Toon posts:

zomaar opeens offline

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet bij welk onderwerp dit probleem het beste past, maar ik denk dat het deze dan wel moet zijn als het geen windows probleem is.
De laatste tijd heb ik steeds een heel vreemd probleem, mijn verbinding met het internet verbreekt steeds zomaar vanzelf. Als ik de computer dan opnieuw opstart dan heb ik weer normaal verbinding. Dit is al een aantal keer gebeurd. Als ik @home bel (ik heb dus een kabelverbinding van @home) dan zeggen zei dat er geen probleem is, dat zij helemaal niets kunnen vinden. Waar zou dit aan kunnen liggen?
Ik gebruik windows XP met een kabelverbinding van @home. Mijn computer is een AMD 900, met 256 MB intern.
Ik kan trouwens ook niet pingen naar URL's maar wel bv naar mijn eigen IP adres.
Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

Verwijderd

gooi ns water over je kabelmodem en kijk of ze dan wel iets vinden

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Op donderdag 24 januari 2002 20:48 schreef veraman het volgende:
gooi ns water over je kabelmodem en kijk of ze dan wel iets vinden
Heb je niets beters te doen?
Je hebt je post al geëdit, maar wat je net zei was nog nuttelozer.

Voor de topicstarter...

Je zegt dat je je eigen IP wel kan pingen.
Bedoel je hiermee het IP dat je van de DHCP krijgt of 127.0.0.1?
Als je het laatste kan pingen dan staan de settings goed.
Ook kun je nog proberen een andere pc aan jouw @home verbinding te leggen.

edit:

Veraman, ik denk dat je verkeerd bezig bent.
Topics bloeden eerder dood dan dat ze opbloeien met zulke reply's.
Het is een tip, zie het niet als een aanval. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

Verwijderd

het lijkt wel nutteloos wat ik schreef maar nu reageert er tenminste iemand...

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan pingen naar mijn ipadres van @home dus iets van 217.bla.bla.bla
Naar 127.0.0.1 pingen weet ik dus niet of dat kan, maar ik zal het proberen als het weer gebeurd.
Een andere PC eraanleggen is een optie, maar geen oplossing.

• bazs2000

bazs2000

Op donderdag 24 januari 2002 20:57 schreef lavapies het volgende:
Ik kan pingen naar mijn ipadres van @home dus iets van 217.bla.bla.bla
Naar 127.0.0.1 pingen weet ik dus niet of dat kan, maar ik zal het proberen als het weer gebeurd.
Een andere PC eraanleggen is een optie, maar geen oplossing.
Wat ik bedoelde met het aansluiten van een andere computer is dat je meteen weet waar het aan ligt wanneer de verbinding eruit klapt. (of niet)
Dit vergemakkelijkt het zoeken naar een antwoord.

edit:

Twee linker vingers. :P

Verwijderd

ikke ben veraman maar ik heb dit niet geschreven, er zit een lol broek op mijn naam te posten

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik begrijp je, dan kan ik zien of het aan de verbinding ligt of aan XP. Ik zal het proberen de volgende keer. Het vreemde is dus dat als je opnieuw opstart dat hij het dan wel weer gewoon doet. En als ik ipconfig aanvraag, dan krijg ik mijn ipadres en niet het ip 169.bla.bla.bla wat duidt op een fout.
Echt heel vreemd. Misschien als ik het ipadres alle vrijvragen enzo klik, maar in XP werkt winipcfg niet. Duzzz...

• bazs2000

bazs2000

Op donderdag 24 januari 2002 21:02 schreef veraman het volgende:
ikke ban veraman maar ik heb dit niet geschreven, er zit een lol broek op mijn naam te posten
offtopic:
Daar zou ik maar mee uitkijken, jij bent verantwoordelijk voor jouw account.
Je zal niet de eerste zijn die een ban krijgt omdat je onvorgvuldig met jouw account omspringt. :)

Verwijderd

Op donderdag 24 januari 2002 21:02 schreef veraman het volgende:
ikke ban veraman maar ik heb dit niet geschreven, er zit een lol broek op mijn naam te posten
Jaja

Veraman ken je trouwens deze vette site al ? warez database

Shit ik ga wel buiten mijn boekje, maar goed de site is de moeite waard.

