Eizo monitor dood?

Pagina: 1
Acties:
  • 228 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 20:02

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Ik heb een Eizo Flexscan F56 17"
Deze begon al een paar keer te knipperen, beeld valt 1/10 sec weg en wordt weer opgebouwd (het beeld was dus al terug voordat het beeld weggevallen was zeg maar)
Maar 10 min. geleden viel het beeld weg en kwam het niet meer terug :'(
Er zit nu als je van achter op de monitor kijkt ook wat zwart/bruin gesmolten zooi tussen de gaatjes in het plastic (lijkt erop dat er een bepaald onderdeel ontploft is ofzo)
Als je op de menu-knop drukt hoor je gewoon nog piep, en je hoort het scherm ook opgebouwd worden en piepen als er geen beeld is, maar er wordt niets meer weergegeven.

Weet iemand of ik dit kan (laten) repareren, en zo ja voor hoeveel, want dit is niet zomaar een monitor...

Specs

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Weet iemand trouwens wat voor fabrieksgarantie Eizo heeft? Ik heb nog wel een bonnetje, maar dat was van een shop op de PC dumpdag die 1 jaar garantie gaf, en dat is nu 1,5 jaar geleden...

Specs

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
De reactie van het hoofd technische dienst bij een computerzaak is dit:
"Het lijkt erop dat de hoogspanning van de monitor defect is geraakt, al blijft het natuurlijk gokken van afstand."
Weet iemand hoe duur het onderdeel zou worden wat ik moet vervangen om dit te fixen, en waar ik dat het best kan doen?

Specs

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 07:10
dat onderdeel is vaak zo ranzig duur dat je beter naar een nieuwe kunt uitkijken (tenzij je kenissen in die business hebt). Ik heb het tot nu toe bij 2 monitoren gehad, waaronder een mooie 15" CTX trinitron. Mijn eigen Eizo (T57S) heeft het ook, heeeeeel af en toe valt het beeld een fractie van een seconde weg (ik hoor een heel kleine tik en het beeld wordt 1/10 sec blurry). Die CTX heb ik ergens ter reparatie aangeboden, maar dat ging iets van 100 euro kosten. Ik denk dat je beter kunt gaan uitkijken naar een 2ehands 17"...

ach...in een volgend leven lach je er om!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:42
eizo geeft toch 3 jaar garantie? heb ik wel op mijn F730 in elk geval. kijk ff op www.eizo.com zou ik zeggen.

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Ik heb ff gezocht, maar ik kan 't bonnetje niet meer vinden, zal dat uit maken? (bij die 2ehands shop heb ik iig geen garantie meer)
Er zit trouwens ook een stikker op de bovenkant van de monitor: last test date 5-99
S/N = D1631058 -UKL
Ik weet trouwens ook niet zeker of de monitor minder dan 3 jaar oud is, het zou best kunnen dat ie ouder is...

Specs

• RainbowSix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-09-2025
Op zaterdag 26 januari 2002 12:37 schreef Masterdam het volgende:
Ik heb ff gezocht, maar ik kan 't bonnetje niet meer vinden, zal dat uit maken? (bij die 2ehands shop heb ik iig geen garantie meer)
Er zit trouwens ook een stikker op de bovenkant van de monitor: last test date 5-99
S/N = D1631058 -UKL
Ik weet trouwens ook niet zeker of de monitor minder dan 3 jaar oud is, het zou best kunnen dat ie ouder is...
Bel eens met de helpdesk van Eizo en vraag eens aan de hand van je serienummer/ testdate of je nog garantie hebt

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Op zaterdag 26 januari 2002 16:22 schreef jhiemstra het volgende:

[..]

Bel eens met de helpdesk van Eizo en vraag eens aan de hand van je serienummer/ testdate of je nog garantie hebt
Da's wel een goed idee, ik ga denk ik ook een mailtje naar de support van Eizo sturen om te vragen of ik nog garantie heb en wat zij denken dat het probleem is.

Specs

• mmxmmx
  • Laatst online: 23-07 14:33
Op zaterdag 26 januari 2002 11:52 schreef 0siris het volgende:
Mijn eigen Eizo (T57S) heeft het ook, heeeeeel af en toe valt het beeld een fractie van een seconde weg (ik hoor een heel kleine tik en het beeld wordt 1/10 sec blurry).
Tja dat heb ik ook met mijn F77 21 inch en heel soms dan flikerd het beeld donker en dan weer licht en dan weer donker en dan weer licht en dit houd hij een paar dagen lang vol en daarna is het weer weg deze twee problemen wisselen elkaar af zeg maar .

Voor mij nooit meer een EIZO .

Asus RTX 5090 OC - AMD 9-9950 X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Bij de computerwinkel waar ik werkte zullen de reparatieprijzen voor een kleinigheid 60-70 euro zijn, en als er dure onderdelen kapot zijn kan die prijs hoog oplopen :(
Voor 100 euro kan ik 2ehands wel een 17" vinden waar ik bijna net zo blij mee ben (behalve dat ik deze 2ehands nog voor erg veel geld kwijtkon, voordat ie kapot ging)
Deze laat ik dan nog wel een keer naar kijken die wel verstand heeft van beeldbuizen ofzo, ik ga 'm zoiezo denk ik ff openmaken (dat is trouwens helemaal niet makkelijk, die monitor openmaken, weet iemand hoe je dat moet doen? :P ) en dan maak ik 'r ff een paar pics van...
Ik heb iig een mailtje naar Eizo benelux gestuurd.

