Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
eerst vraag ik me af wie al de 510D-set is tegengekomen ergens in een winkel, of er al ervaringen mee heeft gehad of iets in die zin (http://be.europe.creative.com/products/product.asp?prod=254)
en www.klipsch.com (alsof jullie dat niet wisten maar om het ff makkelijk te maken :) )
de twee sets leveren nooit eerder geziene power voor pc qua 5.1, en ik heb er eigenlijk ook geen ervaring mee, ben al een weekje mezelf aan het informeren omtrent dergelijke sets (inspire 5700, 5300, en DTT-series)omdat ik er eentje wil aanschaffen...maar ik hou van wat power en ben nu op deze sets gestoten...

dus iemand met nuttige info hierover? hangt er een "maar" aan vast? anything? post maar..

thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Zoals je al even noemde, die Klipsch ProMedia heeft een THX certificaat, wat betekent dat hij geschikt is als thuis-bioscoop speakerset.
De CSW MegaWorks 5.1 digital heeft geen THX, maar wél een veel betere geluidskwaliteit dan alle DTT en Inspire setjes.

Let wel op:
Deze setjes zullen niet goedkoop zijn!
>Fl. 1000,- (> € 453,78)

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thx zegt dus geen ene bal, behalve dat tie hard kan en een bepaald frequentie bereik heeft, daar komt het op neer iig....

Persoonlijk lijkt me de klipsch toch een goede keus, geluidje is prima te verdragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Op donderdag 24 januari 2002 20:57 schreef neographikal het volgende:
thx zegt dus geen ene bal, behalve dat tie hard kan en een bepaald frequentie bereik heeft, daar komt het op neer iig....

Persoonlijk lijkt me de klipsch toch een goede keus, geluidje is prima te verdragen...
Ja, klopt. En over het algemeen komt het er dus op neer dat speakersets met THX certificering beter voldoen bij films. Waar je juist wel baat bij die bepaalde specs hebt.

THX is dus een certificering voor een bepaalde kwantiteit van een speaker. Dat het weinig/niets zegt over de kwaliteit van een speaker ben ik met je eens. Die 510D is trouwens nog niet uit in nederland.
Hoe kan jij dat weten? Die sets zijn bijna niet te krijgen in nedeland. Zou wel toevallig zijn als jij degene bent die een klipsch set heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 24 januari 2002 21:08 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Ja, klopt. En over het algemeen komt het er dus op neer dat speakersets met THX certificering beter voldoen bij films. Waar je juist wel baat bij die bepaalde specs hebt.
maar ik durf met gemak te beweren dat meeste speakersets die hier op dit forum rondspelen met gemak de meeste THX-certified combo's eruit weten te spelen.... Je hebt echter ook apparatuur waar het er voor de gein op staat, de versterker voldeed toevallig omdat die goed genoeg was en dan plak je het logo er maar op voor de marketing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Klopt, THX certificering voor PC SUBWOOFERSETS is ook een stuk lichter dan voor Professionele Cinema Installaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

