Toon posts:

[OVERIG] Correcte linefeeds?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik kreeg de CGI niet aan de praat, en van mijn host moest ik in de CGI ofzo een paar linefeeds van kladblok (== Notepad dacht ik?) verwijderen. Maar wat zijn dat, waar kan ik ze vinden en hoe haal ik ze weg???

Alvast bedankt!!!!!

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 20:35

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Op donderdag 24 januari 2002 20:55 schreef gratiscentjes het volgende:
Maar wat zijn dat, waar kan ik ze vinden en hoe haal ik ze weg???
Line Feeds zijn vrij vertaal ENTERs, die je weghaald met BACKSPACE :)

Add-on:
Een line-feed is een of een reeks van karakters die een nieuwe regel aanduid. Vaak is het probleem het verschil tussen het linefeed karakter onder windows (ASCII: 13 en 10) en UNIX (ASCII: 10). Dat los je op door met FTP je script in de ASCII modus over te pompemn

|_____vakje______|

Verwijderd

Op donderdag 24 januari 2002 20:55 schreef gratiscentjes het volgende:
Hallo allemaal,

Ik kreeg de CGI niet aan de praat, en van mijn host moest ik in de CGI ofzo een paar linefeeds van kladblok (== Notepad dacht ik?) verwijderen. Maar wat zijn dat, waar kan ik ze vinden en hoe haal ik ze weg???

Alvast bedankt!!!!!
Met je ftp client uploaden als ASCII.

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:47
Ach ja, ontzettend frustrerend probleem, aangezien je met je Windows machine niet kan zien wat er fout is =)

Gebruik UltraEdit om te converteren naar Unix newlines of upload in ASCII modus.

Verwijderd

Kladblok maakt van een ENTER de volgende twee karakters:
CR (Carriage Return), zeg maar wagen terug op typemachines, dit is karakter 13 (ASCII)
LF (Line Feed), zeg maar regel verder op typemachines, dit is karakter 10 (ASCII)

Met name DOS/Windows-achtigen gebruiken de combi CR/LF om een nieuwe regel aan te geven in een tekstbestand.

UNIX-achtigen gebruiken met name alleen de CR (waarom 2 bytes gebruiken als 1 voldoende is) om een nieuwe regel aan te geven in een tekstbestand.

Dit zorgt nog wel eens voor uitwisselingsproblemen die met een iets geavanceerdere editor als notepad opgelost kan worden.

Suc6

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 25 januari 2002 09:44 schreef hvdberg het volgende:
Kladblok maakt van een ENTER de volgende twee karakters:
CR (Carriage Return), zeg maar wagen terug op typemachines, dit is karakter 13 (ASCII)
LF (Line Feed), zeg maar regel verder op typemachines, dit is karakter 10 (ASCII)

Met name DOS/Windows-achtigen gebruiken de combi CR/LF om een nieuwe regel aan te geven in een tekstbestand.

UNIX-achtigen gebruiken met name alleen de CR (waarom 2 bytes gebruiken als 1 voldoende is) om een nieuwe regel aan te geven in een tekstbestand.

Dit zorgt nog wel eens voor uitwisselingsproblemen die met een iets geavanceerdere editor als notepad opgelost kan worden.

Suc6
Ik werk met windows... Maar als ik het nu upload als ASCII heeft hij dan last van die dingen van linefeeds?? En als ik het CGI bestand met notepad open, kan ik die linefeeds dan verwijderen??

MvG, Daniël.

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

Op vrijdag 25 januari 2002 15:48 schreef gratiscentjes het volgende:
MvG, Daniël.
ff nitpicken hoor :)
http://gathering.tweakers.net/misc?action=faq&id=3#02
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je post te plakken. Als je perse zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken (zie latere uitleg).
dus niet meer doen ajb :)

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Verwijderd

[..]
Ik werk met windows... Maar als ik het nu upload als ASCII heeft hij dan last van die dingen van linefeeds??
Nee, dat is juist het idee achter het uploaden in ASCII modus.
En als ik het CGI bestand met notepad open, kan ik die linefeeds dan verwijderen??
Waarom zou je als je ook als ASCII kunt uploaden. Verder bestaat een CGI bestand niet, je bedoelt een perl bestand (neem ik aan).

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:42

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Op vrijdag 25 januari 2002 09:44 schreef hvdberg het volgende:
Ik dacht dat in unix juist de LF werd gebruikt voor nieuwe regels?

Vandaar altijd de \n in strings in C(++)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

[..]

Ik werk met windows... Maar als ik het nu upload als ASCII heeft hij dan last van die dingen van linefeeds?? En als ik het CGI bestand met notepad open, kan ik die linefeeds dan verwijderen??

MvG, Daniël.
Als je het bestand upload dan wordt deze, als het goed is, precies zo verzonden als het origineel. Zit er in het bestand dus CR/LF dan zal deze ook zo 'aankomen' met CR/LF.

Met Notepad kun je niet alleen de CR of LF verwijderen aangezien Notepad een CR/LF ziet als een nieuwe regel, verwijder je dit dus dan wordt zowel CR als LF verwijderd.

Gebruik daarvoor een iets luxere editor (zijn genoeg voorhanden).

Verwijderd

Op vrijdag 25 januari 2002 21:20 schreef OiSyN het volgende:

[..]

Ik dacht dat in unix juist de LF werd gebruikt voor nieuwe regels?

't Zou zomaar kunnen, 't was voor mij alweer een tijdje geleden dus ik gokte op de CR.

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
OiSyN: Ik dacht dat in unix juist de LF werd gebruikt voor nieuwe regels?

Yep, Mac gebruikt CR's :)

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

voor de duidelijkheid dan nog maar even:
windows: \r\n (=CR\LF)
unix: \n (=LF)
mac: \r (=CR)
Pagina: 1