Toon posts:

Waar zijn de aloude space-flightsims gebleven??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik moest ineens denken aan de space-flightsims van vroeger als:

- Tie Figter
- Wingcommander 3,4 en 5

Ik vergeet vast Privateer 2, maar die heb ik nooit gespeeld. Ik vind 'm nu ook te oud om nog aan te beginnen.

Zijn 'r nog wel nieuwe spellen in dit genre uitgekomen en zo ja, zit 'r eentje bij die de moeite waard is :?

• DroogKloot
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Hmm...

X-Wing Alliance ('98), Freespace 2 ('99), Starlancer ('01)... dat is het wel zo'n beetje. De WC serie is definitief stopgezet door Origin, dus daar komt geen vervolg meer op.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 24 januari 2002 20:08 schreef Nephilin het volgende:
Hmm...

X-Wing Alliance ('98), Freespace 2 ('99), Starlancer ('01)... dat is het wel zo'n beetje. De WC serie is definitief stopgezet door Origin, dus daar komt geen vervolg meer op.
Welke van de 3 is nog de moeite waard :?

ps. WC stopgezet :? /me :r op origin

• DroogKloot
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Jep... was een "bedrijfsbeslissing" die (ik meen) in '99 werd genomen. Zal 's kijken of ik het volledige verhaal nog kan opduikelen.

XWA en FS2 zou ik zeker oppikken ook al zijn ze wat ouder, SL vond ik een mindere titel.

• snakeye
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 23:15
Yup niet veel soeps meer. Echter er is op dit moment maar 1 echt space shooter I-war2 Egde of chaos. (great graphics & gameplay) klein beetje elite + verhaallijn met missies.

Check www.i-war2.com of www.edgeofchoas.net voor de
officele site.

Privateer 2 is goed game ja, heb hen toevallig van de week weer een keer geinstalleerd, maar als een tijdje i-war2 heb gespeeld en dan p2 dan zien die graphics er opeens heel erg slecht uit 8-) En gaat ook veels te snel op mijn p3 :)

Atari 2600 @ 1,1 Hz, 1 Bits speaker, 16 Kb mem, 8 kleuren..

Verwijderd

Als je ergens in een budgetbak X-Wing Alliance op de kop kunt tikken, dan moet je dat zeker doen! (Zag hem ooit in die toko naast de Mediamarkt in Rotterdam voor 25 piek) De graphics raken een beetje gedateerd, maar het is cool om in de Falcon de tweede Death Star in te vliegen. Het wordt helemaal smullen als je een geluidskaart met surround hebt, en een force feedback joystick. Ik vond TIE Fighter lange tijd de beste, tot ik XWA speelde... :-)

Verwijderd

Oh ja, ik heb ooit in de bibliotheek (van Delft, maar andere steden hebben 'em vast ook) ooit de Wing Commander Kilrathi Saga geleend, met WC 1, 2 en 3 voor win95 (zonder dat het te snel loopt, waar je vroeger op je 386sx/16 niet echt last van had). Uit nostalgische overwegingen wel de moeite waard.

Verwijderd

Wing Commander Prophecy :9
met me VoodooII en Logitech Wingman Force feedback
was echt zeeeeeeeeer vermakelijk

daarna alleen nog freespace 1 & 2 die dicht in de buurt kwam

je kon ooit gratis (lostaande) episodes dl van internet voor WC. dat was echt kewl.

• Rarz
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-01 20:28
Ik zou onderhand wel weer eens een nieuwe versie van Elite willen zien. Da's ook al weer jaren geleden dat dat uit kwam.. :) (Ja, ik ben een ouwe lul. Maar dat was een gaaf spel. ;)

When in question, when in doubt, run in circles, scream and shout.

