Learning to fly is learning how to throw yourself at the ground and miss...
anyway, ik heb in de afgelopen 2 weken meerdere topics hierover langs zien komen, dus zoekt, en gij zult vinden
(en ja, de correcte benaming is parallelle poort, misschien dat je het daarom ook niet kon vinden als je wel had gezocht)
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Pff.. blijkbaar is het in jaOp donderdag 24 januari 2002 20:15 schreef OiSyN het volgende:
is dat in ofzo, de parallelle poort?
anyway, ik heb in de afgelopen 2 weken meerdere topics hierover langs zien komen, dus zoekt, en gij zult vinden
(en ja, de correcte benaming is parallelle poort, misschien dat je het daarom ook niet kon vinden als je wel had gezocht)
* Creepy heeft nog C code liggen ervoor.. maar is wel voor linux. Weet je zeker dat het voor PC communicatie i.p.v. het aansturen van een LCD?
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Wij hebben daar plip voor uitgevondenHeeft iemand hier een ideetje voor me??
Ik wil data (dus niet gewoon een nummertje tussen 0 en 255 maar echt communicatie bv. tussen twee computers) over m'n paralelle poort sturen...weet iemand hoe dat moet?? Een klein stukje code als voorbeeld zou erg welkom zijn...
als je een dergelijk getalletje naar je poort scrijft, worden bepaalde pinnen (hangt van het nummertje af) van die poort hoog...en ik wil gewoon een functie die goed te zenden en ook goed te ontvangen is...en da's een beetje een probleem met die nummertjes...Op donderdag 24 januari 2002 20:41 schreef Poohbear het volgende:
Waarom is een nummertje (tussen 0 en 255 nota bene) geen data? En hoe moeilijk kan het zijn om alle data op deze wereld om te zetten naar getalletjes tussen de 0 en 255?
Learning to fly is learning how to throw yourself at the ground and miss...
??? al eens naar een ascii tabel gekeken? Elke karakter heeft daar een eigen nummer (0-255).. dus je kan complete zooi overzenden.Op vrijdag 25 januari 2002 16:11 schreef Emilio_TT het volgende:
[..]
als je een dergelijk getalletje naar je poort scrijft, worden bepaalde pinnen (hangt van het nummertje af) van die poort hoog...en ik wil gewoon een functie die goed te zenden en ook goed te ontvangen is...en da's een beetje een probleem met die nummertjes...
En je hebt nog meer pinnen dan de 8 datapinnen voor dingen zoals "handshaking en synchronisatie" (ach ja.. voor zover je daar over kan praten bij paralelle communicatie
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Verwijderd
en dan naar interlnk en intersrv
deze progjes zij voor comminicatie over de com en paralelle poort
copieren of verwijderen gaat perfekt
zo werk ik ook met 2 laptopjes
Dit topic is gesloten.
![]()