Toon posts:

Probleem router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi
Ik heb nog steeds een probleem met mn router(edimax BR6004+) en ik kom er maar niet aan uit. Ik heb al die handleidingen doorgelezen van het apparaat en geprobeerd wat daar in staat en dat wil ook niet helpen. Router paar keer reset en opnieuw ingesteld maar nix...........
Alleen als ik de optie bij Obtain IP Addresses Automatically op No zet en mn ip adres,netmasker en gateway invoer dan werkt ie wel. Maar dit is slechts tijdelijk. Want als ik dan alle wijzigingen opsla en de router 24/7 aanlaat heb ik de volgende dag weer geen internet terwijl alles nog utzelfde staat :? Als ik bij die Obtain IP Addresses Automatically voor DHCP kies en dan apply druk dan krijg ik zo'n 10.x.x.x ip nummer en gateway. Maar dan doet internet het nog niet :( . Ik ben nu dus al langer dan 2 weken bezig met dit apparaat en kom er nog niet aan uit. Is er iemand die ook zo'n router heeft of er wel eens mee gewerkt heeft? Zo ja, hoe moet ik dan deze router instellen? Heb al IP vrijgeven en vernieuwen geprobeerd maar werkt ook niet.......

Heb trouwens Chello aansluiting met een Motorola modem en een 3com 100mbit kaart.(op deze pc)Het MAC-adres word trouwens door die router gekloont(is dit wel goed?)

Alvast bedankt :)

• Axel666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-10-2022
hmmz je krijgt dus van de chello dhcp server een 10.x.x.x adres?? *D is dat ff lagguh, erhm sorry maar vorige keer dat ik dat had moest ik contact opnemen met abuse@chello.nl (of zoiets) chello heeft de neiging om mensen die iets doen wat niet mag op die manier even uit te zetten. Als dit het geval is hebben ze naar je chello mail adres hierover gemailt en je een brief gestuurd.

Erhm verder ken ik dat type routertje niet, wat ook kan is dat je om 1 of andere reden de dhcp server niet kan bereiken en dat dat 10 de default is voor dat ding alsie geen adres krijgt.

Dus test eerst ff of het zelfde gebeurt als je je modem weer in de netwerk kaart propt waar ie eerst in zat. Indien je weer zo'n 10.x.x.x adres krijgt zou ik zeggen dat het optie 1 is. Indien het dan wel goed gaat moet je toch ff checken of dat mac cloning goed ingestelt staat en eventueel het mac adres van je routertje door geven (natuurlijk niet zeggen dat je zo'n ding heb maar je kent het verhaal wel, ik heb een andere pc ;) en nu is met netwerk kaart anders ... swes maar wat tegen ze)

9worlds.net @ hattrick.org

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 19:25

Mark_640

In my memory

Het ip wat je krijgt begint met 10.63 ??

Probeer dan eens in je browser [url="http://aps"]http://aps[/url] in te kloppen...

Dan kom je denk ik al een stuk verder.... ;)

Verwijderd

Topicstarter
oke

heb het geprobeerd met de DHCP en dan krijg ik zo'n 10.136.x.x nummer :? Oke, denk ik, maar als ik in de browser http://asp/ intik krijgt ie geen verbinding daarmee.

O ja, heb trouwens geen e-mail of een brief gekregen van Chello :) (of die moet nog komen)

Verwijderd

Topicstarter
sorry ik bedoel asp(tikfoutje) duhh |:(

Verwijderd

Topicstarter
aps %#^%%#%$ stom stom

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 19:25

Mark_640

In my memory

Met dit Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif knopje kun je je post wijzigen... ;)

Maar [url="http://aps"]http://aps[/url] doet dus nix??

Je hebt je MAC-adres van je NIC goed gecloned???
Je krijgt bij Chello nml. een 10.63.x.x adres als er iets in je config wijzigt, modem of NIC...

Dan moet je jezelf ff opnieuw aanmelden....

• Axel666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-10-2022
Op vrijdag 25 januari 2002 00:20 schreef Mark_640 het volgende:

Je krijgt bij Chello nml. een 10.63.x.x adres als er iets in je config wijzigt, modem of NIC...

