Philips 4801 firmware upgraden

Pagina: 1
Acties:

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:58
Ik heb een philips 4801 (8x4x32x) brander die alleen op 4x wil branden :( Nu wil ik de firmware upgraden en die heb ik wel gevonden maar hij wil adaptec's aspi drivers geïnstalleerd hebben? (ASPI is voor scsi toch? heb ik dus niet).
Bovendien is dit de enige aspidriver die ik kon vinden op adaptec.com http://www.adaptec.com/worldwide/support/driverdetail.html?filekey=aspi32.exe

waar bij staat
Do NOT install ASPI32.EXE with Windows 2000, Windows ME, Windows XP, Easy CD Creator 4.x, or with Windows Media Player 7.0. If you have one of these applications (or operating systems), you will be using a different aspi layer that will conflict with the one provided in this file.
Ik draai dus winXP

Wat moet ik nou doen om m'n brander firmware up te graden?

BTW: ik heb easy CD cretor 5

• Cheezus
Niemand enig idee? :'(

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

ASPI is inderdaad voor SCSI maar wordt ook gebruikt voor IDE branders etc, vraag me niet waarom :)

Je kunt je brander firmware toch gewoon via DOS (bootfloppy) upgraden? Wat moet je dan met ASPI drivers?

Geef anders ff een link naar de pagina met die firmware update....

Hmmzz ik zie dat Philips een Windows tooltje gebruikt, da's minder...

BTW: probeer ook eens een ander brandprogramma want dat kan soms heel veel problemen verhelpen! Misschien is je versie van ECDC te oud? Try Nero!

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Cheezus
Op donderdag 24 januari 2002 22:57 schreef limoentje het volgende:
ASPI is inderdaad voor SCSI maar wordt ook gebruikt voor IDE branders etc, vraag me niet waarom :)

Je kunt je brander firmware toch gewoon via DOS (bootfloppy) upgraden? Wat moet je dan met ASPI drivers?

Geef anders ff een link naar de pagina met die firmware update....

Hmmzz ik zie dat Philips een Windows tooltje gebruikt, da's minder...

BTW: probeer ook eens een ander brandprogramma want dat kan soms heel veel problemen verhelpen! Misschien is je versie van ECDC te oud? Try Nero!
ECDC 5 is de nieuwste versie (voor winXP), bovendien doet ie hetzelfde bij Nero. Bovendien heb ik al intensief gesearched en het bleek dat er meer waren met hetzelfde probleem. Een firmware update deed de trick bij sommige.
Ik heb nu wel dat flash progje maar die werkt dus niet zonder ASPI drivers die ik nergens kan vinden (voor XP iig) :'(

• joskuiper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-03 21:34

joskuiper

PapaCooper

philips.com?

Game-PC: NZXT H7 Flow | Asus TUF Gaming x670E-plus | AMD 7700x | NZXT Kraken Z53 | 32GB Kingston Fury Renegade | Corsair RM1000x | Gigabyte RTX 4090 Gaming OC | 2x WD Black SN850x 2TB | LG Ultragear 27GL850 | LG Ultragear 27GR95QE

• Cheezus
Op vrijdag 25 januari 2002 14:21 schreef Rage_667 het volgende:
philips.com?
Na 2 uur zoeken heb je daar de firmware voor de brander.. ASPI drivers kun je daar zoeken tot je een ons weegt (of het ligt aan mij).

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

ASPI drivers zitten als het goed is gewoon ingebakken in XP en in ECDC!

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Cheezus
Op vrijdag 25 januari 2002 17:06 schreef limoentje het volgende:
ASPI drivers zitten als het goed is gewoon ingebakken in XP en in ECDC!
Als ik de ASPIcheck uitvoer (van adaptec.com) zie ik dat de ASPI drivers niet geïnstalleerd zijn? Moet dat apart geïnstalleerd worden?
ASPI is not properly installed. One or more components have been replaced with older versions of the software.
:?

• Cheezus
OK ff het is me gelukt :)
For the record:

http://www.pcstuff.philips.com/downloads/products/flashtool3_1setup.exe

voor het flash progje

die begint dus te zeuren over ASPI drivers
dan installeren we ForceASPI drivers die hier staan http://www.cyrus.troy.btinternet.co.uk/downloads/frcASPI17.zip

En dan werkt het flash prog wel :)
En hij brandt weer als een zonnetje :)
Pagina: 1