Verwijderd

Topicstarter
ik ben op zoek naar een GOEDKOPE minidiscspeler....
Hij moet dus;
- goedkoop zijn
- shockproof zijn

En ik wil graag via mijn pc de liedjes op de minidisc kunnen zetten, om extra kosten dus te vermijden.
welk merk/type/soort raden jullie mij aan?? Ik weet echt NIETS van minidiscs.... hopelijk jullie wel :)

• shakkie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-03-2024
Als je al een minidisc speler wilt kopen raad ik en sony aan. Dat zijn naar mijn idee toch wel de beste.
Typenummer weet ik helaas niet, ik ben al te lang uit die branche...

• Aakab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09-2025
Sony r91 is wel goedkoop nu. Behoort tot de vorige serie zonder longplay functies..
Maarja voor een zacht prijsje kan je toch geen lonplay gedoe halen..

Mocht je het echt cheap willen dan hmm een sharp ofzo..

Verwijderd

Topicstarter
en waar kan ik die kopen????
weten jullie misschien waar ik op internet goede reviews kan lezen over dit soort spul?

• Painxiom
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-03 13:54
wiul nie lullig doen, maarre kan je als je die eisen stelt nie beter een mp-3 speler kopen? :+

I'm not a vegitarian because I love animals, I'm a vegitarian because I hate plants! - Jade©

• rkrythe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-06-2025
ik heb een MZ-R700 en een optische uitgang om m'n pc :P
Dit echt een hele gooie md-speler

Flickr

• Snipisnap
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025
Ik neem aan dat ie portable moet zijn *D
Alle MD-spelers/recorders zijn shock-proof (vanaf 10 sec. en hoger)
Alle MD-Recorders kunnen van je PC opnemen. De 3 meest gangbare manieren zijn:
1. Analoog (gewoon de Line-out van je soundkaart in je MD-recorder proppen)
2. Digitaal (optisch, heb je wel een speciale uitgang voor nodig in je pc)
3. Sony's digital PClink (USB->optisch converter)

Het voordeel van Analoog is dat het altijd werkt, het klinkt alleen het slechtst (niet dramatisch slecht hoor). Digitaal klinkt beter, is makkelijker opnemen en indexeren. Bovendien heb je dan zo'n geinig glasvezelkabeltje dat grappige geluiden maakt als je em te ver buigt >:)

Anyway, over het algemeen klinkt MD heel goed. Sony maakt best mooie apparaatjes :9~, geeft lekker geluid maar is soms wat aan de dure kant. Ik heb zelf 2 portables en een deck van Sony en ben er dik tevreden mee :)
Helaas heb ook ik de MD-markt al lang niet meer gevolgd, dus kan ik je geen uitsluistel geven wat de beste MD-recorder is voor je. Succes en zo!
Oh en BTW: koop wel een RECORDER als je liedjes wilt OPNEMEN :9

"It certainly appears so..."

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 24 januari 2002 19:56 schreef Painxiom het volgende:
wiul nie lullig doen, maarre kan je als je die eisen stelt nie beter een mp-3 speler kopen? :+
die is te groot.......... als je tenminste zo'n cd-mp3-speler hebt... heb je zo'n ding waar je de liedjes inpompt via geheugen of hoe dan ook, dan ben je een dikke 200/250 euro kwijt :'(

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:42

Sick Nick

Drop the top!

Op donderdag 24 januari 2002 20:14 schreef ___Joey___ het volgende:

[..]

die is te groot.......... als je tenminste zo'n cd-mp3-speler hebt... heb je zo'n ding waar je de liedjes inpompt via geheugen of hoe dan ook, dan ben je een dikke 200/250 euro kwijt :'(
Zoveel ben je ook kwijt voor een mooie goede MD recorder.
Heb zelf een sony MZ-G750, met die long play gein erbij. Ik neem digitaal die mp3s vanaf m'n pc over en dat bevalt prima. De ingebouwde radio is ook niet iets waar ik treurig om ben ofzo (speciaal deze voor gekozen)

Wil je goedkoper, dan kom je in de buurt van een sony mzr50 ofzo, oude serie zonder long play en speelt minder lang af op de batterij/accu.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 24 januari 2002 20:18 schreef Sick_Nick het volgende:

[..]

