Weet iemand toevalig waar ik 1,5 volt batterijen oplaadbaar kan kopen elecktro zaken verkopen ze niet hiero in Den Haag misschien dat iemand weet waar die te koop zijn
BartSmit, Vomar, Dekamarkt, Hema, V&D, slager, onee, die laatste misschien niet
Ik weet niet of er wel 1,5 volt oplaadbare batterijen bestaan. Meestal zijn ze 1,2 volt. Misschien bij een speciaalzaak, of knoopcellen misschien
is voor mijn cordless optical muis logitech helpdesk zei dat ik dan 1,5volt rond de 1500 mA oplaad batterijen moest kopen.Op donderdag 24 januari 2002 20:26 schreef Vizorium-5 het volgende:
Ik weet niet of er wel 1,5 volt oplaadbare batterijen bestaan. Meestal zijn ze 1,2 volt. Misschien bij een speciaalzaak, of knoopcellen misschien
Maarja je hebt wel gelijk overal zie je alleen maar 1,2 volt liggen errug vaag maar 1,5 moet er ook zijn staat ook op mijn lader aangegeven dus vandaar dit topic
Bij de conrad, Rayovac alkaline batterijen. Zijn alleen maar 25 keer ofzow oplaadbaar en je moet een speciale lader hebben.Op donderdag 24 januari 2002 20:59 schreef dune3002 het volgende:
[..]
is voor mijn cordless optical muis logitech helpdesk zei dat ik dan 1,5volt rond de 1500 mA oplaad batterijen moest kopen.
Maarja je hebt wel gelijk overal zie je alleen maar 1,2 volt liggen errug vaag maar 1,5 moet er ook zijn staat ook op mijn lader aangegeven dus vandaar dit topic
Kheb ook Cordless Optical Mouseman van logitech. Daar zaten officiel van die 1.5 volt bij. Maar ik heb er nu gewoon 1.2 volt (800 ma) inzitten. Werkt net zo goed hoor! Kheb alleen het gevoel dat ze wat sneller leeg zijn, maar boeie. Setje van 4 oplaadbare batterijen was iets van 15 piek ofzow. Als ze versleten zijn koop ik gewoon weer een setje
[quote]BartSmit, Vomar, Dekamarkt, Hema, V&D, slager, onee, die laatste misschien niet [/qoute]
Dit is niet waar. Wat jij bedoeld is 1.2 volt.
En er word hier om 1,5 volt gevraagt. Lees eerst even goed voordat je antwoord.
De 1.5 volt omdat als je een 1,2 volt oplaadbare betterij hebt werkt deze wel alleen gaat deze veel en veel korter mee dan een 1.5 volt.
1,5 volt (heb ik gelezen) zou er inderdaad zijn.
Echter zou ik ook niet weten waar je deze kan kopen.
Volgens mij was het bij de kijkshop.
Ik heb ze zelf ook nodig en ik neem vanmiddag even een kijkje bij de kijkshop.
Dit is niet waar. Wat jij bedoeld is 1.2 volt.
En er word hier om 1,5 volt gevraagt. Lees eerst even goed voordat je antwoord.
De 1.5 volt omdat als je een 1,2 volt oplaadbare betterij hebt werkt deze wel alleen gaat deze veel en veel korter mee dan een 1.5 volt.
1,5 volt (heb ik gelezen) zou er inderdaad zijn.
Echter zou ik ook niet weten waar je deze kan kopen.
Volgens mij was het bij de kijkshop.
Ik heb ze zelf ook nodig en ik neem vanmiddag even een kijkje bij de kijkshop.
1,2 volt is goed hoor
alkaline (niet-oplaadbare dus) batterijen beginnen op 1,5 volt als ze helemaal vol zijn, maar zakken snel af tot de 1 volt of zo en komen gemiddeld neer op zo'n 1.2 volt.
Oplaadbare batterijen (NiCd of NiMH) zijn 1,2 maar zijn een stuk stabieler en houden hun voltage rond de 1,2 volt. Ze zijn dus eigenlijk gemiddeld even hoog.