JT

VETAK y0

Op donderdag 24 januari 2002 19:25 schreef Snookie het volgende:
de twee sets leveren nooit eerder geziene power
Hier moet je echt niet op letten; meestal zijn zelfs de voedingen niet eens sterk genoeg om 3/4 van het vermogen te leveren ! En die Klipsch komt denk ik niet eens aan 1/4...En ik weet niet hoeveel vermogen die Creative heeft, maar als dat ook honderden is dan zal die ook wel niet eens aan 1/4 komen...
Op donderdag 24 januari 2002 19:58 schreef Tyrian het volgende:
Zoals je al even noemde, die Klipsch ProMedia heeft een THX certificaat,
Ja. Wat ze er niet bij zetten is dat dat het 'THX Multimedia speaker' certificaat is; normaal houd THX al weinig in maar dit zegt helemaal niks.
Wat betekent dat hij geschikt is als thuis-bioscoop speakerset.
Nou, de meeste speakers die niet THX gecertificeerd zijn, zijn geschikt voor home cinema, daar hoef je echt geen THX setje voor te hebben.
Let wel op:
Deze setjes zullen niet goedkoop zijn!
>Fl. 1000,- (> € 453,78)
Dan haal ik liever voor 1500 piek een complete set met een losse receiver en losse speakers.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf de creative labs dtt3500 gehad icm met terratec 1024 en een Sb live 5.1 platinum maar die dtt3500 heb ik snel weggedaan want vond het geluid echt zwaar knudde. Alleen onder dvd`s kijken is het wel leuk maar spellen, en vooral muziek is het geluid echt zwaar onder de maat voor een set in die prijsklasse. Ik heb nu de klipsch promedia 2.1 en die bevalt met errug goed. Er zijn soms nog wat dingen die die niet goed kan uitfilteren das wel jammer want dan klinkt de muziek erg rommelig maar ik ben hierin ook wel een erruge mierenneuker al zeg ik het zelf :D

Suc6 met je keuze, de klipsch zal je igg niet teleurstellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet wel dat reviews niet veel zeggen....maar volgens hun zijn ze niet slecht...(bijna net zo goed als die Klipsch...)

Volgens hun he.. 8-)

Hij staat trouwens wel al in de Pricewatch

Heb ze gemailed of hij echt al leverbaar is....ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Zal wel voorverkoop ofzo zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 21:09
ik heb een keer een brief gehad waarin stond dat hij leverbaar zou zijn vanaf ongeveer februari 2002

In space no-one can hear you scream | http://www.google.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
JT schreef : Hier moet je echt niet op letten; meestal zijn zelfs de voedingen niet eens sterk genoeg om 3/4 van het vermogen te leveren ! En die Klipsch komt denk ik niet eens aan 1/4...En ik weet niet hoeveel vermogen die Creative heeft, maar als dat ook honderden is dan zal die ook wel niet eens aan 1/4 komen...
ik vind dat allemaal maar vaag, laatst schreef er ook iemand dat bepaalde creative boxjes die volgens de specs 21W halen (center dacht ik) , in realiteit maar 12w haalden, die persoon had zo'n boxje uiteen gehaald en daar hing zo'n stickertje op...
wat moet je van zoiets geloven? JT zegt dat de sets van dit topic ook maar een bepaald percentage van het beloofde aankunnen...
Dit gaat toch helemaal nergens over (op fabrikanten bedoeld) moest dat allemaal waar zyn....alsof het nu nog ni moeilijk genoeg is om een set te kiezen, dat je met zo'n dingen nog eens geconfronteerd moet worden...
Kan iemand hier dan uitsluitsel over geven??

Ondertussen heb ik al eens naar de enige klipsch-dealer hier gebeld (belgie) en ze kunnen geen datum geven...kan op einde dit jaar zelfs zyn...

Zyn er soms nog andere 5.1 pc-setjes die THX certified zyn?

many thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Nu online

JT

VETAK y0

Op vrijdag 25 januari 2002 17:31 schreef Snookie het volgende:

[..]

Kan iemand hier dan uitsluitsel over geven??
Gewoon aan mensen vragen of het setje hard genoeg gaat, en ik denk dat die Klipsch wel hard genoeg gaan.
Zyn er soms nog andere 5.1 pc-setjes die THX certified zyn?
Waar kies je nou voor ?? Dat je kan zeggen dat je kwaliteit hebt of dat je kan zeggen dat je THX hebt wat geen kloot inhoud ?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 25 januari 2002 13:43 schreef Yokozuna het volgende:
Zal wel voorverkoop ofzo zijn.
idd....

had bericht gekregen op me vraag of hij al leverbaar is.

