Toon posts:

Dual socket 370 met DDR mem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wil een ander SMP moederbordje, eigenlijk eentje met ddr mem, wie heeft er ervaring met zo'n moederbordje?
en zo ja..welk bord is dat dan
het msi dual bordjewat ik nu heb gaat in een servertje met 2 cellies en dan wil ik mijn dual workstation met 2 PIII's weer helemaal fijntjes hebben :)

Verwijderd

1. waarom zou je DDR met PIII willen? heeft toch weinig/geen nut... ook niet bij DUAL PIII... PIII doet niks met die DDR..
2. volgens mij is er geen DDR voor dual PIII

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 24 januari 2002 21:33 schreef limp_bizkit het volgende:
1. waarom zou je DDR met PIII willen? heeft toch weinig/geen nut... ook niet bij DUAL PIII... PIII doet niks met die DDR..
2. volgens mij is er geen DDR voor dual PIII
volgens mij vind jij Pauline lief :)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
hiero, een fijn bordje met DDR en dual socket 370

http://www.supermicro.nl/PRODUCT/MotherBoards/VIA/P3TDDR.htm

kost alleen wel een paar centen, maar ja, met dual mainboard EN ddr ram kun je nu eenmaal niet voor een paar euro op de eerste rij zitten :)

A wise man's life is based around fuck you

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
hmm geen AGP, maar 3 PCI sloten, ik vind dat je er dan weing aan hebt.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Op donderdag 24 januari 2002 22:02 schreef geforce5_guy het volgende:
hmm geen AGP, maar 3 PCI sloten, ik vind dat je er dan weing aan hebt.
hangt er maar net vanaf wat topicstarter met de machine wil gaan doen, als het slechts voor een server is (neem aan van wel) is het een superding)

toegegeven voor spellen is het niks, maar ja voor spellen koop je natuurlijk ook geen dual cpu systeem,

overigens zit er een AGP videokaart onboard in (rage chip) is niet super, maar ja voor een server hoeft het ook niet

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
nou nee, het servertje word het het moederbordje uit deze pc dus de MSI 684D pro, en voor me workstation wil ik een nieuwe en wel met agp, ik kwam zelf deze tegen :

http://www.cluboverclocker.com/reviews/motherboards/iwill/dvd266/

heeft iemand daar ervaring mee?

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-08 15:12

Shuriken

Life is all about priorities

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:14

Verwijderd

Topicstarter
ik vind die Iwill wel errug :9~

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

maar wel met een VIA chipset ... Heb zeer slechte ervaringen (zowel performance als stabiliteit) met VIA chipsets voor P3/Celeron

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ook wel eens slechte dingen gelezen en gehoord over een MSI 694D pro, maar dit bordje is heeeeeeeeeeeeeeeel stabiel en ik heb der nog nooi enig gezeik mee gehad, dus ik kan geen verkeerd woord over VIA chipsets zegge..dus wat is wijsheid ...

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22-08 12:59

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Dit forum draait vanaf een databaseserver met een Asus CUV4X-D plank. Die heeft ook een VIA Apollo Pro133A Dual chipset en is tot nu toe superstabiel geweest. In een half jaar geen enkele crash gehad.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:07
Je hebt nu een 694D, maar wil er nu eentje met DDR ondersteuning? De Iwill is geloof ik vrij goed, alleen wat denk je er mee op te schieten? P!!!'s hebben geen profijt bij DDR-SDRAM, twee P!!!'s hebben wél een beetje profijt (want ze trekken met z'n tweeën aan het ram, ondanks de gesharede FSB) maar da's praktisch niet merkbaar én imo zeker niet de meerprijs van een nieuwe bord plus DDR-SDRAM waard. Wil je er ondanks dat toch voor gaan, kijk eens wat reviews door.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
DDR is gemaakt voor P IV's en AMD's, waarom neem je geen Dual AMD met DDR geheugen, of een Dual P3 met veel SDRAM ?

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-08 15:12

Shuriken

Life is all about priorities

Maar waar koop je die Iwill? Iwill is in NL namelijk zeer slecht te verkrijgen.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op vrijdag 25 januari 2002 07:25 schreef Shuriken het volgende:
Maar waar koop je die Iwill? Iwill is in NL namelijk zeer slecht te verkrijgen.
Space Promotion is de officiele Nederlandse importeur.
Ze vragen €350 voor de DVD266u-RN.

Zelf had ik vroeger ook rondgekeken naar een volwaardig vervanger voor mijn trouwe BP6. Ook had ik de Iwill DVD266u-RN in de smiezen, maar na enkele reviews ben ik al gauw van het idee PIII + DDR afgestapt. Dat is simpelweg zonde van de capaciteiten van DDR geheugen. Op het moment wacht ik even op VIA's SMP oplossing voor de P4, want er gaan geruchten dat de P4X333(A) SMP ondersteunt. In combinatie met Dual Channel DDR zou het een niet te versmaden systeempje kunnen vormen. Desnoods met Xeons ipv P4 (ja, ik heb geld te over en ik ben hardware addict ;) ).

Verwijderd

Topicstarter
tja, dual AMD.. das wat om over na te denken, jammer dat de PIV (nog) niet in SMP draait, want de prijsverschillen tussen de MP en PIV zijn ook te verwaarlozen, het prijs verschil was voor mij eerst een motivatie om over te stappen maar aangezien dat nu ook te verwaarlozen is, vind ik intel wel ok, lekker stabiel, goeie cpu's ( lekker met de schroeven draaier wroeten tussen koeler en cpu :+ en nog heel blijven :P )
dat word ff zoeken naar een BP6 voor me 2 cellies die ik hier nog heb slingeren ( servertje) en dan er maar een geheel nieuw systeem erbij bouwe, dat zal dan wel een amd-tje worden

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Volgens prijsindex.net hebben twee winkels nog de BP6 in voorraad :) (vind ik best wel knap voor een plankje die op 25 juli 1999 is uitgebracht, het is dan ook een uniek stuk hardware :9 )
Pagina: 1