Toon posts:

ervaring met de volgende opleidingen...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
wie heeft er ervaringen met de onderstaande opleidingen en wil zijn verhaal erover vertellen?

hogeschool van utrecht
*communicatiesystemen

hogeschool voor de kunsten utrecht
*beeld- en mediatechnologie
*digital media design
*interaction design

degene die communicatiesystemen studeert, in hoeverre word er aandacht besteed aan design en met welke programma's leer je hier werken?

degene die een van de opleidingen aan de hogeschool voor de kunsten utrecht volgt: waren de toelatingsgesprekken en opdrachten moeilijk? hoe luidde je toelatingsopdracht en was je altijd al creatief bezig en had je tekenen/ckv in je vakkenpakket/profiel?

alvast bedankt!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Eej lachen man.. heb je al gezocht? Hoop scholen zie ik volgens mij wel vaker voorbij fietsen.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Op donderdag 24 januari 2002 19:34 schreef OzBoz het volgende:
Eej lachen man.. heb je al gezocht? Hoop scholen zie ik volgens mij wel vaker voorbij fietsen.
Ja het wereldje is (nog) niet zo heel erg groot natuurlijk :)

Ze hebben tegenwoordig zelfs een tv-reclame: 'hey, die is van mij!!' enne 'kom werken in de grafimedia' :D

• OzBoz
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Op donderdag 24 januari 2002 19:37 schreef Cheatah het volgende:

[..]

Ja het wereldje is (nog) niet zo heel erg groot natuurlijk :)

Ze hebben tegenwoordig zelfs een tv-reclame: 'hey, die is van mij!!' enne 'kom werken in de grafimedia' :D
Jeps, maar je kunt ook zeggen wat je wilt, best leuk om je eigen freubels gedrukt te zien.. vooral billboards :)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb al gezocht met de search natuurlijk, ik kom dan alleen niet echt ervaringen tegen, en in mijn vraag staan ook nog andere dingen waar ik nergens een antwoord op heb gevonden.

graag serieuze reacties!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:43

Pelle

🚴‍♂️

Op donderdag 24 januari 2002 19:41 schreef Trancefreak het volgende:
graag serieuze reacties!
Weet je wat je dan moet doen? Bellen naar de secretariaten van die opleidingen en vraag om informatie. Vraag even naar het nummer een decaan of studiebegeleider en stel hem/haar je concrete vragen.
En wil je het helemaal goed doen dan ga je gewoon een dagje naar Utrecht en schiet je op al die opleidingen een paar mensen aan om te vragen wat ze ervan vinden.

Verwijderd

Topicstarter
leuk antwoord, ben dr al geweest... een maat van me en de vriend van me nichtje doen allebei communicatiesystemen, ik wil alleen gewoon weten hoe anderen er over denken en wat zij hebben ervaren, iedereen is anders namelijk!

• Yellow|A
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Het enige echte voordeel van communicatiesystemen is dat het gebouw gedeeld wordt met journalistiek en 't scom dus das wel hip :)

Wat dacht je van naar een open dag toegaan? HKU zit alles in een gebouw en de HVU is redelijk makelijk met bus 12/12s te bereiken.

|{ brrr }] |

Verwijderd

Ik volg nu sinds het begin van dit schooljaar Digital Media Design, en ik moet zeggen dat het erg bevalt! Het is wel zo dat je vooral wat betreft het technische gedeelte veel aangewezen word op je eigen wil om te leren. Vooral in het begin is het ook voor de school moeilijk om op alle aanwezige niveau's aan te sluiten. Er zijn wel beginners en advanced klassen, maar sommige studenten vallen wat dat betreft een beetje tussen de wal en het schip.

Kom eens kijken op de open dag (dan loop ik er zelf waarschijnlijk ook wel rond)!

Verwijderd

Op donderdag 24 januari 2002 19:39 schreef OzBoz het volgende:

[..]

Jeps, maar je kunt ook zeggen wat je wilt, best leuk om je eigen freubels gedrukt te zien.. vooral billboards :)
Dit soort opmerkingen maken mij wel zo verdomde nieuwsgierig. Zijn d'r daadwerkelijk billboards met Ozboz' freubels?

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik doe IDM, bijna hetzelfde als Communicatiesystemen, aan de Hanzehogeschool Groningen. Het is natuurlijk geen designopleiding, maar we hebben wel vakken als websites bouwen (erg simpel in frontpage), photoshop-beginselen en User Interfaces.. over dit laatste vak kan ik je helaas niks vertellen omdat ik het het aankomende kwartaal krijg.
Het komt er vooral op neer dat je iets begrijpelijks neerzet voor de eindgebruiker.. je leert geen grafische hoogstandjes enzo.. maar dit is maar een gedeelte van de opleiding, je krijgt ook vakken als organisatiekunde, informatiemaatschappij, management, deskresearch (informatie zoeken) etc.. de opleiding draait voornamelijk om informatie.. maar volgens mij ben jij meer op zoek naar een opleiding waar je echt grafisch en creatief bezig bent.. daar voldoet CS denk ik niet genoeg aan.. maar bezoek es een open dag dan kom je veel te weten.

Verwijderd

Grappig, ik heb me vandaag net ingeschreven voor de DTO aan de Hogeschool voor de Kunsten in Arnhem. De eisen zijn eigenlijk vrij laag : minimaal HAVO, maar graag wel met een beeldend vak in je eindexamenpakket. Verder: buitenschoolse cursussen, lessen van een kunstenaar... dat soort dingen zijn een pluspunt. Je doet een toelatingsexamen waarin je eigen werk mee moet brengen. Daarna gesprek met docenten en een student en afhankelijk van dat alles dan de volgende dag wel/geen praktische toets...

Die toets is trouwens pas in mei, dit staat allemaal ook op de website van de HkA.

Maar da's allemaal kunst natuurlijk... qua techniek weet ik zo ff geen opleiding, het hangt er een beetje van af in welke richting je wilt ontwikkelen...

HTH.

Verwijderd

HKU(Hogeschool voor de Kunsten Utrecht), zeeeeeer moeilijk om daar binnen te komen!!!!
HKU is een Europese Kunst Academie(kreeg ik laatst ook maar te horen)
En daar komen voor Beeld- en Media Technlogie alleen de 50 beste kandidaten in Europa/Nederland binnen.
Ik heb het ook geprobeerd en ik werd afgewezen.
Terwijl ik toch zeer goed ben in tekenen, veel weet over 3DS max, maya, Lightwave, After Effects.
Modelen, texturen, belichten, animeren, compositen, editen en postproductie beheers ik en dat heb ik ze ook gemeld.
Ik heb een super tekening ingestuurd, echt hoog niveau.
Nog was het niet genoeg voor hun, echt die lui zijn gek daar.
Ik weet echt niet wat ze willen daaro...supermensen ofzo.
Ik ga het nu proberen in Rotterdam, daar zijn de eisen lager en kan ik waarscheinlijk een jaar(misschien 2) overslaan.
Maar de HKU in Utrecht dat is echt een terror school.
Ze hebben maar 50 zitplaatsen voor beeld- en Media Technologie......50 maar!
En dan willen ze ook nog de besten uit de rest van Europa!
Alsof er niet genoeg leerlingen in NL zijn die er willen studeren.
De toelatings eisen zijn daar onnoemelijk hoog, maar als je kijkt naar afgestudeerden dan kunnen ze vaak nog minder dan ik.
Het is gewoon oneerlijk!
Pagina: 1