Als je de batteirjen koopt let dan goed op de capaciteit. 800 mah is erg weinig voor AA batterijen (?) ze zijn te koop met 1100 mah en meer. NiCD zijn de gewone, oude batterijen. Dezen hebben (relatief) weinig capaciteit, en verliezen die ook snel. de NiMh batterijen zijn wat nieuwer en hebben een hogere capaciteit, maar zijn duurder en niet alle opladers kunnen dezen opladen. ook verliezen ze hun capaciteit sneller.
Je moet het zelf weten, maar ik weet zeker dat je gewone oplaadbare batterijen erin kan stoppen hoor
alkaline (niet-oplaadbare dus) batterijen beginnen op 1,5 volt als ze helemaal vol zijn, maar zakken snel af tot de 1 volt of zo en komen gemiddeld neer op zo'n 1.2 volt.
Oplaadbare batterijen (NiCd of NiMH) zijn 1,2 maar zijn een stuk stabieler en houden hun voltage rond de 1,2 volt. Ze zijn dus eigenlijk gemiddeld even hoog.
Als je de batteirjen koopt let dan goed op de capaciteit. 800 mah is erg weinig voor AA batterijen (?) ze zijn te koop met 1100 mah en meer. NiCD zijn de gewone, oude batterijen. Dezen hebben (relatief) weinig capaciteit, en verliezen die ook snel. de NiMh batterijen zijn wat nieuwer en hebben een hogere capaciteit, maar zijn duurder en niet alle opladers kunnen dezen opladen. ook verliezen ze hun capaciteit sneller.
Je moet het zelf weten, maar ik weet zeker dat je gewone oplaadbare batterijen erin kan stoppen hoor
Van die NI-MH batterijen zijn wel een stuk duurder
(1500 mAh), maar dan heb je wel batterijen die evenlang meegaan als goede 'normale' batterijen.
De prijs dat zijn ze altijd waard, in theorie kan je ze 1000x laden... Laat het de helft zijn, dan mogen de oplaadbare batterijen in principe zelfs 100 x zo duur zijn, dan nog heb je 400 batterijen winst.
(1500 mAh), maar dan heb je wel batterijen die evenlang meegaan als goede 'normale' batterijen.
De prijs dat zijn ze altijd waard, in theorie kan je ze 1000x laden... Laat het de helft zijn, dan mogen de oplaadbare batterijen in principe zelfs 100 x zo duur zijn, dan nog heb je 400 batterijen winst.
^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje
Ik heb hier 700mAh Varta's, die doen het goed (AAA size heeft Varta niet beter dan dat). Muisje deed met 240mAh NiCD batterijen ongeveer 2 weken, dan was muizen onmogelijk geworden. Nu met deze batterijen is het 2 maand en muizen ze dan nog steeds lekkerder dan die NiCDs als die net opgeladen zijn.
heb ik het nu verkeerd of zijn penlites altijd 1.5 volt.
Ja, d8 ik ook........Op woensdag 17 juli 2002 22:32 schreef Terw_Dan het volgende:
heb ik het nu verkeerd of zijn penlites altijd 1.5 volt.
maareh...geef mij 1 reden waarom een gewone penlite het niet zou doen (oplaadbaar of nie)
|| Specs ||
We don't see the things as they are, but as we see them!
klopt, ik heb hier enige ervaring meee. werkt wel maar is niet de moeite waard. Stel je heb 12 volt nodig. ipv 8 1,5 v battarijen neem je nu 10 1,2 volt battarijen. Je moet natuurlijk wel ff het zaakje omklussen. Wat voor een tweaker weinig moeite is.Op donderdag 24 januari 2002 21:04 schreef primusz het volgende:
[..]
Bij de conrad, Rayovac alkaline batterijen. Zijn alleen maar 25 keer ofzow oplaadbaar en je moet een speciale lader hebben.