Zoveel ben je ook kwijt voor een mooie goede MD recorder.
Heb zelf een sony MZ-G750, met die long play gein erbij. Ik neem digitaal die mp3s vanaf m'n pc over en dat bevalt prima. De ingebouwde radio is ook niet iets waar ik treurig om ben ofzo (speciaal deze voor gekozen)

Wil je goedkoper, dan kom je in de buurt van een sony mzr50 ofzo, oude serie zonder long play en speelt minder lang af op de batterij/accu.
MZ-R90 799,-
800 gulden, dus 350 euro voor een mindiscspeler......
is er niemand die zo een andresje weet waar ze oudere minidiscs (van mijn part 2e hands, als ze maar werken) verkopen voor ±100 euro...??
Ik ga 'm ongeveer 10 minuten per dag gebruiken, dus ga geen honderden euro's weggooien.................. ;(

/EDIT/ ik ben maar een scholier.............. :'(
en zoek overigens al jaren, en nog steeds sponsors >:)

• Painxiom
Op donderdag 24 januari 2002 20:14 schreef ___Joey___ het volgende:

[..]

dat kost een goede md speler ook!
(mocht je van keuze veranderen, kijk eens naar de lg mf-pd 360, bij www.shop.nl afgeprijsd voor €208,-)

edit:
dit is dus een met flash geheugen, en geweldige geluidskwaliteit!

I'm not a vegitarian because I love animals, I'm a vegitarian because I hate plants! - Jade©

Verwijderd

Topicstarter
kan ik voor zo'n 100 euro niets fatsoenlijks krijgen (liefst een minidisc, en anders maar een ander portable muziek dinges waar ik MINIMAAL 15 liedjes op kwijt kan...)?

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Sony MZ-G750 Euro 317,19

Sony MZ-R900 Euro 303,58

Even patsen, iedereen met z'n R900 heeft dus een goedkopere dan mijn 750 >:)

Zo, nu even terug naar jouw 'probleem'
Sony MZ-R500 Euro 181,06

Is niet meteen de meest uitgebreide maar genoeg voor wat jij wilt.
- MDLP: tot 320 minuten opnemen op een normale minidisc
- Werkt op 1 AA batterij
- G protection Jog Proof
- Batterijduur tot 48 uur
- Pop Up Eject mechanisme
- Digital Recording Level Control
- Afmetingen: 83 x 28 x 76 mm
- Inclusief optisch digitale kabel
- Inclusief adapter en hoofdtelefoon
Dit alles bij http://www.minidiscworld.nl

Afbeeldingslocatie: http://www.minidiscworld.nl/media/sony_mz_r500.jpg

• Painxiom
Op donderdag 24 januari 2002 20:30 schreef ___Joey___ het volgende:
kan ik voor zo'n 100 euro niets fatsoenlijks krijgen (liefst een minidisc, en anders maar een ander portable muziek dinges waar ik MINIMAAL 15 liedjes op kwijt kan...)?
hooguit een disc-man, waar je een normaal cd-tje in doet....
of je moet dus een mooie 2e handse vinden!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

>> [forum=33]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ik heb het met de minidiscs wel gezien... ben dus minimaal zo'n 200 euro kwijt, en dan heb ik het slechste van het slechtse :(
Wel, mensen, toch bedankt voor het zoeken, ik ga denk ik maar voor een goede discman.....................
die kan ik hopelijk voor 100 euro wel eentje vinden :)

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

RioVolt SP90 MP3CD-speler:
€ 139,-

Napa 380 Mini-MP3CD-speler:
€ 139,-

http://www.mp3man.nl

Misschien handiger dan een gewone discman, neem er dan een die mp3 cd's slikt ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 24 januari 2002 20:42 schreef Sick_Nick het volgende:
RioVolt SP90 MP3CD-speler:
€ 139,-

€ 139,-

http://www.mp3man.nl

Misschien handiger dan een gewone discman, neem er dan een die mp3 cd's slikt ;)
Dat ziet er goed uit!! Bedankt voor de link Sick Nick :)

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Op donderdag 24 januari 2002 19:42 schreef Aakab het volgende:
Mocht je het echt cheap willen dan hmm een sharp ofzo..
Dude een sharp is echt niet cheap.
Ik heb een sharp minidisc Type MT831H. Deze heeft mij 700,- gekost en dat was ongeveer 1,5 jaar geleden of zo. Ding is super alleen vind ik het irritant om nummer over te zetten naar minidisc maar voor de rest is het SUPER.

Hier heb je een review van de sharp die ik heb.
http://www.hifichoice.co.uk/review_read.asp?ID=450

Niet alleen sony kan MD's maken.

Assume there are no rules and it's one big free for all

Verwijderd

ga voor de Sharp modelletjes als je goedkoop wil. die dingen zitten veel beter in elkaar dan de goedkope Sonys. Je hebt dan echt niet "het slechste van het slechtste", ze zijn vaak net zo goed, maar way groter en wat minder fratsen. gaan voor f350, da's zo'n beetje het minimum tenzij je tweede hands gaat. zie je nog wel es een md-mt15 gaan voor een prikje. zijn ook hele fijne machientjes als je niet zo nodig het nieuwste van het nieuwste hoeft.