"nog niet, maar zeer spoedig"

schiet dus ook niks op |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
  • Laatst online: 15-09 16:48
ten 1e wordt ik gek van mensen die zeuren dat deze setjes niet hard kunnen, ik denk dat iemand die dit setje wilt, het bij zijn pc neerszet, dan zit je dus niet in een al te grote ruimte. Als je dan zulke boxen, klipsch of creative megaworks, voluit zet,heb je dus wel een gehoorbeschadiging, dit vind ik dus geen goed discussie punt, wel belangrijk is of deze setjes vervormen als je ze hard zet, dat doet de klipsch iig niet, verder vind ik deze mooier, maar dat boeit jullie niet, ik denk zeld dat het geluid van de klipsch sub mooier is, aangezien deze dubble actieve damn, hoe heeten die..conus dacht ik.. heeft, dit is duzz veel mooier, ik hoorde ook dat ie pas over maandje leverbaar is ivm omzetten van voedingen enzow(120-->240V)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 06 februari 2002 20:40 schreef mad_dog het volgende:
ten 1e wordt ik gek van mensen die zeuren dat deze setjes niet hard kunnen, ik denk dat iemand die dit setje wilt, het bij zijn pc neerszet, dan zit je dus niet in een al te grote ruimte. Als je dan zulke boxen, klipsch of creative megaworks, voluit zet,heb je dus wel een gehoorbeschadiging, dit vind ik dus geen goed discussie punt, wel belangrijk is of deze setjes vervormen als je ze hard zet, dat doet de klipsch iig niet, verder vind ik deze mooier, maar dat boeit jullie niet, ik denk zeld dat het geluid van de klipsch sub mooier is, aangezien deze dubble actieve damn, hoe heeten die..conus dacht ik.. heeft, dit is duzz veel mooier, ik hoorde ook dat ie pas over maandje leverbaar is ivm omzetten van voedingen enzow(120-->240V)
heet bassreflex geloof ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Nu online

JT

VETAK y0

Op woensdag 06 februari 2002 20:40 schreef mad_dog het volgende:
ik denk zeld dat het geluid van de klipsch sub mooier is, aangezien deze dubble actieve damn, hoe heeten die..conus dacht ik.. heeft, dit is duzz veel mooier
Jij bent ook zo een type die denkt dat 3weg beter is omdat er meer speakers in zitten ? 2 speakers in een sub zal alleen maar meer complicaties meebrengen en heeft daardoor een beter ontwerp nodig dan een sub met 1 woofer waardoor ze bij een sub met 1 woofer meer geld kunnen spenderen aan de versterker en woofer zelf.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 06 februari 2002 21:16 schreef JT het volgende:

[..]

Jij bent ook zo een type die denkt dat 3weg beter is omdat er meer speakers in zitten ? 2 speakers in een sub zal alleen maar meer complicaties meebrengen en heeft daardoor een beter ontwerp nodig dan een sub met 1 woofer waardoor ze bij een sub met 1 woofer meer geld kunnen spenderen aan de versterker en woofer zelf.
i agree :)

2 weg kan zeer zeker beter klinken, omdat je ook minder "crossovers" hebt zeg maar... ze moeten wel meer weergeven maar dat lijkt me te doen :)

Maar goed, back to the topic, welke is beter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:31
510D of de Klipsch promedia 5.1? Sja, ik ga denk ik voor de Klipsch, maar het is een close call. Als ik zou mogen kiezen zou ik de sats van de Klipsch nemen met de sub van de 510D. De sub van de Klipsch is echt een onwerkelijk beuk ding, dat eigenlijk alleen maar 50Hz en iets eromheen uitspuugt, en heel veel output kan geven. Overigens halen beiden setjes niet het niveau van een goedkope HiFi speaker (300,-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Nu online

JT

VETAK y0

En de nieuwe Logitech Z560...is dat geen optie ? Schijnt het qua kwaliteit wel te halen bij de Klipsch, alleen dan voor de helft van de prijs.

Ecodan warmtepomp

Pagina: 1