Gek word ik van mijn K7T Pro

Pagina: 1
Acties:
  • 167 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Nimrod|IA
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-03-2020

Nimrod|IA

Snoopy schopt KONT!!!!!!!!!

Topicstarter
Alweer een nieuwe gereviseerde msi k7tpro gekregen. deze kutbord start al niet eens meer op met alleen gpu cpu koelen en voeding + on/off schakelaar erop aangesloten.

nou verhaaltje komtie hoor.

mobo binnen gekregen. aangesloten voeding eropaan cpu en koeler + mem erop inbouwen alles los gegooid. video erop connector on/off aangesloten. AAN :( :'( niks :?. opnieuw gedaan. aan :( niks :?. draad van resetknop gebruikt voor on/off schakelaar :( weer nix.daarna voeding aan met draad op groene draad en zwarte. voeding start = dus ok. schakelaar doorgemeten = goed. daarna schakelaar van resetkonp doorgemeten ook goed.

ben ik nou compleet debiel gek en gestoord of is dit nou al mijn 4e kapotte MSI K7T Pro die ik heb :'(.
PC doet echt nix nog niet eens voeding die aan gaat geen koelers.
of stuurt mijn leverancier alleen maar gare borden (G*****).

ben ik nu gek geworden ??????????????
Weet iemand wat er gaar is???

>Systeemspecs<

• B-BRAIN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-12-2025
euhh heb je al die kast van je met een ander mobo geprobeert

kan zijn dat er iets geen stroom krijgt

of je voedings stekker op je mobo

dat die er in stekker misschine wat los zit

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-07 09:45

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Meschien is je voeding wel gewoon kapot :S

• Arjenn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-05 14:24
1: Kzou zweren dat allemaal hoofdletters als topic-name niet is toegestaan.
2: Het is DIT kutbord
3: Jij bent gezien je post gaar (no offence :P )

Verwijderd

lang leve Epox en Asus :P. Ben ik blij nooit MSI genomen te hebben.

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:31
1. Waarom post je dit in OCM, je zet er NB [mobo] voor.. :? >> [forum=7].
2. Schreeuwerige topictitel.

Dus ff alles voor je rechtgezet :)

• tweakerbee
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

En wat zeggen we dan: Dank u Friek! ;)

Ik heb weleens gehoord dat MSI nogal veel DOA's schijnt te hebben. Dat wordt dus weer contact opnemen met de leverancier!

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

ga ook voor voeding, 4 DOA is niet mogelijk. of ze sturen steeds je je eigen bord terug :D maar ik zou toch maar eens daarnaar kijken!

Verwijderd

Op donderdag 24 januari 2002 20:18 schreef Nimrod het volgende:
Alweer een nieuwe gereviseerde msi k7tpro gekregen. deze kutbord start al niet eens meer op met alleen gpu cpu koelen en voeding + on/off schakelaar erop aangesloten.

nou verhaaltje komtie hoor.

mobo binnen gekregen. aangesloten voeding eropaan cpu en koeler + mem erop inbouwen alles los gegooid. video erop connector on/off aangesloten. AAN :( :'( niks :?. opnieuw gedaan. aan :( niks :?. draad van resetknop gebruikt voor on/off schakelaar :( weer nix.daarna voeding aan met draad op groene draad en zwarte. voeding start = dus ok. schakelaar doorgemeten = goed. daarna schakelaar van resetkonp doorgemeten ook goed.

ben ik nou compleet debiel gek en gestoord of is dit nou al mijn 4e kapotte MSI K7T Pro die ik heb :'(.
PC doet echt nix nog niet eens voeding die aan gaat geen koelers.

ben ik nu gek geworden ??????????????
Weet iemand wat er gaar is???
Tis gewoon een gaar mobo, ik heb hm ook gehad, ik heb uiteindelijk maar een Abit KR7 gehaald, alle problemen opgelost en supersnel

Verwijderd

heb ik ook gehad msi kan geen goede prints maken (ik heb zelf ook mijn 2e msi verder alles goed) het probleem is waarschijnlijk kortsluting op de kast haal je mobo er eens uit en sluit hem dan aan (natuurlijk geen schoeven onder het mobo leggen)

• Nimrod|IA

Nimrod|IA

Topicstarter
Nahja sorry voor de titel thankz phreak. Nahja voeding = goed heb ik doorgemeten met multimeter vorige keer. alle spanningwen kloppen. Het vorige k7t protje deed het nl wel maar gewoon niet 100% had een paar foutje.
zal mogg notg eens andere voeding proberen :(. maarja denk dat het weinig uit maakt aangezien voeding het 1 week geleden wel deed.

kan het zijn dat evt mijn cpu dood is. maar vind dit vreemd aangezien helemaal nix het doet.
Het nadeel is dat dit mijn 3e msi k7t pro is die ik toegestuurd krijg. orginele ging vanwege een niet werkende koeleraansluiting terug. en nou is elk bord wat ik terug gekregen heb nog defecter als degene die ik terug stuur :'(...... begin gek te worden inmiddels ben als sinds september bezig :( met een goed mobo te krijgen. heb nou maar een pc te leen thuis maar die persoon wil hem onderhand ook wel eens terug krijgen.. begrijpelijk natuurlijk.
ik begin onder hand te denken dat het aan mij ligt:( . maar ik doe alles echt goed. heb nl lang en vaak genoeg pc in elkaar gezet, maar vind dit zo gek. elke x een defecter bord thuis krijgen.
het lijkt wel of ik alleen maardefecte borden toegestuurd krijg:(.
Dit grapje heeft me inmiddels al fl 55,- porto gekocht en voor een kleine fl 15,- telkosten en ik heb nog geen werkende PC. Wordt echt te duur grapje. ben elke x als ik hem inbouw dat deze keer iets anders in de fik gaat vliegen. want dat gaat er als het zo door gaat nog wel een keer gebeuren.
:'( :'(:'( :'(:'( :'(:'( :'(:'( :'(:'( :'(:'( :'(:'( :'(:'( :'(:'( :'(:'( :'(
kan inmiddels wel janken van dit probleem.
Ow ik ben geen NooB.

