Toon posts:

[XP] Netwerk Problems (cable unplugged)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een netwerkje met COAX kabel hier liggen. nu heb ik alles ingesteld en het netwerk doet het ook gewoon, ik kan op een andere XP computer komen (maar kan een winME comp niet zien)

maar het probleem is dat bij Netwerk connections. en dan bij dat LAN-icoontje een kruis erdoor heen staat, en hij geeft dan aan dat de cable unplugged is... maar dat is niet zo

wat kan ik hier aan doen om dit weg te halen want ik kan zo mijn internet verbinding niet delen

Verwijderd

Mijn ervaring met XP is dat er dan IDD ergens een kabel niet vast zit of breuk heeft of geen contact maakt.
Zolang je die melding blijft houden gaat het in ieder geval nooit werken.Ik zou zeggen check alles eens.
Ik heb het ook gehad en kwam door die melding er achter dat er een connector niet goed aan de kabel verbonden was.
(utp gebruik ik geen coax)

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Zijn gewoon slappe meldingen. Kreeg de hele tijd die meldingen, en nadat ik de connecter (UTP) uit de router had gedaan, in een ander slot, en weer terug was de melding weer weg :? . Na een schone installatie heb ik deze melding NOOIT meer gezien. Terwijl er hardware matig niks veranderd is.

Juist

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
--> NT

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Als 't een combi kaart is (RJ45 + coax) kun je effe kijken of je in de properties van de kaart 'm op coax (10base-2) kunt instellen ipv op automatic. Coax heeft geen mechanisme om vast te stellen of de media connected is, dus die driver doet maar wat.

edit:
die muggezifters ook altijd ;)

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

coax is volgens mij 10 base-2, maar voor de rest een goede suggestie.
Op vrijdag 25 januari 2002 00:48 schreef Brahiewahiewa het volgende:
Als 't een combi kaart is (RJ45 + coax) kun je effe kijken of je in de properties van de kaart 'm op coax (10base-T) kunt instellen ipv op automatic. Coax heeft geen mechanisme om vast te stellen of de media connected is, dus die driver doet maar wat.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

Predator

Suffers from split brain

Op vrijdag 25 januari 2002 08:45 schreef MASH_MAN het volgende:
coax is volgens mij 10 base-2, maar voor de rest een goede suggestie.
[..]
indd
base-T = UTP

btw zlito, [url="http://gathering.tweakers.net/forum/find/keyword?data%5Bq%5D=cable+unplugged%3F&data%5Border%5D=relevance#hitstart]hier[/url] al es gekeken ?
Als 't een combi kaart is (RJ45 + coax) kun je effe kijken of je in de properties van de kaart 'm op coax (10base-T) kunt instellen ipv op automatic. Coax heeft geen mechanisme om vast te stellen of de media connected is, dus die driver doet maar wat.
PS: toolje downen en gebruiken om naar de instellingen te kijken

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
Als 't een combi kaart is (RJ45 + coax) kun je effe kijken of je in de properties van de kaart 'm op coax (10base-2) kunt instellen ipv op automatic. Coax heeft geen mechanisme om vast te stellen of de media connected is, dus die driver doet maar wat.
en waar zou ik dit moeten doen ? het is inderdaad een netwerkkaart voor UTP + coax aansluiting

alvast bedankt

Verwijderd

Heb hetzelfde probleem gehad.
Het is een driver probleem. De driver detecteer enkel het UTP gedeelte van de kaart en weet niet of er een Coax aan hangt of nie.

Opl :
- Eens kijken of je originele drivers voor de kaart kunt vinden of andere standaard drivers die ook werken op die kaart.
- Een andere netwerkkaart.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu de netwerkkaart van mijn vader in mijn computer gezet, daar deed hij alles wel goed. Een realtek netwerkkaart, en jahoor ook bij mijn computer doet hij alles perfect.

Ik heb nog 2 andere netwerkkaarten van hetzelfde merk, beide Winbond en bij beide hebben ze het probleem dat Win XP zegt dat de cable unplugged is.

Iemand een idee hoe ik het ook met die Winbond netwerkkaart kan fixen ?

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb ook ooit eens die kaart gehad, en staat me iets van bij dat je bij de properties kon kiezen welk media je wou gebruiken. Dan moet het werken.

I, for one, like Roman numerals

Pagina: 1