• bazs2000

bazs2000

Op donderdag 24 januari 2002 21:04 schreef lavapies het volgende:
En als ik ipconfig aanvraag, dan krijg ik mijn ipadres en niet het ip 169.bla.bla.bla wat duidt op een fout.
Echt heel vreemd. Misschien als ik het ipadres alle vrijvragen enzo klik, maar in XP werkt winipcfg niet. Duzzz...
Dan heb ik nog een ander vraagje.
Heb jij een netwerkje thuis?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik heb een netwerk liggen. Twee pc's verbonden met een crosslink cable die deze internetverbindig delen. Deze computer (dus degene met de problemen) is de server. De andere staat momenteel uit (meestal staat deze uit).

Ik heb bijna nooit last van bovenstaand beschreven probleem. Ik zit bv nu gewoon te internetten zonder problemen. Het is tot nu toe twee keer voorgekomen, waarbij ik heel vaak opnieuw op moest starten. Dus dan startte ik opnieuw op en deed hij het weer, even later was ik weer offline en moest weer opnieuw opstarten. Vandaag heb ik dat vier of vijf keer moeten doen.

Verwijderd

cool garfield, laten we zeggen dat ik een clicker ben en dat ik niet vaak weet wat ik aan klik.
Zo was ik zonet idd uitgelogd, yoou got me there

• bazs2000

bazs2000

Veraman, wat zou je ervan zeggen om de topicstarter te helpen met zijn probleem?
Met andere woorden, blijf ontopic aub.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 24 januari 2002 21:11 schreef veraman het volgende:
cool garfield, laten we zeggen dat ik een clicker ben en dat ik niet vaak weet wat ik aan klik.
Zo was ik zonet idd uitgelogd, yoou got me there
Kinderen, kinderen, kinderen. Als jullie geen nuttig antwoord weten, ga dan ergens anders spelen.
En Veraman wat ben jij DOM! Als je met je muis op die link van warez database gaat staan dat zie je toch dat er iets staat van LOGOUT!!!!!!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-08 23:13
@home heeft hier een tijdje terug problemen gehad met de DHCP server. Mischien is dat bij jou ook het geval?

Bij mij was het effect dat ik de DHCP lease voordurend kwijtwas, en telkens weer 10 sec op een nieuwe lease kon gaan wachten :( (de router dat gelukkig wel automatisch :Y) )

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 24 januari 2002 21:14 schreef Cutebritney het volgende:
@home heeft hier een tijdje terug problemen gehad met de DHCP server. Mischien is dat bij jou ook het geval?

Bij mij was het effect dat ik de DHCP lease voordurend kwijtwas, en telkens weer 10 sec op een nieuwe lease kon gaan wachten :( (de router dat gelukkig wel automatisch :Y) )
Ik heb geen idee. Het zou heel goed kunnen. Maar @home zei dat het bij hun allemaal goed was. Nu laat ik mij natuurlijk niet zo makkelijk afwimpelen door de rechtenstudentes van de eerste lijn die mij gaan vertellen dat als ik de proxy server niet aan heb staan dat ik dan niet kan internetten en als ik dan vraag wat een proxyserver is dat ik dan het antwoord krijg dat je je daar aan moet melden om het internet op te kunnen, waarop vervolgens ik haar uitleg wat ik denk dat een proxyserver is. Nee, met dit probleem ben ik dus wel doorverbonden met iemand van de tweede lijn die alles heeft uigezocht. Maar of het echt niet hun probleem is....???

UPDATE: Iedereen hartelijk bedankt voor de geboden hulp of de nog aan te bieden hulp. Ik heb om 2130 een afspraak dus ik ben al te laat. Ik moet dus weg. Groeten.
Pagina: 1