>Systeemspecs<

Verwijderd

//off topic
GVD, die jongen zit met een probleem, en wat doet men?

Zeuren over een paar raar geformuleerde zinnen of grammaatika foutjes , -> HOOFDlettertjes in z'n Topic Titel, omdat dat niet volgens de regeltjes is.

BV zag ik hier ook ergens staan;

"Je topic-Titel is te schreeuwerig"
WTF?! heb je er geluid bij ofzo?

Je kunt zowat geen topic meer planten of het is weer niet volgens de regels.
Ik heb de laatste tijd geen 1 topic meer gezien of er is commentaar omdat er een d of t word gebruiktdt, in een bepaalde zin, of een andere lame ass reactie, waar je geen kloot aan hebt.

Soms heb ik het gevoel dat er hier gewoon mensen member zijn om alles af te kraken omdat hun de zgn topic titel niet bevalt.|:(

ik d8 dat dit een forum was om elkaar te helpen/info uitwisselen.

Nu wil ik niet emotioneel worden ofzo, maar ik ga me steeds meer ergeren aan dit soort acties.:(

Antoine,

PS
kraak mij ook maar af, ik wil niet achterblijven :Z

Verwijderd

Op donderdag 24 januari 2002 23:18 schreef Nimrod het volgende:

kan inmiddels wel janken van dit probleem.
Ow ik ben geen NooB.
Ik weet het jonge, ik heb ook 4 maand met die bord geworsteld, alleen maar problemen. Win2000 was het enige os wat fatsoenlijk draaide, WinME en 98 waren ontzettend onstabiel.

Het is bekend met dit bord als je FSB boven de 138 is dat je USB het niet meer goed doet, en ga zo maar door. Ik heb de hoop opgegeven en een Abit KR7 gekocht, wat een prachtbord is dat. Als je een nieuwe zoekt ik kan je die van harte aanraden, superstabiel en supersnel. En zodra je een memtest draait met sandra zul je verbaasd zijn, bijna net zoveel bandbreedte als Rambus.

Verwijderd

Op donderdag 24 januari 2002 23:36 schreef deAntoine het volgende:
//off topic
GVD, die jongen zit met een probleem, en wat doet men?

Zeuren over een paar raar geformuleerde zinnen of grammaatika foutjes , -> HOOFDlettertjes in z'n Topic Titel, omdat dat niet volgens de regeltjes is.

BV zag ik hier ook ergens staan;

Je kunt zowat geen topic meer planten of het is weer niet volgens de regels.
Ik heb de laatste tijd geen 1 topic meer gezien of er is commentaar omdat er een d of t word gebruiktdt, in een bepaalde zin, of een andere lame ass reactie, waar je geen kloot aan hebt.

Soms heb ik het gevoel dat er hier gewoon mensen member zijn om alles af te kraken omdat hun de zgn topic titel niet bevalt.|:(

ik d8 dat dit een forum was om elkaar te helpen/info uitwisselen.

Nu wil ik niet emotioneel worden ofzo, maar ik ga me steeds meer ergeren aan dit soort acties.:(

Antoine,

PS
kraak mij ook maar af, ik wil niet achterblijven :Z
100% mee eens!
Eens iemand die er wat van durft te zeggen.
Who cares about grrrammmmatica, who cares about hoofdletters.
Is dit nou een tweakers forum of een "Instituut Correct Nederlands die je graag op onbelangrijke regels in het leven wijst, waar je geen **** aan hebt" ?
|:(

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Ik heb een MSI 6330 en heb dit ook gehad toen ik mijn pc in een andere kast stopte, powerknop deed NIETS meer.

Is gewoon een kwestie van alles loshalen, propermaken en ristig terug inbouwen in 100% propere kast, dan kan er nergens kortsluitin komen, duw zeker alles moervast aan !

Verwijderd

Op vrijdag 25 januari 2002 02:20 schreef TheRademaker het volgende:

[..]

100% mee eens!
Eens iemand die er wat van durft te zeggen.
Who cares about grrrammmmatica, who cares about hoofdletters.
Is dit nou een tweakers forum of een "Instituut Correct Nederlands die je graag op onbelangrijke regels in het leven wijst, waar je geen **** aan hebt" ?
|:(
Amen to that

• boswandeling
  • Laatst online: 14:27
Het kan ook zijn dat je je FAN van je mobo op de verkeerde connector hebt aangesloten, er is 1 aansluiting op het mobo bedoelt voor je CPU cooler, als die niet aangesloten is start je mobo niet op, de rest van CPU voedingsconnectors boeit niet als die ene maar aangesloten is

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op vrijdag 25 januari 2002 00:42 schreef Mannekino het volgende:

[..]
Het is bekend met dit bord als je FSB boven de 138 is dat je USB het niet meer goed doet, en ga zo maar door. .
Vind je het gek ? Een MSI K7T PRO is een 200 Mhz fsb board Die KAN niet eens op 133 lopen :Z
Ik denk dat je de Pro2 of Pro2a met de K7TPRO verward.

K7TPRO, staat niet bekend als slecht board, rockstable zelfs. Toen ie net uitkwam werd ie daar juist voor geprezen!

Aan topic opener: Je krijgt dus steeds 2e hands boards terug, eis een nieuwe of vervanging door gelijkwaardig produkt van een ander merk, bij de winkel waar je em gekocht hebt.

• Markao2000
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-01 21:33

Markao2000

it's all about the beats

Ik ken je historie die je hebt beleeft met MSI nog niet zo goed hoor ;) maar heb je dat bord nou bij MSI-nederland 4x omgeruild of bij de winkel waar je 'm gekocht hebt?