Verwijderd

Topicstarter
't gaat er mij maar om dat ik tijdens het wandelen en fietsen wat te luisteren heb, discman is daarom eigenlijk een beetje te groot...
Minidisc is eigenlijk te duur, maar de grootte is wel het fijnst.
Hopelijk zijn er nog mensen met wat tips....?

Verwijderd

ik heb ook een sony
weet ff niet uit me hoofd t model
mz 55 ofzo
was de 1e met longplay
is mooi dingetje, kheb em in t zwart
klein, simpel, opnemen tot 320 min ofcourse :)
en tegenwoodig maar 200 euro als ik me niet vergis dus te doen

• Hyperbird
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op vrijdag 25 januari 2002 11:01 schreef ___Joey___ het volgende:
't gaat er mij maar om dat ik tijdens het wandelen en fietsen wat te luisteren heb, discman is daarom eigenlijk een beetje te groot...
Minidisc is eigenlijk te duur, maar de grootte is wel het fijnst.
Hopelijk zijn er nog mensen met wat tips....?
€ 139,-

Is wel een slag kleiner dan een diskman, gebruik de search maar ff

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

ik heb deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.minidiscworld.nl/media/sony_mz_r700_zilver.jpg

wel goed apparaat, alleen mijn afstandbedining is pas kapot gegaan :( ik heb wel 4 jaar garantie gelukkig :)

• FreakR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-03 21:24
Op vrijdag 25 januari 2002 16:59 schreef Metalium- het volgende:
ik heb deze:

[afbeelding]

wel goed apparaat, alleen mijn afstandbedining is pas kapot gegaan :( ik heb wel 4 jaar garantie gelukkig :)
die heb ik in het blauw 8-) Errug cool alleen heeft de topicstarter waarschijnlijk niet genoeg budget :? jammer..

In space no-one can hear you scream | http://www.google.com

Verwijderd

Waarom koop je nou een md ik vind het maar zielig er uit zien hoor.
Het is wel klein maar zwaar.
En zoveel liedjes kunnen er nou ook weer niet op.
En er zit geen radio op.
Dus ja als je goed gaat kijken vind ik een mp3cdspeler toch beter.
iRiver 350 dat heeft echt alles en goede anti schok.

Verwijderd

Op zondag 27 januari 2002 22:39 schreef bopitje het volgende:
iRiver 350 dat heeft echt alles
Dat onding is kei f*cking groot. Kijk minidisc bekritiseren okay, maar de iRiver 350 is echt niet het antwoord op alle problemen, ik kies minidisc boven die iRiver anyday.

On the other hand, ik ben op het moment ook mijn minidisc speler aan het verkopen. Misschien dat ik eens ga kijken naar die mp3spelers met hd van zo'n 10 gig, dat lijkt me wel wat.

Verwijderd

nou, ik weet niet of je er al uit bent... maar ik raad je een sharp mdmt15 aan!! qua prijs/kwaliteit de beste! ik heb er 1 of 2 jaar geleden zo'n fl350,- voor betaald, ik denk dan je nu voor zo'n 130/140 euro zo'n recordertje van sharp moet kunnen krijgen. (ze liggen volgens mij nog wel in de winkel)
Houd 'sharp mdmt 15' in ieder geval es in je achterhoofd als je nog weer gaat kijken naar een md-recorder, het lijkt me ongeveer wat jij zoekt. geen extra's zoals afstandbediening in snoer enzo... gewoon standaard, goed en de goedkoopste recorder...

Verwijderd

Op maandag 28 januari 2002 19:39 schreef skatepuk het volgende:
nou, ik weet niet of je er al uit bent... maar ik raad je een sharp mdmt15 aan!! qua prijs/kwaliteit de beste! ik heb er 1 of 2 jaar geleden zo'n fl350,- voor betaald, ik denk dan je nu voor zo'n 130/140 euro zo'n recordertje van sharp moet kunnen krijgen. (ze liggen volgens mij nog wel in de winkel)
Houd 'sharp mdmt 15' in ieder geval es in je achterhoofd als je nog weer gaat kijken naar een md-recorder, het lijkt me ongeveer wat jij zoekt. geen extra's zoals afstandbediening in snoer enzo... gewoon standaard, goed en de goedkoopste recorder...
Weet je of ze nu nog te koop zijn? En zo ja waar?

• ko9
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:23

ko9

MZR-700 is echt een geweldig ding. En als dat te duur is gewoon een MZR-500 nemen, dies geloof ik iets van €100,- (kan iets duurder zijn)

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Ik snap ff helemaal niet meer van die MD spelers/recorders. Wat houd die record nou in? Dat dat ding kan opnemen toch? Vanwaaruit dan? Via een USB/Optische etc kabeltje? :7 :?

