stopt loki ermee?

Pagina: 1
Acties:

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 14:12

Leon

Rise Of The Robots

Topicstarter
zou dit artikel waar zijn of is het weer een van de verzinzels :?

ik weet dat het een tijdje slecht gegaan is met loki. Maar zouden ze nou echt gaan stoppen :? ;(

Heeft iemand hier iets meer van gehoord of zo? zou het echt harstikke jammer vinden. :(

Eeuwige n00b

Verwijderd

ik vond de source er niet echt betrouwbaar uitzien... Echter, Loki heeft een halfjaar geleden al chapter 11 aangevraagd dus een faillisement was al langere tijd vlakbij....

De one way to find out is door de komende dagen lokigames.com in de gaten te houden. Als ze verdwijnen zou ik dat doodzonde vinden - ik hoop dat bedrijven zoals ID Software doorgaan met het ontwikkelen van Linux versies van hun games... Dan is Loki's moeite niet voor niks geweest :)

• arneo
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-06 00:13
http://www.fu*c*kedcompany.com/extras/loki_email.cfm

! effe ** killen

-]_[-

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-08 18:05
Ze zijn idd kapot, ze hadden een flinke verkoopvermindering aan het eind van vorig jaar (daarvoor was t wel redelijk), waardoor ze niet voldoende financien hadden om door te gaan.

Jammer, aangezien uit hun verkopen bleek dat er wel een markt voor is..

Probleen was naar mijn mening dat de distributie van de games niet ideaal was en dat ze te duur waren (de schuld daarvoor ligt btw bij de originele uitgevers), en veel mensen willen wel overstappen, maar zijn huiverig om een linux-only game te kopen (waar je dus niets aan het als je ff in windows zit)

Gelukkig hebben ze wel voldoende aangetoond dat er een markt is (alleen dat ze hem op deze wijze niet voldoende kunnen aanspreken)

Ik koop nu iig geen windows-only spellen meer (dan maar ergens een kopietje "vinden"), want ik gun de originele spelmakers/uitgevers geen cent meer nu

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

Ik vind het zonde dat zo'n boegbeeld voor Linux nu verloren is gegaan. Ik hoop eigenlijk nog steeds (tegen beter weten in) dat het stiekem nog goed komt.

Voor de mensen van Loki zelf is het denk ik wel het beste, want het zal de afgelopen maanden niet makkelijk zijn geweest.

Goodbye Loki!
:'(

• RG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

Ach ik zeg altijd maar dat games ontwikkelen voor Linux echt niet moeilijk is, alleen de meeste bedrijven zijn er te lui voor. ID Software doet al veel in Unix (check de broncode maar eens van Quake2) en baseert zijn spellen gewoon op OpenGL. Je kunt dan amper meer spreken over porten.
Probleem is dus het ontbreken van een fatsoenlijke crossplatform standaard op het gebied van spellen. Je hebt DirectX in Windows, maja dat is Windows only en daar heb je dus niks aan.

[deze advertentieruimte is te koop]

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:06

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op vrijdag 25 januari 2002 16:42 schreef RG© het volgende:
Probleem is dus het ontbreken van een fatsoenlijke crossplatform standaard op het gebied van spellen. Je hebt DirectX in Windows, maja dat is Windows only en daar heb je dus niks aan.
Je hebt OpenGL, wat zowel onder Windows als Linux goed werkt. Verder zijn er nog wat kleinere projecten als SDL die ook goed zijn en bovendien crossplatform. Tuxracer is overigens met SDL geschreven, meen ik.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Op vrijdag 25 januari 2002 16:49 schreef odysseus het volgende:
Je hebt OpenGL, wat zowel onder Windows als Linux goed werkt. Verder zijn er nog wat kleinere projecten als SDL die ook goed zijn en bovendien crossplatform. Tuxracer is overigens met SDL geschreven, meen ik.
OpenGL werkt prachtig daarvoor... Het is al jarenlang sneller (pas sinds DX8 begint D3D qua snelheid gelijk te worden) en progt fijner...
Maar MS heeft OpenGL nogal verdrongen en DX/D3D gepushed, en het resultaat merk je: bijna alle games zijn DX.

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 14:12

Leon

Rise Of The Robots

Topicstarter
Wat zouden ze nou doen met de ports waarmee ze bezig zijn :?
lijkt me dat daar toch heel wat werk in heeft gezeten.

Eeuwige n00b

Pagina: 1