Toon posts:

Lian Li

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hmm...is het normaal dat die achterste ventilator in mijn Lian Li pc-60 kast zo langzaam draait. Hij voert weinig warme lucht af. Ik heb hem nu ingestoken op het moederbord (s_fan), maar ook wanneer ik hem direct aansluit op de voeding draait het ding op 2000-2200 toeren.

Zou je die niet kunnen opvoeren op een alternatieve manier, zonder dat ik een fanmate ofzo moet gaan halen? Btw het is een 80*80 fan en aangezien die op het moederbord insteek...denk ik dat die al op 12v loopt.

Verwijderd

Andere fan kopen.. Opvoeren kan volgens mij niet.

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05:44
reageert ie niet op de warmte, dat ie als het te warm wordt pas hard gaat draaien?

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Verwijderd

Topicstarter
neu...volgens mij niet...er zijn wel schommelingen..echter het is maar een fan met 2 kabeltjes, dus er is geen sensor.

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:18

breinonline

Are you afraid to be known?

Geen sensor in de fan... maar wie zegt dat er in de voeding zelf ergens geen sensor is gemonteerd? Hoe warm is de lucht die eruit komt, als ie niet zo warm is hoeft ie ook niet harder te draaien.

edit:

tiepvoutje

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• RainbowSix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-09-2025
Waarom wil je dat ie sneller draait, dat zorgt vaak toch alleen maar voor meer lawaai (wordt de lucht stroom van je fan niet belemmerd door de "te" kleine gaten waar de lucht door naar buiten geperst wordt?)

• C@SP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-08 17:02

C@SP

Biertje ??

Op donderdag 24 januari 2002 22:15 schreef Pum het volgende:
neu...volgens mij niet...er zijn wel schommelingen..echter het is maar een fan met 2 kabeltjes, dus er is geen sensor.
geen sensor ? Hoe weet je dan dat ie 200-2200 toeren draait ? Heb je een optische toerenteller ofzo gebruikt ?

"If you can't convince people with arguments, dazzle them with bullshit"

Verwijderd

Zit er geen verdikking in je stroomkabel??? Dan kan het zijn dat ze er een weerstandje tussen hebben gezet..

Heb ik ook eens gehad.....
Pagina: 1