Philips a3.500 of a3.600?

Pagina: 1
Acties:

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Aangezien mn huidige speakers op beginnen te raken ben ik van plan zeer binnenkort nieuwe te kopen. Ik zat te denken aan de a3.500 of de a3.600. De verschillen tussen deze twee setjes zijn:
- 4.1 of 5.1 geluid
- a3.600 heeft een net iets sterkere subwoofer(die van de a3.500 schijnt net iets te zwak te zijn volgens meerdere reviews)

Nu heb ik op het moment een SBLive Value met 2 uitgangen. Aangezien de a3.600 5.1 speakers heeft, is het dan mogelijk om het toch werkende te krijgen met al de speakers, of blijft de centre speaker stil(als het sowieso al aan te sluiten is)? Op heb op dit moment geen geld voor een nieuwe geluidskaart. Is het dan slimmer om de a3.500 te doen(deze kan ik neem ik aan wel probleemloos aansluiten)? Is het dan ook de €25 verschil waard?

Commentaar op de keuzen kan ook nooit kwaad natuurlijk(mocht er dus een beter setje voor die €175 te koop zijn).

Bij voorbaat dank.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
De 3.500 heeft DEZELFDE subwoofer. Dat hij iets slecht is is onzin.

Enige verschil is mogelijkheid van een centre kanaal bij de 3.600. Ik geloof dat een normale SbLive player 1024 nieteens een 5.1 ge-encode DD signaal kan uitsturen. Alleen een ge-encode digitaal 4.1 signaal.

Verwijderd

Op donderdag 24 januari 2002 21:15 schreef Yokozuna het volgende:
De 3.500 heeft DEZELFDE subwoofer.
Tuurlijk maar dan is hij alleen bij de a3.600 10 watt sterker :?

• wcduck
  • Niet online
Op donderdag 24 januari 2002 21:35 schreef BonelessNiels het volgende:

[..]

Tuurlijk maar dan is hij alleen bij de a3.600 10 watt sterker :?
Idd, dat had ik ook gelezen(oa op de site van Philips). Thanks voor de reactie nog!

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06 23:09
Ik heb de Rhythmic Edge 4.1 geluidskaart (Philips) en de Philips A3.500 speaker set.

Voor de kamer (5x2.5 m) waar deze set staat is het geluid prima, sterker nog ik ben zeer tevreden en ik was ook zeer onder de indruk, toen ik het setje voor het eerst uitprobeerde: hij kan best hard en de bas blijft mooi klinken. De platte satellietspeakertjes produceren ook goed geluid.

Ik heb de woofer onder mijn bureau (meteen een mooi voetensteuntje!) en de satellietjes naast de monitor en achter me. Prima set-up.

Ik vond het het geld in ieder geval waard.

edit: oh ja, die versterker heeft trouwens drie ingangen:
één 4-kanaals
twee 2-kanaals

dus je kan er zelfs nog andere apparatuur aan hangen!
:)

• wcduck
  • Niet online
Op donderdag 24 januari 2002 22:01 schreef Molybdenum het volgende:
Ik heb de Rhythmic Edge 4.1 geluidskaart (Philips) en de Philips A3.500 speaker set.

Voor de kamer (5x2.5 m) waar deze set staat is het geluid prima, sterker nog ik ben zeer tevreden en ik was ook zeer onder de indruk, toen ik het setje voor het eerst uitprobeerde: hij kan best hard en de bas blijft mooi klinken. De platte satellietspeakertjes produceren ook goed geluid.

Ik heb de woofer onder mijn bureau (meteen een mooi voetensteuntje!) en de satellietjes naast de monitor en achter me. Prima set-up.

Ik vond het het geld in ieder geval waard.

edit: oh ja, die versterker heeft trouwens drie ingangen:
één 4-kanaals
twee 2-kanaals

dus je kan er zelfs nog andere apparatuur aan hangen!
Thanks for the info, nu weet ik iig dat ik geen rotzooi ga kopen.

• wcduck
  • Niet online
Voor de rest niemand meer?

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06 23:09
Check deze review nog even. Hij stond een tijd geleden op T.net. De review is wat negatiever dan mijn mening!

http://www.tweakers.net/nieuws/18840

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Op donderdag 24 januari 2002 21:51 schreef wcduck het volgende:

[..]

Idd, dat had ik ook gelezen(oa op de site van Philips). Thanks voor de reactie nog!
Ja ok 10 watt +

Laat staan dat je er wat van merkt :)

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:57

Sick Nick

Drop the top!

Op vrijdag 25 januari 2002 17:11 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Ja ok 10 watt +

Laat staan dat je er wat van merkt :)
Is dus NIET hetzelfde wat je eerste stellig beweert ;)
Op donderdag 24 januari 2002 21:15 schreef Yokozuna het volgende:
De 3.500 heeft DEZELFDE subwoofer. Dat hij iets slecht is is onzin.

• wcduck
  • Niet online
Op vrijdag 25 januari 2002 17:01 schreef Molybdenum het volgende:
Check deze review nog even. Hij stond een tijd geleden op T.net. De review is wat negatiever dan mijn mening!

http://www.tweakers.net/nieuws/18840
Ik vind die review nog redelijk positief(als je het vergelijkt met de andere sets). Maar het is dus niet mogelijk om de a3.600 aan te sluiten op mn SBLive Value zonder digitale uitgang(maar MET 2 audio-uitgangen)?

Pagina: 1