Toon posts:

lage write snelheid-redelijke readsnelheid (raid)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In sisoft haal ik 30 mb/s buffered write en 75 mb/s buffered read. Verder is zo dat de schrijfsnelheid ongeveer overeenkomt met mijn losse maxtor d740 (60g).
Mijn toegangstijd is volgens sisoft een idiote 30 ms.

Ik heb de via latency patch geinstalleerd en de beste promise drivers die ik kon vinden, waarbij ik moet vermelden dat het om een onboard controller gaat (promise fasttrak 100 lite) en verder natuurlijk 4in1 4.37.

Iets is waarschijnlijk verkeerd ingesteld, maar wat?
- a7v133
- xp1700+
- 2*maxtor 45 gig (7200rpm)
- win2000-prof

Ik heb trouwens een gig geheugen, is er nog wel een swapfile nodig, is een grote swapfile negatief voor de prestaties?

p.s. kon niets vinden met de search.
Thanx :)

Verwijderd

Topicstarter
iemand?

Verwijderd

Topicstarter
...ja ehhh..bedankt nog voor de reacties :?

Het komt eigenlijk hierop neer; de schrijfsnelheid van mijn raid config is ongeveer 37 mb/s en is daarmee gelijk aan de schrijfsnelheid van 1 enkele schijf, terwijl de leessnelheid wel hoger uitkomt (62mb/s tegenover 40 mb/s voor een losse schijf).

muchos gracias

Verwijderd

Waarom probeer je niet gewoon te werken zonder swap file, volgens m$ kan alleen je systeem instabiel worden met een tekort aan recources. En ja, wat je raid write's betreft, deze zijn inderdaad laag mijn scsi hw raid performed idd echt wel beter als een singe disk.