Toon posts:

Ongeldige diskette

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg als ik mijn oude laser pentium-mmx 166mhz computer opstart de hele tijd de melding.

Ongeldige diskette
Vervang de diskette en druk op een toets

Weet iemand hoe ik hier weer vanaf kom. Ik denk zelf dat het in de bios zit maar ik weet niet wat ik daar moet instellen.

Verwijderd

Naar mijn idee staat er geen OS erop.

Hij boot vanaf de floppy drive, zet die eens uit in de bios

Verwijderd

Topicstarter
Jewel er staat win 98 op. Eerder deed hij het ook maar ik zag dat over overclocken en dat heb ik geprobeerd toen kreeg ik die melding en ik heb alles terug gezet en ik heb die melding nog steeds. Ik moest jumpers omzetten er stond namelijk een tabelletje op mijn mobo. En die staan nu weer goed zoals het was....

Ik heb em uitgezet in de bios en dan krijg ik dezelfde melding. Maar als ik op del druk krijg ik de bios maar ik heb al een paar keer gehad dat ik dan F1 moet drukken en dan ga ik naar de cmos ofzo... en dat is precies het zelfde progje

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 19:06
Het gaat zeker weer niet snel genoeg met antwoorden ? :(

[topic=390663]

-

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-08 18:25

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

geen medium waar de comp vanaf kan booten,
of een verkeerde floppie die erin zit die geen boot floppie is.
of een hd waar geen opstart gegevens op staan. (vanaf boot floppie -> a:\sys c: a: (hum :? of a:\sys a: c:)
of er staat geen partitie actief. (met fdisk op te lossen)

• stretch
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 12:32
Bios resetten..
Kast loshalen....Bios chip eruit halen,even over een stukje metaal halen ,er weer inzetten,Booten en Bios weer instellen.
Kijk ook eens in je BIOS of de 1 st boot device op floppy staat,de 2 de op HDD-0 (oid),en niet allebei op floppy....>>

Verwijderd

Topicstarter
De eerste boot device staat op ide-0
en er staat niks van een hd duz?

Verwijderd

harde schijf opnieuw laten detecteren. Let op LBA (of juist niet)

• Dextourius
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-03-2025
[topic=383873]

op pagina twee heb ik verteld hoe ik het opgelost heb, misschien helpt dat ook bij jou!! :Y)

edit: hmm, volgens mij zijn er berichten verdwenen ofzo, ik had het echt opgelost! en dacht dat het op pagina 3 stond... VAAG :?

edit: laat maar hoor, daarna toen dat weg was kreeg ik deze melding [topic=386321/2/25] daar staat hoe ik dat opgelost heb.... maar dat is weer een ander error.. |:( sorry!

Hey Corc, versene borc olmaz Maykil bendede yok!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:26

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ik heb hetzelfde probleem met een Pentium 120 MHz die vanochtend opeens in de gang stond.

Hij gaf dezelfde fout als hierboven door de topicstarter beschreven, na een korte, doch grondige visueele inspectie ben ik tot de conclusie gekomen dat er zich op dat moment geen 3,5" diskette in het daarvoor bestemde station bevond.

Ik heb alle BIOS settings zo'n beetje geprobeerd, bootsequensie op C, A gezet, niet meer laten zoeken naar diskette, enz. Het invoeren van een goede bootdisk geeft alleen een andere error.

Ook als ik zowel de interface en/of voedingskabel losmaak blijft hij dezelfde error geven dat er geen geldige opstartdiskette in zit... uitermate vaag.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Op vrijdag 25 januari 2002 01:20 schreef stretch het volgende:
Bios resetten..
Kast loshalen....Bios chip eruit halen,even over een stukje metaal halen ,er weer inzetten,Booten en Bios weer instellen.
Kijk ook eens in je BIOS of de 1 st boot device op floppy staat,de 2 de op HDD-0 (oid),en niet allebei op floppy....>>
Is dat jouw manier van een BIOS-reset ?:? Wij hebben daar gewoon jumpers voor ...

Maar dan nog , waarom zou je je bios willen resetten ?? Alleen ff de boot-sequence veranderen zou genoeg moeten zijn, als dat het probleem is. Daar hoef je je bios niet voor te resetten hoor.

Mother, will they like this song?

Pagina: 1