Ik neem aan bij MSI-Nederland, maar waarom ruil je 'm niet om bij de winkel dan? Dan krijg je doorgaans gewoon een nieuwe en niet een gereviseerde.
Hoe kun je trouwens ooit zo'n mega ingewikkeld mainbord reviseren, logisch dat er dan andere onderdelen naar z'ngrootje gaan...

Oerbrood!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
is je leverancier misschien powerline? want dan klopt het idd dat ze je gare borden sturen.

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op vrijdag 25 januari 2002 11:45 schreef KillerAce_NL het volgende:
Vind je het gek ? Een MSI K7T PRO is een 200 Mhz fsb board Die KAN niet eens op 133 lopen :Z
Ik denk dat je de Pro2 of Pro2a met de K7TPRO verward.
Of hij heeft de K7T266 Pro (aka de MS-6380) en die kan wel degelijk met een 133MHz FSB (en wel hoger ook) draaien ;)

Zie: http://www.msi.com.tw/support/bios/bios.php?model=MS-6380

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

wat geven de ledjes aan?
gisteren nieuwe kast, alles erin, ook nix, gewoon ff bios resetten en go

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Verwijderd

Op donderdag 24 januari 2002 22:52 schreef fmercury het volgende:
ga ook voor voeding, 4 DOA is niet mogelijk.
Oh nee? Misschien wel...

Verwijderd

[..]

Ja hoor...dus er kan alleen maar 100Mhz Ram in...NOT! :)

[edit: Had post van Warp niet gelezen, sorry]

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:24

[..]
Aan topic opener: Je krijgt dus steeds 2e hands boards terug, eis een nieuwe of vervanging door gelijkwaardig produkt van een ander merk, bij de winkel waar je em gekocht hebt.
Waar krijgen mensen toch de idee'en vandaan dat ze NIEUWE spullen moeten krijgen terwijl ze een defect GEBRUIKT onderdeel inleveren????? :?

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op vrijdag 25 januari 2002 14:35 schreef The_BoKKoMasteR het volgende:

[..]

Ja hoor...dus er kan alleen maar 100Mhz Ram in...NOT! :)

[edit: Had post van Warp niet gelezen, sorry]
Dat zeg ik toch helemaal niet....Lees es ff, ik heb het over de FSB, niet over de memspeed, die kan gewoon hostclock+pciclock =133 Mhz draaien. Ik zal het neit weten, ik heb er zelf 1 gehad.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op vrijdag 25 januari 2002 15:15 schreef dominator het volgende:

[..]

Waar krijgen mensen toch de idee'en vandaan dat ze NIEUWE spullen moeten krijgen terwijl ze een defect GEBRUIKT onderdeel inleveren????? :?
lees: consumentenrecht bij garantie....

• stylezzz
Op vrijdag 25 januari 2002 15:19 schreef KillerAce_NL het volgende:

[..]

lees: consumentenrecht bij garantie....
Volgens mij zou een klant een gelijkwaardig (identiek??) onderdeel terug moeten krijgen als het defecte onderdeel wat hij in heeft geleverd. (met als verschil dat de vervanger wel werkt... :) )

Verwijderd

ROFLMAO!!

ik heb de MS K7T 266 Pro-RU, die heeft ook dat probleem ja, boven de 138 Mhz. *plop* crash ... :(

• Nimrod|IA

Nimrod|IA

Topicstarter
nahja bvoor de mensen die niet weten wat mijn bord aankan zodat we deze topic niet te lang maken.
MSi k7t Pro:
200Mhz (atlon/duron)
via kt133 chipset DUS NIET 133A<-----------
133mhz mem
3 mem bankje
6 pci
1 agp 4x

mijn cpu = 750 mhz met superorb koeler (nee het ligt niet aan de orb, dus geen posts hierover)

heb het al 3x bij mijn leverancier geruild.
de laatste 2 x waren ze behoorlijk snel kleine 1,5 week voordat ik weer de volgende defecte mobo kan proberen.
vorig mobo deed het wel maar sensor was niet goed!!!!!!!!!
Zie deze topic
[topic=381556]

nahja ik wordt wel dat gezeur over mijn spelling beu hoor. je vergeet een letter.
NEE ff, tweaking of tweaker is correct nederlands |:( |:( |:( |:(

zoek een leven....... >:)

kijk ben nu gewoon gek aan het worden omdat ik al een half jaar aan het kutten ben. en inmiddels am 4 mobo's versleten...
kijk verwacht geen nieuwe mobo. Dat kan ik van mijn leverancier ook wel begrijpen, maar het had me wel een half jaar gescheeld.

btw mobo's kan je wel repareren net zoals p3's Slot 1 processors. kijk als bij deze cpu je cache kapot is soldeer je er gewoon een nieuwe op, is wel flink kloten, maar dit wordt dan ok door robotten of mensen gedaan die altijd SMD solderen en daardoor er handigheid in hebben.

je kan veel repareren, maar geen defecte socket a athlon.(die core weg ofzo)

>Systeemspecs<

Verwijderd

Het is idd gewoon een gaar bord , niks als problemen mee gehad . Toen geruild voor Epox en alles in orde

Verwijderd

Heb je de spanning van de voeding wel belast gemeten
:? :?

• stylezzz
Misschien zit er iets anders in je systeem wat er voor zorgt dat je mobo iedere keer naar de knoppen gaat? Vind het nogal kortzichtig dat sommige mensen roepen dat dit brakke bordjes zijn. Heb er al 100'en in handen gehad en behalve het enkele rotte exemplaar heb ik er nog geen noemenswaardige problemen mee gehad....

