[C] Hoe verstuur ik data via de paralelle poort??

Pagina: 1
Acties:
  • 64 views sinds 30-01-2008

• Emilio_TT
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:35

Emilio_TT

Never fear...I is here!

Topicstarter
Heeft iemand hier een ideetje voor me??
Ik wil data (dus niet gewoon een nummertje tussen 0 en 255 maar echt communicatie bv. tussen twee computers) over m'n paralelle poort sturen...weet iemand hoe dat moet?? Een klein stukje code als voorbeeld zou erg welkom zijn :) ...

TT.

Learning to fly is learning how to throw yourself at the ground and miss...

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-09 17:23
Com poort lijkt me makkelijker :). En dan via nortan commander DOS versie, lekker sharen met een snelheid van 16 kb's of zoh :z :z ......

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 22:48

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

is dat in ofzo, de parallelle poort?

anyway, ik heb in de afgelopen 2 weken meerdere topics hierover langs zien komen, dus zoekt, en gij zult vinden :)

(en ja, de correcte benaming is parallelle poort, misschien dat je het daarom ook niet kon vinden als je wel had gezocht)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 21:25

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Op donderdag 24 januari 2002 20:15 schreef OiSyN het volgende:
is dat in ofzo, de parallelle poort?

anyway, ik heb in de afgelopen 2 weken meerdere topics hierover langs zien komen, dus zoekt, en gij zult vinden :)

(en ja, de correcte benaming is parallelle poort, misschien dat je het daarom ook niet kon vinden als je wel had gezocht)
Pff.. blijkbaar is het in ja :)
* Creepy heeft nog C code liggen ervoor.. maar is wel voor linux. Weet je zeker dat het voor PC communicatie i.p.v. het aansturen van een LCD? :) :)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

[topic=389718/1/25]
&
[topic=388086/1/25]

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Waarom is een nummertje (tussen 0 en 255 nota bene) geen data? En hoe moeilijk kan het zijn om alle data op deze wereld om te zetten naar getalletjes tussen de 0 en 255? :?

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-09 19:53

igmar

ISO20022

Heeft iemand hier een ideetje voor me??
Ik wil data (dus niet gewoon een nummertje tussen 0 en 255 maar echt communicatie bv. tussen twee computers) over m'n paralelle poort sturen...weet iemand hoe dat moet?? Een klein stukje code als voorbeeld zou erg welkom zijn :) ...
Wij hebben daar plip voor uitgevonden :) (linux dat is)

• Emilio_TT
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:35

Emilio_TT

Never fear...I is here!

Topicstarter
Op donderdag 24 januari 2002 20:41 schreef Poohbear het volgende:
Waarom is een nummertje (tussen 0 en 255 nota bene) geen data? En hoe moeilijk kan het zijn om alle data op deze wereld om te zetten naar getalletjes tussen de 0 en 255? :?
als je een dergelijk getalletje naar je poort scrijft, worden bepaalde pinnen (hangt van het nummertje af) van die poort hoog...en ik wil gewoon een functie die goed te zenden en ook goed te ontvangen is...en da's een beetje een probleem met die nummertjes...

Learning to fly is learning how to throw yourself at the ground and miss...

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 21:25

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Op vrijdag 25 januari 2002 16:11 schreef Emilio_TT het volgende:

[..]

als je een dergelijk getalletje naar je poort scrijft, worden bepaalde pinnen (hangt van het nummertje af) van die poort hoog...en ik wil gewoon een functie die goed te zenden en ook goed te ontvangen is...en da's een beetje een probleem met die nummertjes...
??? al eens naar een ascii tabel gekeken? Elke karakter heeft daar een eigen nummer (0-255).. dus je kan complete zooi overzenden.

En je hebt nog meer pinnen dan de 8 datapinnen voor dingen zoals "handshaking en synchronisatie" (ach ja.. voor zover je daar over kan praten bij paralelle communicatie :) )

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

kijk eens in de help van dos
en dan naar interlnk en intersrv
deze progjes zij voor comminicatie over de com en paralelle poort
copieren of verwijderen gaat perfekt
zo werk ik ook met 2 laptopjes

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 19:39

Jag

Wat voor zin heeft het om zo'n oude topic omhoog te schoppen?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.