Bios doet raar omtrent CPU

Pagina: 1
Acties:

• Rudy_X
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-03-2013
Hoi allemaal,

na het probleem van de voltage, die inmiddels is opgelost door een biosupdate, zit ik met een volgende stom probleem.

Elke keer als ik mijn pc heb afgesloten (dus uit is geweest) en daarna mijn pc opstart, kom ik standaard steeds in de bios en zet hij mijn processor terug op 1150Mhz en zegt hij iets vaags over dat mijn processor is blijven hangen terwijl dat helemaal het geval niet is. De rest in de bios blijft wel gewoon staan.

Het is voor de mensen die mijn vorige topic niet hebben gelezen een Asus a7v266-e met een Amd Xp 1800+

heeft iemand een zelfde probleem gehad en/of weet hierop een antwoord.

alvast bedankt

Pc: Geen :(

Verwijderd

Sla je de instellingen wel op als je het bios verlaat? Misschien een stomme suggestie, maar je weet nooit..

Verwijderd

Zijn XP's niet gelockt? Als dat zo is is het niet zo gek dat je hem niet kan OC'en.

Verwijderd

Of heb je geprobeert te OC'en?

Verwijderd

Ergens in je BIOS zit een optie: Check cpu error's (kan anders heten, ligt aan je bios). Die moet je uitzetten.

• Sinlath
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 18:40
hey dat klinkt ook al bekend.

ik heb hetzelfde gehad met een asus a7a.
mijn oplossing was ander bord halen :)

ok zonder dollen.

ik weet niet of er op die 266-e een jumpert zit die de bus regelt 100/133, zo ja.. zet die op 100, boot.
controleer je bios en sla em op (award is F10, Y)

zet de pc uit, en jumper je mobo vervolgens naar 133, vervolgens naar bios, controleer instellingen, sla op en reboot.

hierna zou het moeten werken.

N.B. dit antwoord is niet van mijzelf ik meen dit ooit ergens hier te hebben gelezen met een ander asus bord icm een XP

Sinlath | Opinions may contain latency

• Rudy_X
opmerking 1:
Ik sla alle wijzigingen op. dus dat staat wel goed.

opmerking 2:
mijn batterij is goed (3volt)

opmerking 3:
Ik heb de nieuwste bios al 1006 beta4

Opmerking 4:
Zodra de stroom eraf is geweest krijg ik dus die rare fout en zet hij me in de bios (heb het vanmorgen even getest)

kan dat standaard zijn met die stroom. als je het eraf haalt :?

• Kets_One
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Hey, bekend probleem... :(

ik heb het SOMS ook!
Ik ben er alleen nog niet acheter wanneer het oprobleem zoals jij dat beschrijft zich bij mij voordoet.

Ik ben er wel achter dat als WINXP is gecrashed en ik de pc opnieuw start huij dit doet...

Dat met die jumper verzetten lijkt me goed, dat ga ik ook eens proberen

3.18 kWp ZW, 2.76 kWp NO

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:37

charrel

Cortisol4life..

ik heb een a7v266 en met die laatste biossen 1006 beta X
heb ik hetzelfde soort probleem ook gehad.
bij de eerst "koude" start had ik dat me proc opnieuw in moest instellen of hij bleef hangen tijdens opstarten of mijn videokaart sloeg niet aan enz. noem maar op. ik zit nu op bios 1003 en dat werkt wel prima,ook bij de eerste start op een dag.
dus miscjien ligt het wel aan je biosversie?

• charrel

charrel

Cortisol4life..

zie nu dat je ook die bios 1006 beta4 hebt denk echtr dat het daaraan ligt zoals ik hierboven al zei, die werken gewoon nog niet goed

• Kets_One
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op vrijdag 25 januari 2002 12:04 schreef charrel het volgende:
ik heb een a7v266 en met die laatste biossen 1006 beta X
heb ik hetzelfde soort probleem ook gehad.
bij de eerst "koude" start had ik dat me proc opnieuw in moest instellen of hij bleef hangen tijdens opstarten of mijn videokaart sloeg niet aan enz. noem maar op. ik zit nu op bios 1003 en dat werkt wel prima,ook bij de eerste start op een dag.
dus miscjien ligt het wel aan je biosversie?
Ik werk met bios-versie 1005e (FINAL).
Deze is natuurlijk getest en zou goed moeten werken.

Bovenstaand probleem lijkt met of een config-prob of een slechte/oude voeding die het gewoon niet trekt...

3.18 kWp ZW, 2.76 kWp NO

• charrel

charrel

Cortisol4life..

ik had dezelfde problemen met me comp, en dat kwam door het bios. en 1005e final is wel wat anders dan 1006 beta x wsl.
als het aan ze voeding ligt zou ie vanzelf uitgaan,dat doet ie niet, het is volgens mij alleen als ie opstart. dat had ik dus ook, deed ie het eenmaal dan bleef ie het doen, tot ie weer uitmoest en opnieuw aan. Dan deed ie weer rare dingen me comp. |:(

• Rudy_X
ik heb een enermax 350watt voeding dus die trekt het wel. Bios zal het waarschijnlijk wel zijn, dus wacht ik wel op de 1.006 Final en kijk daarna wel even verder hoe het afloopt.

Pagina: 1