Toon posts:

MySQL problemen?

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de laatste versie van PHP geinstalleerd, waar MySQL support bij hoort, maar op de een of andere manier pakt ie niet alles...

Warning: MySQL Connection Failed: Can't connect to MySQL server on '130.89.228.56' (10061)...

Het gaat om het phpbb forum (www.phpbb.com) wat ik probeer te installen maar dat wil dus niet. Phpnuke (van phpnuke.org) werkte ook al niet om dezelfde reden. De guides kunnen me niet meer verder helpen, iemand een idee?

Verwijderd

Wat heb je geprobeerd? Ik kan wel dingen noemen als: Staat je mysql server wel aan? Heb je het goed IP wel doorgegeven? Klopt die poort wel? Kun je met de standaard mysql client wel inloggen? etc. Maar daar heb je zelf wellicht al naar gekeken :)

Verwijderd

Topicstarter
Staat ie wel aan? Wel ik weet het niet :) het is gewoon mijn eigen pc he, dus daar probeer ik naar te connecten. Hoe zet je zoiets aan?

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

mysql support is niet hetzelfde als een mysql server ...

heb je wel een mysql server geinstalleerd ?

• Mir
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Mir

uhmz

moet je niet via Localhost connecten?

of snap ik het niet?

Verwijderd

Topicstarter
kheb geen server
ik connect wel naar localhost

• Mir
  • Niet online

Mir

Op donderdag 24 januari 2002 21:32 schreef Div1nity het volgende:
kheb geen server
ik connect wel naar localhost
dat snap ik niet
staat MySQL server op je eigen PC of niet?

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

om via php met een mysql server te connecten zal je toch op je eigen machine een mysql server moeten draaien (of naar een andere machine connecten waar wel een server draait)

zie ook de php site

edit:
|:( verwijderd :P

Verwijderd

Topicstarter
Ja, alles staat hier erop
Ik heb PHP geinstalleerd, dat draait weer onder mijn omnihttpd webserver, en het heeft mysql support. Zit daar niet alles bij?

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

nogmaals:

mysql support stelt je in staat om via php met een mysql server te connecten. PHP levert dus geen mysql server, die zul je apart moeten installeren .....

• Mir
  • Niet online

Mir

Op donderdag 24 januari 2002 21:36 schreef TheRookie het volgende:
om via php met een mysql server te connecten zal je toch op je eigen machine een mysql server moeten draaien (of naar een andere machine connecten waar wel een server draait) |:(

zie ook de php site
|:(

please laat die |:( en doe eens moeite om er voor de zorgen dat het net lijkt alsof jouw post nuttig en aardig bedoeld is..

Verwijderd

Topicstarter
Okay thanks! Wist ik allemaal niet, bedankt!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

En volgende keer even lief de documentatie van de verschillende software pakketen doornemen. Zoals readme's etc.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.