• Sebasstk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-08 21:35
ik had een msi kt7 turbo met een athlon 1600+ dus de fsb kan wel op 133 moet je de jumper naast de agp eraf halen ?

nooit geen problemen mee gehad heb nu een msi kt7 pro 2 ru
ook een super mobo

Amd Athlon XP 2000+ en Alpha 8045t + Papst ngm, 56.0 °C Stress | Msi K7T266 Pro2-RU| 512MB DDR (Crucial/Micron) CL=2.5 | 2x Maxtor 80GB (D740X, 7200rpm) raid0 | Maxtor 120G | Ati Radeon 8500 Retail | 19 Inch Panasonic | Pioneer dvd 116 | Liteon 52/24/52

• Nimrod|IA

Nimrod|IA

Topicstarter
voeding heb ik niet belast gemeten wel van de 3,3V van vorige x, maar dit is niet echt goed voor je bord. hij resette dan nl, maar er stond wel 3,3V op bord.

Kijk bord was eerst ook echt rette stabiel daar stond ie (MSI als merk ook)ook om bekend om, maar elk bord wat ik terug krijg heeft elke keer een ander probleem.............

dat vind ik nou zo gek. kijk als de borden door mij defect zouden gaan zou ik elke keer opp dezelfde plaatst verwachten.
Zoveel zit er trouwens niet op enkel
cpu (athlon TB750)
mem (oem 133 3-3-3)
voeding (codegen voedingkje 300W)
koeler (superorb)
video (hercules (guillemot) 3d Prophet SE

maar als onderdeel niet goed was zou bord tenminste voeding nog moeten draaien........
nahja vandaag vrij dus maar een kiken of ik het kan verhelpen :)
maar het gekke is dan weer dat mijn vorig bord het wel deed maar met kleine probleempjes.

Misschien anders maar eens een andre voeding kopen ofzo misschien dat dat scheelt. Heb alleen niet veel geld op het moment :'(
vakantie (vliegrijs) maandag betalen 800€ :'(
en das alleen nog maar vliegreis :(

>Systeemspecs<

• Nimrod|IA

Nimrod|IA

Topicstarter
Nou ik heb zojuist heel het bord weer getest.
Met een andere voeding (mijn eigen voeding). CPU gechecked.
Video eruit. mem eruit. moet ie in ieder geval een foutmelding geven.
NIKS HELPT................................... :'(

IK WORDT GEK!!! HELEMAAL GEK.

Moet ik alweeeeeeeer 7,15 € betalen aan porto :'(
om vervolgens weer een gare mobo te krijgen.
snif snif snif

mobo is gewoon defect. Maar dit kan 5toch bijna gewoon niet 4 mobo's defect. elk mobo wat ik krijg is wel iets defect aan. ben ik nou debiel?????????? of doet de TD hun werk niet goed, of krijg ik gewoon echt elke keer een gaar mbo toegestuurd????

bedankt
Nimrod

>Systeemspecs<

• Nimrod|IA

Nimrod|IA

Topicstarter
Op vrijdag 25 januari 2002 20:01 schreef dominator het volgende:
Misschien zit er iets anders in je systeem wat er voor zorgt dat je mobo iedere keer naar de knoppen gaat? Vind het nogal kortzichtig dat sommige mensen roepen dat dit brakke bordjes zijn. Heb er al 100'en in handen gehad en behalve het enkele rotte exemplaar heb ik er nog geen noemenswaardige problemen mee gehad....
MSI k7T Pro is best een goed bord hoor. Alleen krijg elke x een ander gebruikt bord terug waarvan ik niet weet wat er mee is geweest. Vind het wel gek dat een leverancier zoiezo 4 verschillende reparatieborden heeft van 1 type maarja.
Kijk toen mijn bord nieuw was had ik er geen enkel probleem mee totdat mijn koeleraansluiting defect ging (nog steeds niet begrepen waar het aan lag) sindsdien gaat het bergaf.
nou starten ze al niet een meer op voeding wil het niet eens doen.....
bij de volgende gaat als het zo daar gaat 5 volt over mijn processor waardoor ik die ook kan gaan ruilen......

>Systeemspecs<

Verwijderd

Heej Nimrod,

Ik heb nog wel een mobo liggen om het te testen of het nou je voeding is of je moederbord. Contacteer me maar.

Maar denk persoonlijk dat de kans van je voeding groter is dan dat van het moederbord. Maar dat testen we gelijk wel ff.

Binnenkort trouwens weer een LAN? Moet nog ff plannen. denk 9 feb. ff kijken.

Mzzl

Verwijderd

dominator schreef : Waar krijgen mensen toch de idee'en vandaan dat ze NIEUWE spullen moeten krijgen terwijl ze een defect GEBRUIKT onderdeel inleveren?????
hoe weet je nou of die defect is als je hem niet gebruikt :? :)

Verwijderd

Flauw misschien, maar zelf heb ik het ook ooit gehad: kortsluitingf middels een verkeerd geplaatst (hoe heet zo'n ding) busje in de kast. Hele PC uit elkar gesloopt, incl AMD slot 1 CPU, niets hielp. Totdat ik doorkreeg dat er zo'n ding verkeerd zat!

Die busjes zijn van koper en maken contact met je MB. Dus, hoe dan ook, op de verkeerde plaats ontstaat er direct kortsluiting. Hoeft niet persé problematisch te zijn, kan wel zwaar frustreren..

:o

• Compubiter
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Ik heb (helaas) een keer gehoord dat er bij MSI zo'n 9 van de 10 DOA zijn :'(. Gelukkig werkt die van mij 100% goed :).

• stylezzz
Op zaterdag 26 januari 2002 15:42 schreef Nimrod het volgende:

[..]
Vind het wel gek dat een leverancier zoiezo 4 verschillende reparatieborden heeft van 1 type maarja.
Je moest eens weten hoeveel reparatieborden dat er zijn bij de meeste leveranciers. ABIT heeft geloof ik een uitvalspercentage van een 10%... :)

Verwijderd

Aan die borden is volgens mij alle 4 niets aan. 4 DOA's kán gewoon niet, die borden worden getest voor ze naar jou worden gestuurd. Ofwel heb je een zéér slechte postbode, ofwel ligt het probleem bij jou. Daarmee bedoel ik niet alleen jou persoonlijk maar ook je configuratie.

