, mijn zin is niet 100% zo als ie zou moeten maar de bedoeling is goed ;).

Wat ik bedoelde, wie bied er nou iets aan als internet tegen kostprijs?

• radi0man
  • Laatst online: 07-06 00:14
Is hij op zoek naar een non-profit provider of een maatschappelijk verantwoorde provider?
In het eerste geval zou je eens kunnen kijken of er misschien een digitale stad in de buurt zit die nog access aanbieden. Er zijn er nog een paar die dat doen.
In het tweede geval denk ik meer in de richting van iets als Kerknet of zo. Nadeel van dat soort providers is dat ze content filteren.
Je zou ook aan XS4ALL kunnen denken. Ze zijn weliswaar eigendom van KPN, maar nemen wel eigen standpunten in. Ze hebben in het verleden rechtzaken gevoerd over het afluisteren van klanten e.d. en pakten recent spammers nog juridisch aan. Het is geen non-profit provider, maar ligt misschien wat meer in de richting van wat 'ie zoekt (alhoewel dat in het verleden meer het geval was dan nu)

Verwijderd

waar hebben we het hier over?? Ook xs4all wil winst maken. En doet dat met haar standpunten. Planet doet dat ook maar op een andere manier. Als je een verantwoorde provider wil hebben die netjes naar de klant is (is geloof ik ook als beste inbel provider getest) neem dan solcon. Ik heb het ook naast mijn kabel en ben zeer tevreden.

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-08 15:56

Sabbi

je denkt aan mij.

vroeger kon je inbellen bij dds (digitale stad amsterdam) kweenie of dat nu nog kan maar je kan het proberen...

Verwijderd

Nope, DDS is ook commercieel tegenwoordig.

Verwijderd

*zucht* waar gaat het heen met deze wereld. Alles commercieel. Ik mis het goede oude communisme.

En das gelijk de oplossing voor je broer ;) Stem voor het communisme :)

Maar serieus, ik zou echt geen provider weten die gratis is, geen commerciele ideen heeft en nix verdiend. Dus ik vrees dat je broer iets anders moet proberen. 27mc bakkie?

• Kjev
  • Laatst online: 02-01-2024
Ik snap je broers standpunt op zich wel en ben het er zelfs mee eens. Als er voor mij een niet-commercieel alternatief zou zijn voor bank, internet, telefoon en dat soort dingen, zou ik daar ook naar overstappen.

(Het ontbreken van dit soort aanbieders is m.i. alleen geen reden om deze diensten niet te gebruiken, want als je dat betreffende alles doorvoert zit je dadelijk in een kartonnen doos je eigen groente te telen o.i.d. :P)

Alleen het probleem is dat je hier nu eenmaal in een diepgewortelde kapitalistische samenleving zit, waarin je commerciële bedrijven als enige oplossing hebt. Zo'n provider bestaat voor zover ik weet dan ook niet (misschien een idee om zelf als anarchisten op te zetten ;)).

Lange termijn-oplossing is SP o.i.d. stemmen (hun verkiezingslied roelt >:)) en aan Offensief of een dergelijke organisatie meedoen, en veel actievoeren natuurlijk.

Even naar je profiel gekeken: is je broer zó, zit jij bij PinkRoccade :Y)

Verwijderd

Er zijn vaak nog wel wat gemeentelijke initiatieven die gratis internet toegang verlenen via bijv de gemeentelijke digitale stad in het kader "help alleenstande allochtone bijstands invalieden de digitale snelweg op"
Zover ik weet zijn de gemeentes (nog) niet commercieel. Het belastinggeld wordt natuurlijk wel betaald door commerciele bedrijven. Dus eigenlijk is de overheid semi-commercieel. :?Wellicht is er ergens nog een communistische internet provider te vinden, al ben ik bang dat je dan NIET lokaal kan inbellen.>:)

• Kjev
  • Laatst online: 02-01-2024
Op vrijdag 25 januari 2002 16:39 schreef weirdo1 het volgende:
Er zijn vaak nog wel wat gemeentelijke initiatieven die gratis internet toegang verlenen via bijv de gemeentelijke digitale stad in het kader "help alleenstande allochtone bijstands invalieden de digitale snelweg op"
Maar ik neem aan dat zijn broer niet allochtoon, bijstandsmoeder of invalide is. De gemeente zal hem dus waarschijnlijk ook geen internettoegang willen verlenen :P.
Zover ik weet zijn de gemeentes (nog) niet commercieel. Het belastinggeld wordt natuurlijk wel betaald door commerciele
bedrijven. Dus eigenlijk is de overheid semi-commercieel. :?
De overheid is niet commercieel in de zin dat ze geen winst maakt. Dat ze geld krijgt van bedrijven wil niet zeggen dat ze niet onafhankelijk is/zou moeten zijn en dergelijke.
Wellicht is er ergens nog een communistische internet provider te vinden, al ben ik bang dat je dan NIET lokaal kan inbellen. >:)
Yup, dat wordt 00-7-... als telefoonnummer *D.

Dit wordt trouwens een move naar W&L als dit zo doorgaat :)
Pagina: 1