Dan moet je jezelf ff opnieuw aanmelden....
:) hmmz bij mij gaat het anders maar ik heb zo'n lancity modem. Lijkt me het beste dat hij gewoon dat mac cloning uit zet vervolgens het echte mac adres van z'n routertje op schrijft en dan naar chello belt met de smoes ik heb een nieuwe pc met een andere netwerk kaart en nu werkt internet niet, het mac adres van me nieuwe netwerk kaart is .... dan gaan ze in elk geval gewoon het router mac adres instellen en mocht het daarna niet werken moet je gewoon weer bellen, vertellen dat je nogsteeds zo'n vaag 10.x.x.x ipadres krijgt en dan gaan hun wel verder kijken waarom je geen goed ip adres krijgt.

9worlds.net @ hattrick.org

Verwijderd

volgens mij kan je aps site ook niet bereiken als je het proxy server adres van chello nog heb aangevikt in IE, misschien heb je die nog aan staan??

Verwijderd

Topicstarter
oke
heb Chello gebeld maar dat was om mijn account te laten wissen(dus nieuw IP en andere MAC adres van mn NIC)Maar helaas..... dit haalde ook nix uit :(
Heb ook geen proxy aan staan of zo en heb nog steeds dezelfde modem maar wel een andere nic. Maar bij de andere nic deed ie utzelfde.
Heb ook van iemand gehoord dat je de MAC adres cloning uitmoet zetten en dan gewoon die MAC adres van de router doorgeven aan Chello en dat dat werkt :? (zoals iemand al eerder zei in deze topic).
Misschien moet ik dat doen maar anders weet ik het niet meer :?

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Nou,

Dat weet ik nie of dat wel zo'n goed id is.
Uit dat mac adres kunnen ze namelijk de maker en het type product halen, is een database voor. Dus dan weten ze dus ook als een mac aan bepaalde eisen voldoet dat het een router is.

Je moet dus je mac cloning aanzetten, en dan op het mac adres van de kaart waar het wel in werkt. En als je dus je account hebt laten schoonmaken door chello is dat dus ook niet mogelijk en moet je een nieuw mac registreren.

Naar mijn mening kan je dit op 2 manieren doen: Of gewoon mac cloning aanzetten, op een mac van een adapter die je nog hebt. En dan die adapter in een windows(of linux, maakt nie uit als je maar kan internetten), dan krijg je een 10.63.***.*** adres, en kan je naar http://aps toe. Dan moet je een heel verhaal doorlopen en dan word dat mac aan je mac van je modem gebonden. Dan zou je dus de verbinding in je router kunnen stoppen en een normaal ip krijgen(in de werkelijkheid gaat het vaak fout, en moet je het vaak proberen en je modem tussendoor veel resetten, en lang wachten want die veranderingen op aps duren ff volgens de helpdesk).

Je kan als het goed is ook opbellen en het mac doorgeven, dat heb ik vaker gehoord maar toen ik het probeerde werd ik verwezen naar het aps verhaal.

Is er nu nog een adapter waar je verbinding wel op werkt?
Kloon dan dat mac eens en kijk wat er dan gebeurd.

I, for one, like Roman numerals

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01 20:37
Mag je bij Chello wel meer als 1 IP adres?? Als je een routertje heb met meerdere clients er8r worden die IP nummers toch meegegeven als source?? of werkt die router ook met poorten??

Verwijderd

Ik heb ook bij chello dat ding aan de gang gekregen. Was vrij makkelijk. Enige wat misschien een probleempje is, is dat je het IP adres MOET vrijgeven. Doe je dit niet dan kun je heel lang wachten (einde lease) tot je de router kunt aansluiten.

Verder zijn de instellingen bij chello eigenlijk niet veel anders dan bij @home (deze kijkt echter wel naar de hostname). Gewoon DHCP aanzetten en en eventueel voor je pc's ook DHCP gaan gebruiken als je dat wilt. Het is verder gewoon "plug'n'play".

Connection Profile:
Profile name: chello
Obtain IP adress automomaticly: via dhcp
Optional Hostname: <naam van de router>

That's it eigenlijk..

Verwijderd

Topicstarter
Hij werkt nu goed
Hehe, ik ben er lang mee bezig geweest maar nu werkt ie EINDELIJK via de DHCP. *D
Harstikke bedankt jullie :)
Zonder de hulp was ik er echt niet aan uit gekomen :)
Pagina: 1