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Verwijderd

Ik heb hier een sharp liggen, die sluit je gewoon aan op je stereo/geluidskaart (tulp :P)

Verwijderd

Op maandag 17 juni 2002 15:23 schreef ko9 het volgende:
MZR-700 is echt een geweldig ding. En als dat te duur is gewoon een MZR-500 nemen, dies geloof ik iets van €100,- (kan iets duurder zijn)
Die MZR-700 is verder prima, maar hij heeft geen microfoon-in, en die heb ik wel nodig.

Ik heb vandaag nog contact gehad met Sharp, maar die zeggen dat de MD MT15 (met mic-in) niet meer te koop is :(

Verwijderd

Op maandag 17 juni 2002 18:20 schreef ND het volgende:
Ik snap ff helemaal niet meer van die MD spelers/recorders. Wat houd die record nou in? Dat dat ding kan opnemen toch? Vanwaaruit dan? Via een USB/Optische etc kabeltje? :7 :?
Een MD speler kan alleen spelen, dan moet je dus bespeelde MD's kopen of een MD recorder kopen. Een portable MD speler/recorder kan opnemen, ze hebben allemaal een line-in, de meeste hebben ook nog een digitale ingang en sommigen hebben ook nog een stereo microfoon ingang waarmee je bootlegs kunt maken van een prima kwaliteit (afhankelijk van de kwaliteit van de stereo microfoon). Sony verkoopt inderdaad een USB > optisch kabeltje.

• Sjaakman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-03-2021
Natuurlijk erg voor de hand liggend, maar toch wel handig: http://minidisc.pagina.nl/

Verwijderd

Je kunt ook een Mambo X ding kopen
die zijn maar 99 en voor die tien minuten per dag heb je toch geen superkwaliteit nodig

Verwijderd

Op maandag 17 juni 2002 19:10 schreef Harry_Hammer het volgende:

[..]

Die MZR-700 is verder prima, maar hij heeft geen microfoon-in, en die heb ik wel nodig.

Ik heb vandaag nog contact gehad met Sharp, maar die zeggen dat de MD MT15 (met mic-in) niet meer te koop is :(
nee, de mt15 is een model van gloof drie jaar terug. zijn er nog steeds vrij veel van op de tweedehands markt.

de mt180/190/200 (MDLP)) is de huidige serie voordelige Sharp modellen, weet niet 100% zeker dat ze mic-in hebben, maar neem aan van wel. zijn allemaal uitstekend, heb er alleen maar positieve dingen over gehoord. de oudere mt80/90 en 88/99 (zelfde, maar met LP) zijn vaak ook nog wel te krijgen. alles er op en er an, doen behoorlijk lang met batterijen en 40sec (in SP!) antishock. zijn allemaal voor het grootste deel uit alu gemaakt, oerstevig.

dat zijn echt de beste opties qua prijs/qualiteit. alleen Sony heeft 'voordelige' NetMD apparaatjes, maar heet dan wel fink in de andere features zitten snoeien...

Verwijderd

waarom zou je nu nog minidisc kopen
je hebt cdr en rw en mp3spelers. das toch veel handiger of ligt het aan mij.

minidisk had goed kunnen worden, alleen ze kwamen veel te duur en op de verkeerde tijd op de markt. want als je net met de uitvinding van de cdr komt lukt dan niet he.

en dan zou ik toh nu een mp3speler kopen.. verknal je geen cds mee, elke dag wat nieuws.

Verwijderd

MD is nog steeds de beter kwaliteit (zowel de compressie als de spelers). bovendien: kleine MP3 spelers (qua formaat vergelijkbaar met MD) hebben ontzettend duur geheugen (vind de Freecom Beatman niet bepaald klein), en MP3cd-spelers zijn te groot (voor MD gebruikers over het algemeen). ik vind het bovendien fijn dat mijn comp niets met m'n audio te doen heeft.

maar dat is zo'n loze discussie die al veel te vaak gevoerd is. sommige mensen hebben gewoon liever MD.

Verwijderd

Heb zelf een wat oudere portable md-recorder van sony en ben er nog steeds tevreden over. Kwaliteit is prima. Zou echter liever toch een mp3-spelertje hebben, vanwege het gewicht (hoewel de nieuwere md-spelers van sony ook superlicht zijn).

Tegenwoordig zijn er ook portables die het wma-formaat van microsoft af kunnen spelen. En dat is veel betere kwaliteit dan mp3. Mp3 klinkt bij veel nummers een beetje dof, vind ik. Tenzij ze in hoge bitrate (256 kbit of hoger) zijn gecodeerd. Maar ja, dan kun je niet zoveel muziek kwijt. Zelfs niet op een mini-cd. En omdat winamp tegenwoordig standaard ook het wma-formaat kan afspelen, vind ik het een prima vervanging voor mp3. Als nu alleen de rest er ook zo over ging denken... want er is praktisch geen enkel wma-bestand te vinden tegenover oneindig veel mp3'tjes op internet.
Pagina: 1