[XP,98se] file sharen wil niet, verder alles

Pagina: 1
Acties:

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45
Ik heb intussen al een tijdje een netwerk lopen tussen 2 computers (crosscable). Nou werkt het allemaal perfect, op een ding na: filesharen.

Op de een of andere manier zien de computers elkaar gewoon niet. De werkgroepen zijn hetzelfde, geen domein.
Frametype op 802.3 (ipx) zetten bij beide computers wil ook niet en met netbios ook geen succes..
Pingen gaat goed en ook icq/trillian over netwerken gaat perfect. (Ook hiermee trouwens geen bestanden versturen)

Iemand nog enig idee wat ik verder kan doen? heb beide firewalls al een keer uit gehad en nog steeds wil het niet, dus dat is het ook niet.. (XP firewall en norton)

[edit: natuurlijk ook dingen gedeeld, al hoeft dat niet voor de verbinding.. Er komt gewoon geen computer in het lijstje te staan behalve zichzelf bij beide computers. Ook met zoeken blijft de computer onvindbaar]

Localhost is where the heart is

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:03
Probeer dit even in te tikken in verkenner of deze computer :

\\ip_andere_pc

zie je op die manier de shares van je andere pc ?

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

• SilentStorm
ik voel me opeens heel dom.. Meest logische niet geprobeerd.. en het werkt ook nog.. kan nu gewoon alles mounten...

[edit] Toch niet.. XP ziet 98 nu wel(via tcp/ip dus), maar andersom niet.. en een bestandje sturen wil ook al niet. (ik probeer een bestand van 130 meg over te zetten. Na een tijd laden zegt ie dat ie er 66 minuten mee bezig is. Dat was toen ik het vorige bericht postte. Het is nu een paar uur later en zou het nog 58 minuten duren. Bij de 98 bak is er echter nog geen byte aan het bestand toegevoegd (properties) en hij blijkt steeds met ong 3k/s te hebben verstuurd.. pingen is trouwens ook behoorlijk brak:

Ping statistics for 192.168.0.2:
Packets: Sent = 60, Received = 35, Lost = 25 (41% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 1022ms, Maximum = 2046ms, Average = 1531ms

Lijkt me niet normaal. Any idea?

sorry voor laag-niveau vraag, maar ik heb echt het idee dat ik alles goed heb staan. Ook wel vaker netwerkje in elkaar geprutst, maar dit nog nooit meegemaakt. Kan er echt niets mee.

• SilentStorm
wahoo! ik heb via een rudimentair ftp servertje en ftp.exe een fileoverdracht ding kunnen initialsieren met minder dan 5k/s. Mijn 130meg grote filetje kan daarmee in 10,5 uur worden verstuurd..

de lijn is goed. Ik heb er eerder ook mee gewerkt en meestal gewoon 1M/s. Naar ik weet ook geen nieuwe stoorzender achtige objecten in de buurt..

• Ermo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-01 18:08

Ermo

the syntax is painful...

XP heeft standaard firewall functionaliteit aanstaan....ff uitzetten....dat was bij mij het probleem....

• SilentStorm
Op vrijdag 25 januari 2002 11:43 schreef Ermo het volgende:
XP heeft standaard firewall functionaliteit aanstaan....ff uitzetten....dat was bij mij het probleem....
Iemand nog enig idee wat ik verder kan doen? heb beide firewalls al een keer uit gehad en nog steeds wil het niet, dus dat is het ook niet.. (XP firewall en norton)

• SilentStorm
kick

Op 98 bak is op geen enkele manier een snelheid boven de 6k/s te halen.
(kan netbios er trouwens iets mee te maken hebben dat ie niet wordt herkent in windows file sharing? Op beide manieren doet ie het niet, maar als t niet hoeft heb ik m liever uit.. )

edit: typo

• Keizer
  • Niet online
Check je kabel ff ;)

Always outnumbered, never outgunned!

• SilentStorm
situatie is precies gelijk aan vorige situatie met win2k, kabel dus ook.

• SilentStorm
ik durf bijna niet meer maarre *kick*

Verwijderd

sloop even je overbodige protocollen eruit, dus alleen tcpip over houden, check hoe je netwerkkaarten staan afgesteld, 10/100Mbit auto... gooi er eens een ander netwerkkaartje in, misschien is er eentje brak.

• MickMack
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-08 14:53
Probeer je NIC eens in te stellen op half duplex als je hem op full duplex hebt staan, dit loste bij mij aardig wat problemen op.

The JavaScript GoT Tracker

Verwijderd

ik heb een soortgelijk probleem. Ik heb een netwerk draaien met 3 pc's op '98 via een hub. Ik prik er een 4e pc in met XP en die doet een partij brak. Als hij aangesloten is, dan kan je op de andere pc's de netwerkomgeving niet meer checken. op de XP pc kan je wel pingen, maar hij verliest de helft van zijn pakketten...je komt internet wel op, maar dat duurt echt minutenm terwijl er een chello account aanhangt. andere 3 pc's hebben altijd 100% gewerkt via dit netwerk. en de UTP kabel is 100% goed.
:(
Pagina: 1