als ik me kast open zet daalt de temperatuur met 5 tot zelfs 10 graden, slechte airflow dus.
Wat is nou een stille casefan die een goede airflow geeft.
Ok.. daar staan een hele hoop casefans.Op donderdag 24 januari 2002 21:50 schreef DeadPool het volgende:
Papst12 volt hoor je ze nog wel zoomen maar op 7 bijna niet meer en 5 dan mag je wel heel erg je best doen.
Ga hier maar is rond kijken: http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/19
ff een mail sturen, het overzicht van fans is er wel en de levering van die gasten is 48 uur (indien je niet moeilijk doet over rembours zendingen). Neem een grote rpm regelbare fan --> problem solvedOp donderdag 24 januari 2002 21:50 schreef FoRzA het volgende:
[..]
Bestel menu van ze is nog onder ontwikkeling..
Mja ik kan je eigenlijk niet vertellen wat de beste casefan is want die bestaat niet, ik zou zeggen kijk naar de db(a) en bepaal wat je wil, je kan ook nog is een herrie fan nemen en die op een lager voltage draaien of een switch er tussen nemen (dat heb ik gedaan) zodat je kan kiezen, ik kan m'n comp zeg maar op herrie/cooling modus zetten maar als ik bijvoorbeeld ga downloaden 's nachts zet ik lekker alle cooling uit behalve het hoog nodige.Op donderdag 24 januari 2002 21:53 schreef FoRzA het volgende:
[..]
Ok.. daar staan een hele hoop casefans.
Maar nu weet ik nog niet welke de beste keuze is..
"If you can't convince people with arguments, dazzle them with bullshit"
Verwijderd
Verwijderd
Toen ik die enermax een klein weekje aansloot dacht ik, WTF, draait ie nu wel, zo stil was hij?Op donderdag 24 januari 2002 22:46 schreef EmilneM het volgende:
wat vind jij niet te duur, als je 15 euro over hebt voor een fan........koop dan de enermax.......die is mooi doorzichtig en is nog heel simpel instelbaar ook.....daarnaast is hij heel stil
w00t
Ik heb hier zo'n 8412NGL liggen.. Compleet geruisloosOp donderdag 24 januari 2002 22:58 schreef biertje-blijf-bij-me het volgende:
papst 8412 NGML--> 19 dBA
papst 8412 NGL--->12
denk niet dat je die 2e nog echt hoort
Verwijderd
Met jouw ben ik het eensOp donderdag 24 januari 2002 22:46 schreef EmilneM het volgende:
wat vind jij niet te duur, als je 15 euro over hebt voor een fan........koop dan de enermax.......die is mooi doorzichtig en is nog heel simpel instelbaar ook.....daarnaast is hij heel stil
Verwijderd
die 8412 ngml is zo goed als stil...Op vrijdag 25 januari 2002 16:07 schreef AMDude het volgende:
[..]
Ik heb hier zo'n 8412NGL liggen.. Compleet geruisloosToch nog best wat lucht wat daar doorheen gaat. Nu nog wachten tot ik m'n Alpha PAL8045 binnen heb..
Verwijderd
Hij wil een stille; geen coolermaster dusOp vrijdag 25 januari 2002 16:12 schreef Lomu het volgende:
Haal gewoon van die coolermaster krengen. Die hoor je ook niet en ze kosten bij de lokale pc boer 5 Euro ofzo
Verwijderd
Die coolermaster 8*8 fans hoor ik hier echt niet hoor en anders gooi je er toch een weerstandje tussen of op 7 volt.Op vrijdag 25 januari 2002 16:30 schreef tiesto2tiesto het volgende:
[..]
Hij wil een stille; geen coolermaster dus
Verwijderd
Verwijderd
bijna elke fan is stil op 7 volt en met een schakelaarOp donderdag 24 januari 2002 21:47 schreef FoRzA het volgende:
als ik me kast open zet daalt de temperatuur met 5 tot zelfs 10 graden, slechte airflow dus.
Verwijderd
Ik heb er onlangs 2 stuks geplaatst.Op donderdag 24 januari 2002 22:58 schreef biertje-blijf-bij-me het volgende:
Papst 8412 NGL--->12
denk niet dat je die 2e nog echt hoort
Verwijderd
Euhhh... het is zo dat bij hoge fans de schoepen juist schuiner staan zodat dezelfde airflow bij een lager toerental behaald kan worden!Op zaterdag 26 januari 2002 21:30 schreef Bredend het volgende:
Koop een HOGE koeler, want dan kunnen de schroepen minder schuin en maken ze minder geluid.
-bron: Computer!Totaal, januari nummer 2002-
Verwijderd
Verwijderd