Maar waar heb je deze voor nodig. Want als je de nieuwe GP battarijen neemt (NiMH, 1800mAh) kan kom je al een heel eind (ivm de alkaline (standaard) 2000mAh (wel met ,5V)..
if broken it is, fix it you should
1.2 v batterijen doen het natuurlijk gewoon.Maar je zit met het feit dat deze sneller leeg zijn dan 1.5 v (oplaadbare betterijen) Ook omdat de amperage van de 1.2 tot 1500mA? gaan (d8 ik weet niet zeker). Ik heb nu 1.5 oplaadbare betterijen gekocht 1800mA bij Expert. Ze zijn duur maar dan heb je ook wat ze kosten bijna 10 GULDEN per stuk en je moet een speciale lader hebben. Deze batterijen gaan nog langer mee dan gewoone (niet oplaadbare) 1.5 volt batterijenOp woensdag 17 juli 2002 15:28 schreef frim het volgende:
1,2 volt is goed hoor
iedere bedenbkbare winkel waar ze iets verkopen wat op batterijen werkt en electronica zaken verkopen die krengen volgens mij...
ze gaan niet sneller leeg hoor.. ze draaien gewoon p 1.2 volt en blijven daarop draaien. Ze zullen echt niet sneller leeg gaan. 1.2V batterijen heb je ook in 1800 mah. Dit zijn dan wel NiMH baterijen, heb je dus ook een lader voor nodig, de meeste nieuwen kunnen ze gewoon opladen, maar met oudere opladers (vooral van die multiblokken) gaat het op eigen risicoOp donderdag 18 juli 2002 10:50 schreef arievh het volgende:
[..]
1.2 v batterijen doen het natuurlijk gewoon.Maar je zit met het feit dat deze sneller leeg zijn dan 1.5 v (oplaadbare betterijen) Ook omdat de amperage van de 1.2 tot 1500mA? gaan (d8 ik weet niet zeker). Ik heb nu 1.5 oplaadbare betterijen gekocht 1800mA bij Expert. Ze zijn duur maar dan heb je ook wat ze kosten bijna 10 GULDEN per stuk en je moet een speciale lader hebben. Deze batterijen gaan nog langer mee dan gewoone (niet oplaadbare) 1.5 volt batterijen.
EDIT: om jullie te laten zien van die 1,5V haal ik graag het volgende plaatje erbij:

en vervolgens dit lapje tekst:
De GP PowerBank werkt met batterijen van 1,2V. Zijn deze geschikt voor mijn apparatuur waar normaal 1,5V batterijen ingaan?
Ja, de nominale spanning van 1,2V van een herlaadbare batterij betreft het gemiddelde gedurende de ontlading. Een alkalinebatterij heeft weliswaar in het begin een iets hogere spanning maar deze zal na korte tijd naar het niveau van een herlaadbare batterij zakken. Slechts in uitzonderlijke gevallen waar de afschakelspanning van de apparatuur al op 1,2V per batterij ligt zal een herlaadbare batterij moeizaam of niet functioneren.
Mijn ervaring is dat alleen hele oude apparatuur (lees: apparatuur ontwikkeld voordat de oplaadbare batterijen op de markt kwamen) moeilijk kan doen over 1,2v oplaadbare batterijen. Tegenwoordig maakt het nix meer uit.
Ik zou idd voor 1.2v NiMH batterijen gaan met een hoge capaciteit!
/edit: arievh waarom heb je dit topic van 24jan eigenlijk weer opgerakeld?
hehe LoLOp donderdag 18 juli 2002 14:01 schreef quazar het volgende:
Mijn ervaring is dat alleen hele oude apparatuur (lees: apparatuur ontwikkeld voordat de oplaadbare batterijen op de markt kwamen) moeilijk kan doen over 1,2v oplaadbare batterijen. Tegenwoordig maakt het nix meer uit.
Ik was zelf ff op zoek naar nieuwe 1.5 volt batterijen.
En het verhaal wat word verteld is inderdaad waar 1.2 volt is de gemiddelde voltage. Maar zoals ik al zei. Er zijn dus nu batterijen die dus een gemiddelde hebben van 1.5 volt. Dit zijn de nieuwste batterijen in hun soort (keb ze nog van geen enkel ander merk gezien) het merk is Accucell.
Maar ik heb nu ook 1.2 volt batterijen gehaald 1800Ma deze zijn beter voor mijn doel.
Pagina: 1