De bordjes zijn zeer goed, maar het is bekend dat ze wat ongelukkig geconstrueerd zijn waardoor ze soms kortsluiting maken bij het inbouwen en exact de symptomen vertonen van jou bord. 9 kansen op 10 is dat dus je probleem. Bekijk eens rustig hoe het bord in kast zit en of hij nergens contact maakt met een spacer die niet helemaal recht zit of zo. Test het bord desnoods uit de kast. Kijk of de clear CMOS jumper niet op clear staat ipv normal, etc...

Ik begrijp niet dat jij gewoon je stekker insteekt en als hij niet opstart zomaar concludeerd dat je een slecht bord hebt. Dat kan natuurlijk eens of in een extreem geval twee maal gebeuren maar na 4 keer moet je toch beginnen nadenken en concluderen dat er iets anders scheeld en je het misschien door iemand anders moet laten oplossen omdat het jou duidelijk niet lukt |:(

• lambi80
  • Laatst online: 16-07 22:17

lambi80

zucht....

Had laatst ook een vergelijkbaar probleem, mobo deed niks meer na het aansluiten van een nieuwe Delta fan. Alles geprobeerd, reset e.d. niks werkte. Terug naar Norrod T.D., kerel peutert het batterijtje van de BIOS los en voila, hij deed het weer. Ook al geprobeerd?

AMD XP 2800+@3200+ | Swiftech MC462 | Asus A7V600-X | 1024 MB PC3200 | IBM 60 GXP 40 Gb. | Geforce 5900XT | 40x12x40 Samsung CD-writer | 36 speed AOpen | Belinea 15" TFT

• smvs
  • Niet online
Ik ben eigenlijk ook helemaal klaar met MSI. wij hebben op de zaak een tijdje veel msi verkocht. en best erg hoge uitval inderdaad. vooral de eerste versie: K7T pro. heel veel borden die helemaal dood waren. maar als ze het doen zijn het naar mijn ervaring de stabielste die er zijn.

ik vergelijk msi met italiaanse auto's: als ze het doen dan heb je ook wat, alleen ze gaan nogal vaak stuk.

• Compubiter

Compubiter

Think again

Op zaterdag 26 januari 2002 21:36 schreef smvs het volgende:
Ik ben eigenlijk ook helemaal klaar met MSI. wij hebben op de zaak een tijdje veel msi verkocht. en best erg hoge uitval inderdaad. vooral de eerste versie: K7T pro. heel veel borden die helemaal dood waren. maar als ze het doen zijn het naar mijn ervaring de stabielste die er zijn.

ik vergelijk msi met italiaanse auto's: als ze het doen dan heb je ook wat, alleen ze gaan nogal vaak stuk.
[off-topic] Wow, jij bent net als Merlijn, je leeft tegen de tijdstroom in!!! 19-02-2023 :D[/off-topic]

• Nimrod|IA

Nimrod|IA

Topicstarter
Op zaterdag 26 januari 2002 19:59 schreef Rosse het volgende:
Aan die borden is volgens mij alle 4 niets aan. 4 DOA's kán gewoon niet, die borden worden getest voor ze naar jou worden gestuurd. Ofwel heb je een zéér slechte postbode, ofwel ligt het probleem bij jou. Daarmee bedoel ik niet alleen jou persoonlijk maar ook je configuratie.

De bordjes zijn zeer goed, maar het is bekend dat ze wat ongelukkig geconstrueerd zijn waardoor ze soms kortsluiting maken bij het inbouwen en exact de symptomen vertonen van jou bord. 9 kansen op 10 is dat dus je probleem. Bekijk eens rustig hoe het bord in kast zit en of hij nergens contact maakt met een spacer die niet helemaal recht zit of zo. Test het bord desnoods uit de kast. Kijk of de clear CMOS jumper niet op clear staat ipv normal, etc...

Ik begrijp niet dat jij gewoon je stekker insteekt en als hij niet opstart zomaar concludeerd dat je een slecht bord hebt. Dat kan natuurlijk eens of in een extreem geval twee maal gebeuren maar na 4 keer moet je toch beginnen nadenken en concluderen dat er iets anders scheeld en je het misschien door iemand anders moet laten oplossen omdat het jou duidelijk niet lukt |:(
Beste Dieter roels
ligt niet aan mijn kunnen.
Heb 4 mobo's gehad met ELKE KEER EEN ANDER PROBLEEM (lezen heet zoiets |:()
eerste x voedings aansluiting
tweede keer spanningsregulator die doorfikte (op dit punt gerepareerd door TD) (volgens moi weeet jij niet eens wat een spanningsregulator is en wat hij moet doen. mahja niet lullig bedoeld hoor)
derde keer voedingspanning die niet klopte afwijking door chip van 1,5 V
Deze x bord boot niet eens geen piepjes nix geen koelers die draaien nix maar wel voeding die correct is. Zelfs meerdere voedingen gebuikt..................

heb echt al wel meer gedaan dan enkel bordje aangesloten en dan geconcludeerd van "Hij doet het niet"

Kijk of de clear CMOS jumper niet op clear staat ipv normal, etc... ----------------->
zal het eens doen maar dan horen mijn koelers alsnog te draaien op bord moet tenminste booten.
dussssssssssssssssss

>Systeemspecs<

• Nimrod|IA

Nimrod|IA

Topicstarter
Op zaterdag 26 januari 2002 20:10 schreef lambi80 het volgende:
Had laatst ook een vergelijkbaar probleem, mobo deed niks meer na het aansluiten van een nieuwe Delta fan. Alles geprobeerd, reset e.d. niks werkte. Terug naar Norrod T.D., kerel peutert het batterijtje van de BIOS los en voila, hij deed het weer. Ook al geprobeerd?
Delta's mag je niet aansluiten op je mobo trekt te veel uit je mobo.......