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

als je meer de elite kant op wilt is er altijd nog x-btf/xtension. en waarschijnlijk dit jaar ook nog x-2

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 25 januari 2002 11:57 schreef kyle_2000 het volgende:
Wing Commander Prophecy :9
met me VoodooII en Logitech Wingman Force feedback
was echt zeeeeeeeeer vermakelijk

daarna alleen nog freespace 1 & 2 die dicht in de buurt kwam

je kon ooit gratis (lostaande) episodes dl van internet voor WC. dat was echt kewl.
Ik heb de aanvulset ook nog gespeeld (en gedownload van internet), maar paar jaar terug wilde ik 'm nog eens spelen (incl. aanvulset), maar kon je de aanvulset niet meer spelen, omdat je dan een code moest invullen en de url waar je die vandaan kon halen op origin werkte niet meer |:(

ps. welk spel is nu nog echt de moeite waard (dus ook qua graphics + gameplay). Het moet wel (vrij) nieuw zijn ;)

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 15:50
X-Wing alliance is nog zeker weten de moeite waard.
Ligt bij Bart Smit voor 25 gulden.

Verwijderd

Dit is een van mijn favo genres, jammer dat er nu zo weinig worden uitgebracht. Ik heb Independence War: Edge of Chaos gespeeld, echt heel strak, mooi en erg vrij. Je kan op elk gegeven moment je basis verlaten en gaan waar je wilt (bijv. ff naar een onbewaakt jump-point gaan en daar argeloze handelaartjes dwingen hun vracht te lozen >:) ) Wing Commander Prophecy was mijn eerste en ook mijn favoriet, het verhaal, de gameplay, ik zat "verstrikt in zijn web" B-).
Xwing Alliance heb ik ook gespeeld, de graphics zijn nu wel wat verouderd maar het is zeker een leuk spel, vooral als je gerekruteerd word bij de Rebels, dan heb je echt het gevoel alsof je droom waar wordt, want daar wordt in het spel ook een beetje naar toe geleefd (om dat gevoel te krijgen). Freespace 2 heeft ook wel iets goeds, en de graphics zijn zeker niet gedateerd. Starlancer heeft iets arcade achtigs als je het vanuit de chase-cam kijkt. Ik hoop dus ook dat de "opvolger" Freelancer net zoiets als IW:EOC wordt.

Voor zover mijn mening :D

• snakeye
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 23:15
Op vrijdag 25 januari 2002 15:16 schreef Locutus-of-Borg het volgende:

[..]

ps. welk spel is nu nog echt de moeite waard (dus ook qua graphics + gameplay). Het moet wel (vrij) nieuw zijn ;)
Had je al naar I-war2 gekeken. ( had ik al 4 posts eerder neergezet Die graphics zijn het best wat er voor space sims nu op de markt is en de gameplay is ook gewoon top en het is vrij nieuw oktober 2001 ofzo. Niewer dan dat heb ik ze nog nie gezien

Atari 2600 @ 1,1 Hz, 1 Bits speaker, 16 Kb mem, 8 kleuren..

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-02 17:30

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Als je van dit soort games houdt, zou ik eens Eve, the Second Genesis in de gaten houden (homepage), een MMORPG, die ik het meest zou vergelijken met Elite of Privateer.

* MrTinux zou overigens graag een WC6 zien met de kwaliteit van WC3 of -4 (al zal die dus nooit meer komen ;( )

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02 05:24

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Op vrijdag 25 januari 2002 20:43 schreef MrTinux het volgende:
* MrTinux zou overigens graag een WC6 zien met de kwaliteit van WC3 of -4 (al zal die dus nooit meer komen ;( )
Tja, Blair ging in Prophecy de pijp uit. ;( Ik zie ook graag een nieuwe WC verschijnen. Ik heb op deel 1 en 2 na allen in mijn collectie zitten.

Net als de complete X-Wing serie overigens die ik persoonlijk beter vind. (X-wing + uitbreidingen, Tie Fighter, X-Wing VS Tie + uitbreiding en X-Wing Alliance).

He who controls the Spice, controls the Universe.

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-01 13:11
earth & beyond moet echt een toppertje worden :)
Afbeeldingslocatie: http://ebweb.westwood.ea.com/preview/assets/gameinfo/published_screens/EB_stargate.jpg
Afbeeldingslocatie: http://ebweb.westwood.ea.com/preview/assets/screenshots/screen_2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://ebweb.westwood.ea.com/preview/assets/gameinfo/published_screens/EB_char_create02.jpg
Pagina: 1