Toon posts:

Raar trillend beeld...?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb hier een computer staan met de volgende monitor: Iiyama LS702UT VisionMaster, 17", .27mm. Als ik opstart naar windows (98) begint het beeld rondom te trillen. Ja het is net alsof het in het midden een ronde bal zit die goed is en daarbuiten aan de randen het trilt.

Goed, monitor op een andere computer aangesloten en niets aan de hand. Alles goed. Hogere resoluties en frequenties werken zonder maar 1 probleem.

Goed, dan zou het aan de videokaart moeten liggen... ander monitor op de computer aangesloten. Geen probleem...

Met andere woorden, allebei getest, met andere hardware en geen probleem. Als ik de monitor op het systeem aansluit, begint het trillen weer. Wat nu? Heeft iemand dit al eens mee gemaakt? Enige suggesties van wat ik kan proberen?

Verwijderd

Speakers in de buurt staan, waarvoor die monitor gevoelig is o.i.d. :?

Verwijderd

Topicstarter
Er staan wel speakers naast. Of ze nu uit of aan zijn, maakt helemaal niets uit.

Verwijderd

Op donderdag 24 januari 2002 21:47 schreef Verbrugge het volgende:
(...) Of ze nu uit of aan zijn, maakt helemaal niets uit.
Dat geldt ook voor de invloed van de speakers, verplaats ze eens een stuk.

• ^Mo^
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-11-2025
heb je toevallig een Geforce of TNT kaart? zo ja dan is dat hoogst waarschijnlijk het probleem....

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op donderdag 24 januari 2002 21:51 schreef _Mo_ het volgende:
heb je toevallig een Geforce of TNT kaart? zo ja dan is dat hoogst waarschijnlijk het probleem....
Als het zaakje met een andere monitor wel goed werkt (zoals aangegeven) is de videokaart hoogst waarschijnlijk NIET het probleem...

• ^Mo^
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-11-2025
Op donderdag 24 januari 2002 22:00 schreef warp het volgende:

[..]

Als het zaakje met een andere monitor wel goed werkt (zoals aangegeven) is de videokaart hoogst waarschijnlijk NIET het probleem...
nee, maar iiyama monitoren werken niet lekker samen met Geforce of TNT kaarten... ik heb soort van het zelfde probleem (trillend beeld) met een iiyama Vision Master Pro 411 en een TNT2 kaart... probeer het ook eens met een andere videokaart (zoals matrox)
ik geloof dat het iets te maken heeft met 2D graphics display van de nvidia kaarten...

paar linkjes uit de search:
[topic=109185/1/25]
[topic=214538/1/25]
[topic=374880/1/25]

zoek maar verder op "trillend beeld" .... zie de overeenkomsten?

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

Verwijderd

Me pa heb ook een IIyama met een TNT2 en werkt ook prima..

• FleshY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 17:53
Misschien adapters in de buurt van je beeldscherm hangen? Van je gsm, printer, boxjes, etc. ?

Verwijderd

Topicstarter
Het stomme is. Ik heb de monitor op een systeem getest met een GForce 2 MX400 en dat werkt wel. Dit systeem (verouderd) heeft een S3 Virge kaard, met een extra Diamond 3D kaart erin.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, geen adapters in de buurt.. vreemd he?

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op donderdag 24 januari 2002 22:03 schreef _Mo_ het volgende:
nee, maar iiyama monitoren werken niet lekker samen met Geforce of TNT kaarten... ik heb soort van het zelfde probleem (trillend beeld) met een iiyama Vision Master Pro 411 en een TNT2 kaart... probeer het ook eens met een andere videokaart (zoals matrox)
Mijn Iiyama trilt ook als je een gerasterde achtergrond hebt (zoals b.v. bij Shutdown). Maar ik heb dus wel een Matrox G400 in die bak zitten. Iiyama is gewoon kl*te ;)

• defl8te
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09-2024

defl8te

weetikkût

Op donderdag 24 januari 2002 22:49 schreef Verbrugge het volgende:
Nee, geen adapters in de buurt.. vreemd he?
ook geen TL-balk ofzow?

Chriet Titulaer is de man

Verwijderd

Topicstarter
Nope... ook geen TL balk.

Ik ken meerdere mensen die deze monitor hebben en niemand heeft dit probleem... Iemand anders toevallig een idee?

Verwijderd

Even met de moire instellingen kloten.

Verwijderd

Topicstarter
Moire? What zijn dat voor instellingen en waar kan ik die vinden?

Verwijderd

Die staan in het menu van de monitor (menu 5 bij mijn Pro510).
Pagina: 1