Loshalen dus en gewoon aansluiten op je voeding.

Delta 60x60 verbruikt al 5 watt.
en dat is echt veel aangezien een panaflo 120x120 maar 2,5 watt verbruikt

>Systeemspecs<

• lambi80
  • Laatst online: 16-07 22:17

lambi80

zucht....

Had hem ook op de voeding aangesloten :)

AMD XP 2800+@3200+ | Swiftech MC462 | Asus A7V600-X | 1024 MB PC3200 | IBM 60 GXP 40 Gb. | Geforce 5900XT | 40x12x40 Samsung CD-writer | 36 speed AOpen | Belinea 15" TFT

Verwijderd

Ik niet meer,na twee keer binnen 13 maanden een bord te hebben gehad dat er spontaan mee uitschijt,en omdat gistron zegt dat dit geen garantie meer is heb ik msi vaarwel gezegd en een k7s5a aangeschaft welke lekker draait.

• stylezzz
Op zaterdag 26 januari 2002 19:36 schreef Compubiter het volgende:
Ik heb (helaas) een keer gehoord dat er bij MSI zo'n 9 van de 10 DOA zijn :'(. Gelukkig werkt die van mij 100% goed :).
Is niet alleen bij MSI zo hoor, weet je hoe f$(*%kin complex die mobo's van vandaag de dag zijn? Een klein foutje en het mobo kan regelrecht de vuilbak in. Gelukkig worden die dingen wel gewoon getest voordat ze de deur uitgaan. IMHO doet de topicstarter hier toch wel iets verkeerd, het kan niet zo zijn dat jij 4 defecte mobo's achtermekaar krijgt. Kan de TD van de winkel waar je het spul gekocht hebt je niet verder helpen met het opsporen van de fout?

Verwijderd

Zitten je draadjes van je powerknop, pc-speaker enzo wel goed en niet omgedraaid. Had ik namelijk :)

Verwijderd

Ik snap niet dat zoveel mensen problemen heben met msi bordjes ik heb hier een K7T pro2 en dat ding werkt perfect ook oc-en gaat lekker.
Ik ken ook diverse mensen met een K7T Pro en bij sommige draait ie al een jaar ofzo prima dus zal wel per persoon verschillen. (alsof dat niet bij merken zoals asus abit en elite gebeurd ).

• Nimrod|IA

Nimrod|IA

Topicstarter
Ik vind het ook heeeeeeeeeeel erg gek dat ik 3x een defect bord krijg. Maar hoe kan ik dan 3 verschillende fouten krijgen????????????????
dat vind ik nou zo vreemd ook met andere voeding helpt nix. andere geheugen maakt nix uit, videokaart eruit doet ie nog nix. dan blijft alleen mobo en CPU nog over. CPU deed het bij vorig bord wel.

Kijk ik heb ook de TD van MSI zelf gebeld en die concluderen ook elke keer dat het het mobo is dat defect is. Dus doe er wel wat voor hoor niet allleen aansluiten enn huilen dat ie het niet doet.
Ben nu ook nieuwe 2e hands bigtower aan het regelen.
Dan kan het alleen nog maar aan mijn cpu of aan mobo liggen.
Zal van de week eens langs Bonecollector gaan denk ik. Even bij hem laten testen of CPU werkt.......
bedankt
Nimrod

>Systeemspecs<

• Nimrod|IA

Nimrod|IA

Topicstarter
Btw ik heb 1 mobo gehad wat opeens koeler kapot ging. Op zich nix ernstigs maar kon daardoor 2e koeler van orb niet laten draaien. (bijna een jaar gewerkt, nog net binnen de garantie)

2e mobo ging opeens kapot tijdens lanparty spanningsregulator ging ineens defect.(had wel 2,5 maand gedraaid)

kijk de echt probs krijg ik pas bij de 3e en 4e mobo.
3e bord. spanningswaarden die niet kloppen (4,64V op 3,3V). maar bord werkt wel. Opzich nix ernstigs, maar ik wil wel een 100% werkend bord terug geen bord met fouten die evt later na mijn garantieperiode erger worden. MSI TD zegt dat de sensor van het bord niet goed is. Stuur maar terug gewoon en vraag om andere.

4e bord doet nix, helemaal nixxxxxxxxxxxxxxx

5e bord hopelijk eentje die werkt!!!!!!!!!!!!!!!!!! En eindelijk hoofdstuk afgesloten!!!!!!!:) ;) :D :P

>Systeemspecs<

Verwijderd

Het was inderdaad zijn MOBO wederom!!!!!!!!!!!!!!

De eikels bij gistron. 8-)

Verwijderd

Hallo,

geeft hij wel rode lampjes ????

van je d led's

Greatz

• Nimrod|IA

Nimrod|IA

Topicstarter
Hoe doet NIXXXXXXXXXXXXXXXXX
HELEMAAL NIX. dus ook geen lampjes. echt helemaal nixxxxxxxxxx.

al mijn spullen op een ander mobo gezet. met mijn voeding + kast.
Alles werk gewoon perfect :) :D :P

daarna mijn mobo getest met ander voeding , kast enz.
Doet gewoon echt helemaal nixxxxxxxxxxxxxxxxx.
Gewoon DOOD. GOED DOOD.
:'(
dus wederom alweer fl15,- porto + veel telefoontje enz.

Hoe lang gaat deze nachtmerrie door????????????????????

Kost gewoon te duur en heb na een half jaar nog nix!!!!!!!!

