Toon posts:

Extreem lage benchmarks met SCSI devices

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Ultraplex, en een Pioneer dvd-305s bijde SCSI. Alleen de snelheid is extreem laag! van bijde devices.
Afbeeldingslocatie: http://www.generetic-2.net/PX-40TS_Benchmarks.gif

Ik heb een Adaptec 29160N kaart
pls help!

Ligt het misschien aan mijn kaart? Die is 32 bit ipv 64 bit. De N staat voor Narrow...

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:35
Ik heb een plextor Ultraplex 32X en een LSI logic kaartje met een symbios chip. Mijn CD-rom haalt wel netjes de 30X.
En mijn controller is ook 32 bit.

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-04 08:02

BrZ

Hmm.. heb je een geperste of gebrande cd gebruikt? dat maakt nogal wat uit...

Verwijderd

Topicstarter
10-10 X CLS moet toch 17-40 X CAV zijn? Ik heb hem wel zo ingesteld bij PlexTools.
Ik heb verschillende soorten cd's geprobeert, mij hij komt niet hoger.. :(

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb nu net gelezen dat ik busmastering op enable moet zetten, maar dat kan ik niet in mijn bios vinden. Ik heb een a7v266-e mobo, of kan het ook aan de volgorde van mijn pci kaarten liggen? Ik heb mijn adaptec nu op de 1e geplaatst, daaronder een audigy kaart, daaronder een netwerk kaart. Ik heb ook geprobeert om alle andere pci kaarten er uit te halen, dat hielp ook niet.. op welke moet ik hem zetten? Als het daaraan ligt teminste..

• Papillon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-03 15:17

Papillon

Spring 's in the Air...

Hoe praten deze apparaten met de SCSI controller?

Sync/async, en hoe snel?

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 25 januari 2002 08:34 schreef Papillon het volgende:
Hoe praten deze apparaten met de SCSI controller?

Sync/async, en hoe snel?
Weet ik niet, hoe kan ik dat zien/instellen?

Verwijderd

Topicstarter
Jee! het is gelukt.

1. Disable Domain Validation.
2. Disable Reset Bus at SCSI Initialisation.

Nu heb ik een start van 18.00 en einde van 35.72, en dat is normaal :D

/me is zo blij. :*

edit:
w0w, mijn pioneer 305S haalt 38.56 tm 52.07 x terwijl ie maar 40 x is :P

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Welk OS draai je? Ik had heel veel probs met XP.. Max. 14x cd's fikken ging maar op 8x ofzow :(

Totdat ik de laatste driverset van Adaptec voor Win2k had gedownload en geinstalleerd >:)

webOS all the way!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 26 januari 2002 13:01 schreef Hermanvh het volgende:
Welk OS draai je? Ik had heel veel probs met XP.. Max. 14x cd's fikken ging maar op 8x ofzow :(

Totdat ik de laatste driverset van Adaptec voor Win2k had gedownload en geinstalleerd >:)
Ook WinXP (Dutch).

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Die ingebakken drivers in XP zijn gaar :r Dussuh dat zou het probleem kunnen zijn :?

Ik heb trouwens een 29160 (zonder N) zoals je in m'n sig kan zien :)

webOS all the way!

Verwijderd

Hmmmm , ik weet niet hoeveel jullie van scsi afweten maar wat voor nut heeft het een Uscsi 3 controller voor een cdrom te gebruiken.

Er bestaat een UW device van plextor maar die heeft nooit europa gezien vrees ik... die zou logisch gezien niet meer halen dan 40x speed.

Een cdrom heeft genoeg aan een Uscsi controller een 2920 van adaptec ofzo. UW U2W en U3W hebben alleen nut als er Hdd's op de bus zitten. Het gaat hier om bandwijdte.

scsi 1MB/s
scsi2 2MB/s
Uscsi 20MB/s
UWscsi 40MB/s
U2Wscsi 80MB/s
U3Wscsi 160MB/s

Maakt dus niks uit een cdrom zal vanaf scsi 2 werken en zal op alle hogere hostadapters evensnel werken.
Die bandwijdte is een commerciele hype volgens mij, een 160 controller zal er niet voor zorgen dat je cdrom 2 x sneller gaat blazen.

De bandwijdte die vrij is op de pci bus heeft meer invloed dan het merk en type van de kaart.

Deze hogere bandwijdtes zijn alleen bruikbaar of nodig als je een enorme hoop hdd's in een raid wil schakelen, bv raid 5 met bv 45 schijfies.
bv met 3 schijfjes draai ik in raid 5 mijn data partitie, 2 schijfjes in raid 1 voor het systeem en die belasten de boel al zo hard dat ik aan een 64 bits 160 controller zit te denken, dus ook een nieuw moederbord.

Voor een server maakt het niks uit, die hebben geen andere aparaten die ook hun deel moeten hebben van de bandwijdte.
Pagina: 1