Catalyst 3100

Pagina: 1
Acties:

• Lagune
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-04 14:23

Lagune

Its time for warp

Topicstarter
Iemand verstand van zo'n switch ?
Ik zit met het volgende probleem , ik wil een unmanaged switch eraan linken (trunk) alleen werkt het niet ?

• TriLithium
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-04 09:02

TriLithium

7800Wp E/W + 7.5 kW Ecodan

een unmanaged switch heeft voor zover ik weet geen trunk mogelijkheden, dus dat kan wel es het probleem zijn

• Lagune

Lagune

Its time for warp

Topicstarter
Zit wel een Uplink poort op

Verwijderd

Op donderdag 24 januari 2002 23:39 schreef babylon5 het volgende:
Zit wel een Uplink poort op
Wat wil je daarmee zeggen?

Unmanaged = geen trunk. Sim-pel.

Je kunt ze natuurlijk wel met elkaar verbinden via de uplinkpoort, als je dat leuk vindt.

Verwijderd

Je noemt een verbinding tussen switches een trunk als je er meerdere VLAN's over laat lopen, met Cisco ISL of 802.1q encalsulatie. Een trunk heeft op een unmanaged switch geen nut, al is het alleen maar omdat 'ie maar 1 VLAN ondersteunt.

Jij bedoelt gewoon een verbinding tussen de 2 switches die je hebt. Gebruik hiervoor een crosskabel tussen 2 gewone poorten op die swiches, of een normale kabel tussen een uplink en een gewone poort. Als je dan geen link krijgt moet je er even op letten dat beide poorten dezelfde snelheid en dezelfde duplex instellingen. Een standaard Catalyst 3100 doet alleen 10Mb half duplex. Als je daar een 100Mb only switch (bestaat dat?) tegenover zet gaat het dus mis.

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:10
Op vrijdag 25 januari 2002 00:07 schreef Tracer_ het volgende:Als je daar een 100Mb only switch (bestaat dat?) tegenover zet gaat het dus mis.
Bestaan, doet ie zeker die 100Mbps switch.. alleen is het een rariteit :)

Verwijderd

ff omhoog halen.
Hoe herken ik een "standaard" 3100, die dus maar 10mbit doet?
En hoe maak ik er een 100Mbit full duplex switch van?
Met die managing poort oid?
Btw, kan je die managing software downloaden?

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:00
Hier stond onzin ;)

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

Verwijderd

Op vrijdag 25 januari 2002 00:05 schreef Unexplained het volgende:

[..]

Wat wil je daarmee zeggen?

Unmanaged = geen trunk. Sim-pel.

Je kunt ze natuurlijk wel met elkaar verbinden via de uplinkpoort, als je dat leuk vindt.
Vraag ik me toch af waarom er bij die dipswitches achterop mijn unmanaged switch uitgelegd staat hoe je trunking aanzet.... |:(

Verwijderd

Op woensdag 20 maart 2002 20:50 schreef -=] T_E_O [=- het volgende:

[..]

Vraag ik me toch af waarom er bij die dipswitches achterop mijn unmanaged switch uitgelegd staat hoe je trunking aanzet.... |:(
Waarschijnlijk omdat verschillende mensen er verschillende definitie van het begrip 'trunking' op na houden. Ik versta onder een trunk en verbinding tussen twee switches waar getagged (802.1q of ISL) verkeer overheen gaat (meerdere VLANs dus), er zijn ook mensen die een bundeltje verbindingingen tussen twee switches een trunk noemen (dat zou ik 'link aggregation' noemen). Blijkbaar zijn er ook mensen die een hele simpele verbinding tussen twee switches een trunk noemen. Als je in het Engelse woordenboek kijkt, vind je bij 'trunk' onder andere 'hoofdlijn'. Da's inderdaad een nogal rekbaar begrip.

Jouw dipswitches zullen waarschijnlijk alleen de pinnen 1/3 en 2/6 omdraaien, zodat je met een 'rechte' kabel naar een andere switch kunt.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:00
Als je nou ff zegt welke switch die andere precies is.. dan kunnen we misschien wat informatie zoeken erover.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• Lagune

Lagune

Its time for warp

Topicstarter
Op woensdag 20 maart 2002 17:44 schreef SLC-Axe het volgende:
ff omhoog halen.
Hoe herken ik een "standaard" 3100, die dus maar 10mbit doet?
En hoe maak ik er een 100Mbit full duplex switch van?
Met die managing poort oid?
Btw, kan je die managing software downloaden?
10 mbit switch blijft een 10 mbit switch , zitten wel 2 fast ethernet poorten op die ook gewoon te gebruiken zijn (dus niet voor de trunk)

Verwijderd

Ik denk dat je gewoon sneller en beter af bent met een nieuwe switch. ;)

offtopic:
waarom zoekt iedereen toch altijd naar de meest ingewikkelde en moeilijke manier?

}:O

Verwijderd

Op woensdag 20 maart 2002 21:06 schreef Grasvezel het volgende:

[..]

Waarschijnlijk omdat verschillende mensen er verschillende definitie van het begrip 'trunking' op na houden. Ik versta onder een trunk en verbinding tussen twee switches waar getagged (802.1q of ISL) verkeer overheen gaat (meerdere VLANs dus), er zijn ook mensen die een bundeltje verbindingingen tussen twee switches een trunk noemen (dat zou ik 'link aggregation' noemen). Blijkbaar zijn er ook mensen die een hele simpele verbinding tussen twee switches een trunk noemen. Als je in het Engelse woordenboek kijkt, vind je bij 'trunk' onder andere 'hoofdlijn'. Da's inderdaad een nogal rekbaar begrip.

Jouw dipswitches zullen waarschijnlijk alleen de pinnen 1/3 en 2/6 omdraaien, zodat je met een 'rechte' kabel naar een andere switch kunt.
hmmz... naja ik kan met die dipzwitsjus vlan's instellen of de poorten van die switch in uh... 'n aantal trunks opdelen.. waarbij poort 1 t/m 4 een trunk zijn en poort 5 t/m 8 ofzo.. maarja ik ben ook pas op 1/3e van m'n ccna boek, dus weet 'r nog lang niet alles van :P

• Lagune

Lagune

Its time for warp

Topicstarter
De dipswitches op een catalyst 3100 zijn voor half&full duplex wat je trouwens ook software matig kan instellen , het jammere van zo'n ding vindt ik dattie niet layer 3 kan swichen (oftewel meerdere vlans gebruiken zonder router)
Pagina: 1