>Systeemspecs<

• HielkeJ
  • Niet online
geef em maar aan mij een koop een nieuwe *D

• stylezzz
Heel lullig, ik weet niet welke leverancier je dit flikt maar het lijkt er idd op dat je met de gebakken peren zit. Ik zou even naar MSI nederland zelf bellen om gewoon zelf een RMA procedure op te starten zodat je een fantsoenlijk bord krijgt. TEL : 040-2676600

• Nimrod|IA

Nimrod|IA

Topicstarter
Bedankt voor deze tip heb zojuist mijn moederbord verstuurd. Alks het deze keer niets wordt zal ik dit absoluut doen.
Tevens koop ik dan nooit meer bij mijn leverancier...
Het is toch bijna onmogelijk om 3x een defect bord te sturen wat nog een ander serienummer heeft ook. :?

mahja hoop dat het deze keer wat word......
ben alleen echt bang dat straks meer dingen defect gaan doordat ik weer eens een defect bord toegestuurd krijg.....

>Systeemspecs<

• Nimrod|IA

Nimrod|IA

Topicstarter
Heb inmiddels mijn mob terug gestuurd naar leverancier.
Heb vandaag hetzelfde bord teruggestuurd gekregen. bij hun werkte ie wel. geen fout gevonden.

Nou breekt mijn klomp.

Ik net mobo aangesloten met cpu , dimmetje en videokaart.
Waarempel hij doet het ----------> ben ik en ander bedrijf nou echt zo stom.

Voedingsspanning getest 12,01 , 4,95 (Beetje laag mahja) , 3.31 en 1,75

Nou spanningen kloppen sensors worden allemaal goed uitgelezen.
Hij werkt Jippieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee.

ik restart en ga verder. nu gaat alles goed. mis floppy logisch natuurlijk. Daarna wou ik pc uitzetten
FOUTTTTTTTTTTTT NIET DUS!!!!!!!!
Fout van het mobo zit dus in het aan/uitknop gedeelte.
Vorige keer wou ie niet aan nu niet uit precies andersom.

Mobo ook getest met resetknop maar maakt niet uit ligt echt aan het mobo.......

Met andere woorden ZWAAR KUT
ben het echt geheel helemaal beu. Wil nu gewoon een nieuw bord geen rammelbakken meer.
Fuck hun kost me onderand een vermogen aan ptt stempeltjes en tijd elke keer.
heb nu inmiddels in totaal (Telkosten , PTT, benzinekosten enz, enz) een dikke 70 € kwijt.
Dit is godverdomme al evenveel als een gigabyte bord met een sis chipset kost.

>Systeemspecs<

• stylezzz
Je weet toch wel dat je de aan/uit knop een secondje of 4 moet vasthouden voordat ie daadwerkelijk UIT gaat he? Just checkin.... :)

• Nimrod|IA

Nimrod|IA

Topicstarter
huh 4 secs.

Nopz toch Aopen van mijn pa doet het bij 1 druk.
oude mobo ook binnen 1 seconde.
Pc bij maat van me ook binnen 1 seconde.
schakelaar is nix anders als een maakschakelaar die een circuit op het mobo sluit. Hirna wordt de schakeling dicht gehouden door een inwendigge schakelaar.
Dus lijkt me sterk dat ik heb 3 secs moet vasthouden.
Maar ik zal het morgen eens doen.
Bedankt voor de tip in ieder geval.

>Systeemspecs<

Verwijderd

ik ken het verschijnsel MSI K7t pro.. ik werd er helemaal gek van..... dus heb ik maar een SOLTEK SLDRV4 genomen...... over zijn de problemen!! maar ik zou flink gaan zeuren bij de leverancier.. ik bedoel ECHT zeiken

• Rocky
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

Rocky

Remember Gina

Op donderdag 07 februari 2002 22:58 schreef Nimrod het volgende:
huh 4 secs.

schakelaar is nix anders als een maakschakelaar die een circuit op het mobo sluit. Hirna wordt de schakeling dicht gehouden door een inwendigge schakelaar.
En toch is het zo, bij het uitzetten 3á4 sec. ingedrukt houden en hij gaat uit. Dit kun je als het goed is wel wijzigen in je bios, instant-off heet het dan, gaat ie wel gelijk uit.

Dit moet het "probleem" zijn.

Ken je eindelijk van je bordje genieten. *D

PocketGear3025[MS2003] Acer Travelmate 234LC WindowsXP![ Systeem: AMD Athlon1.4][INTEL PIII 400 e.d][AMD Duron 800][AMDk6-300][Hp laptop voor de vrouw] en wifi in de house!!

• stylezzz
Op donderdag 07 februari 2002 22:58 schreef Nimrod het volgende:
huh 4 secs.

Check de bios hiervoor maar eens, ergens staat wel een optie in de trant van. Power button --> 'instant off' of '4 sec delay' o.i.d.

• Nimrod|IA

Nimrod|IA

Topicstarter
Heb gisteren mijn on/off knop 4 secs en langer ingehouden, maaar het maakt niks uit.
gaat gewoon niet uit.
Zal als ik thuis kom wel eens in bios gaan spitten.
thankz

>Systeemspecs<

• Nimrod|IA

Nimrod|IA

Topicstarter
nou werkte nog steeds niet.
Daarna maar bios reset gedaan.
Doet ie het niet meer. Start al niet eens meer op. Zelfde als eerst :) :@

>Systeemspecs<

• stylezzz
Heeft de toko waar je dit bord gekocht hebt geen TD die je naar jou systeem kan laten kijken? Dit gaat wel een heel vervelende geschiedenis worden zo.....

• Jaapie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 15:07
goh ik heb nog nooit problemen met dit bordje gehad

• superbikkel
  • Laatst online: 16-05 09:49
Alle (ALLE, en het zijn er heel wat) K7T Pro's die ik heb gezien zijn defect gegaan.

Dit is gewoon een grote misser van MSI geweest.

Volgende bordje dat je krijgt laten demonstreren voordat je het meeneemt.

Verwijderd

Op donderdag 24 januari 2002 23:01 schreef ronald1 het volgende:
heb ik ook gehad msi kan geen goede prints maken (ik heb zelf ook mijn 2e msi verder alles goed) het probleem is waarschijnlijk kortsluting op de kast haal je mobo er eens uit en sluit hem dan aan (natuurlijk geen schoeven onder het mobo leggen)
HAHAHA, Wat een PRUTSER opmerking: "mijn MSI boord is ook kapot, DUS kan MSI geen goede printen maken" slaat HELEMAAL nergens op, sterker nog, MSI behoord tot de top van mobo leveranciers. MSI is gewoon perfect (net als ASUS/ABIT/EPOX)

BTW ieder merk heeft kappote mobo's ik zelf werk ook in de computer zooi en ALLE soort merken komen wel eens terug!!

Verwijderd

Ik heb al tientallen moederborden gehad. Overal tevreden mee geweest, op de 2 MSI borden na. Nooit zoveel problemen en slechte service gehad. Moederborden die de manual tegenspreken, onderdelen die niet in de bios bestaan, verkeerde informatie van hier tot tokyo.

Hun site zuigt ook enorm. Alles ff kort samengevat:

MSI = Mijn Slechtse Inkoop

Verwijderd

Op vrijdag 08 februari 2002 20:48 schreef CS-AlCoHoLiC het volgende:
Ik heb al tientallen moederborden gehad. Overal tevreden mee geweest, op de 2 MSI borden na. Nooit zoveel problemen en slechte service gehad. Moederborden die de manual tegenspreken, onderdelen die niet in de bios bestaan, verkeerde informatie van hier tot tokyo.

Hun site zuigt ook enorm. Alles ff kort samengevat:

MSI = Mijn Slechtse Inkoop
Leuk verzonnne, je bent of een prutser of je had pech.
Bij ons komen van alle merken de MSI en ASUS boorden nog het minst terug!!! (of had je nog een van de eerste boorden die MSI op de markt bracht)

• stylezzz
Op vrijdag 08 februari 2002 20:40 schreef superbikkel het volgende:
Alle (ALLE, en het zijn er heel wat) K7T Pro's die ik heb gezien zijn defect gegaan.
Dan wil ik niet weten wat voor enge ziekte dat jij hebt..... :P

Get real, MSI is gewoon een goed merk. Maar zoals elk merk is er gewoon een bepaald percentage uitval, valt niks aan te doen. Ik denk ook niet dat in dit geval MSI de schuld te geven is maar de toko waar dit bord vandaan komt....

Verwijderd

Ik heb zelfs de grootste goedkoopste doodgewaande rotzooi nog aan de gang gekregen. Zeker meer dan 100 systemen bij elkaar. Waarom zouden dan net die 2 MSI moederborden zo klote zijn?
Ze zijn vet traag, duurt al 5 sec voor ik beeld heb (nee ligt niet aan de videokaart of monitor, alle biosinstellingen al geprobeert), opstarten op een celeron 466 duurt vet lang, langer dan op een 233MMX. Maakt niet uit welke OS. Bios update? vergeet t maar, alle biossen die ik er voor kan vinden gaan terug in de tijd, ouder dan de huidige. Tja je kunt ze mailen, maar wat moet ik met een mailadres voor marketing or whatever?

Nee ik hoef die shit niet meer. Nog even wachten voor de paasbult, wat zal ik m laten branden. Kan ik alle in de afgelopen maanden opgedane frustraties eruitgooien.

• tweakerbee
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Mijn MSI K7Tpro doet het prima. Draait al tijden stabiel, zelfs de STR werkt goed. Dit is tegenwoordig nogal uitzonderlijk op een moederbord.
Oeps. Ik heb eigenlijk een K7T turbo :)

Wel hoorde ik van iemand dat K7T 2A ook veel uitval had...

You can't have everything. Where would you put it?

• Nimrod|IA

Nimrod|IA

Topicstarter
MSI hort bij de absolute top net zoals asus, aopen en abit.
Heb alleen elke keer pech dat het bord het niet doet.
BTW het is een postorder bedrijf en daar kan je het niet ophalen en eerst testen.
Ze sturen het naar jou toe!!!!!!!!!!!

mahja
hoop dat mijn nachtmerrie snel eindigd :'(

>Systeemspecs<

Verwijderd

Ik heb ook keiveel problemen met die MSI K7T266 Pro2-RU :'(

• Nimrod|IA

Nimrod|IA

Topicstarter
nou heb ik van g****** eindelijk een werkend mobo gekregen.
Het is het mobo wat 3x geleden in de fik vloog. maar tot nu toe werkt ie :). hoop alleen dat ie blijft werken.
Thankz Bonecollector voor je hulp....

>Systeemspecs<

Verwijderd

Is het waar dat het verkeerd aansluiten van de reset/power stekkertjes al problemen kan geven, het omdraaien van een stekkertje moet toch niet uitmaken??

• Nimrod|IA

Nimrod|IA

Topicstarter
De stekker omdraaien kan geen kwaad. Je hebt nl geen min of +. Leds hebben wel een + en - zeiden.
Je kan ze wel op een verkeerde pin aansluiten. Dus altijd ff goed kijken op ze goed zitten.

BTW conclusie ik had het gewoon heel de tijd goed. Mijn leverancier levert gewoon oude zooi.

>Systeemspecs<

• Compubiter

Compubiter

Think again

Gelukkig, is dat probleem ook weer opgelost. Nou maar hopen dat hij het wel een tijdje vol houdt. ;)

• stylezzz
Afkloppen! ;)

• Nimrod|IA

Nimrod|IA

Topicstarter
Inderdaad. Het blijft hetzelfde bord wat vorige keer opeens spontaan doorfikte.

Vertrouw het bord niet echt, maar werkt nog wel goed nu.
Hoop dat het zo blijft.

>Systeemspecs<

Verwijderd

Hoop dat het goed gaat man, ik heb een MSI k7Turbo gehad en was er altijd onwijs tevreden over, onwijs stabiel (Win2k), heb alleen een ASuS nu voor RAID0, anders had ik utzelfde bord waarschijnlijk nog steeds. As het draait, draait ut he??
Pagina: 1