Specs

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Ik heb de monitor uit elkaar gehaald, maar ik kan nergens iets vinden wat kapot lijkt.
De troep aan de bovenkant is waarschijnlijk erop gemorst, en niet naar binnen doorgedrongen, want ik zie aan de binnenkant de bruine/zwarte looks-like-gesmolten troep nergens zitten, en dus ook geen kapot onderdeel.
Wel zit er op verschillende plekken een soort van typex-achtige zooi, maar dan erg dik, en zit er op de grote buis die naar de beeldbuis gaat wat gele verf op een plek.
Ik heb hier ook wat foto's van gemaakt, ik zal 's kijken of ik ze ergens kan uploaden... de kwaliteit is alleen niet echt hoog...

Specs

Verwijderd

Dit zuigt echt ernstig voor je. Als de hoogspanning van de monitor idd dood is, kun je die monitor wel afschrijven ;(

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
weet je ook waaraan ik kan zien of de hoogspanning dood is? de monitor ligt nu een beetje zielig open, maar alles ziet er gewoon normaal uit, ik zie nix kapots...
Zou ik trouwens niet gewoon de hoogspanning uit een 14" kunnen rippen? daar heb ik 'r nog genoeg van liggen :P

Specs

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
edit: dit was een mislukte poging om foto's te plaatsen (1 lukte, rest werden kruisjes) het is nu een foto-site geworden: http://www.geocities.com/pontier22/photopagetan.html

Specs

Verwijderd

weet je ook waaraan ik kan zien of de hoogspanning dood is? de monitor ligt nu een beetje zielig open, maar alles ziet er gewoon normaal uit, ik zie nix kapots...
Kun je 'm niet gewoon even doorlichten met een multimeter?
Wel voorzichtig he! Die dingen hebben niet voor nix het label hoogspanning ;)
Zou ik trouwens niet gewoon de hoogspanning uit een 14" kunnen rippen? daar heb ik 'r nog genoeg van liggen :P
Neen

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Heb je 'n multimeter voor me? woensdag ga ik weer naar school...

Specs

Verwijderd

je plaatjes worden overigens rode kruisjes

* red crosses make baby jesus cry :+

Verwijderd

MJ zegt dat ie morgen misschien naar school komt

[edit] check MSN

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
ik kom woensdag naar school, morgen zou ik alleen gym hebben, en een scheikunde cluster waar ik niet heen hoef.
En weet je iets beters dan geocities? mediamonks vond ik maar vaag...

Specs

Verwijderd

mediamonks doet t niet meer

in de FAQ staan er geloof ik nog wat?

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
op geocities zelf kan ik ze wel zien, dus ik haal img en /img wel ff weg, kan iedereen ff op de links zelf klikken :)

Specs

Verwijderd

ja, dat gaat wel werken denk ik.

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
met die links krijg ik not available, dus ik ben ff met 'n :r wizard een geocities foto-site aan 't maken :P
edit: af: http://www.geocities.com/pontier22/photopagetan.html
ze zijn alleen wel flink verkleind, maar da's misschien ook wel zo duidelijk...

Specs

Verwijderd

Op maandag 28 januari 2002 14:58 schreef Masterdam het volgende:
[...] dus ik ben ff met 'n :r wizard een geocities foto-site aan 't maken [...]
pfffffffff....;)

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
maar goed, om weer ontopic te komen, heeft iemand een idee waar ik kan kijken om iets kapots tegen te komen, gezien het probleem in m'n 1ste post?
En waar moet ik precies wat gaan meten met de multimeter?

Specs

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Ik heb inmiddels een multimeter geleend, waar ik binnenkort 2 foto's van kan posten als het goed is.

Ook heb ik 3 keer een ding gefotografeerd waarvan ik denk dat het de hoogspanning is, ik heb alleen geen idee wat ik daaraan kan meten (ik zie alleen plastic).

Ik heb de zekering gemeten (met de stroom erin en de monitor aan) maar die gaf op elke stand 0 aan...

De 1e keer dat ik de monitor aanzette hoorde ik eerst ratatatata en wat brandlucht ;(

Toen zette ik hem snel uit en daarna weer aan, en toen deed hij weer normaal (wel piepen dat er niets is om op het beeld te zetten, maar geen no signal laten zien, het beeld blijft zwart)

Specs

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Als je ze niet kan zien is hier de link van de page waar ze op horen te staan.. (ik kon ze via daar allemaal zien)
http://www.geocities.com/pontier22/

en hier zijn de links van de losse plaatjes
http://www.geocities.com/pontier22/eizoVh.jpg
http://www.geocities.com/pontier22/EizoHs.jpg
http://www.geocities.com/pontier22/EizoH.jpg

de bovenste is van de voltmeter en de andere 2 van het onderdeel dat volgens mij de hoogspanning is.

edit: als niemand ze kan zien (ik zie ze iig neit vanaf hier, alleen als ik via de site naar file manager ga) flikker ik die plaatjes wel weer weg...

Specs

Verwijderd

toe maar weer 3 posts achterelkaar..

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Op woensdag 06 februari 2002 15:59 schreef zeven het volgende:
toe maar weer 3 posts achterelkaar..
het waren er maar 2, 1 voor een mededeling en een vraag en de andere voor de foto's, die andere was van anderhalve week geleden... maar als je verder iets zinnigs te melden hebt (over de monitor ofzo) graag :)

Specs

Verwijderd

als je de Eizo Helpdesk belt kunnen ze hem ophalen en repareren als je serie nummer van je monitor nog binnen de 3 jaar ligt het eizo helpdesk nummer is : 024-3790724
Suc 6

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
thnx, ik heb wel een mailtje gestuurd maar daar reageerden ze niet op, en een ander nummer wat ik had gevonden werd niet opgenomen :)
Ik ga ze ff bellen (zullen ze 't erg vinden dat de monitor helemaal uit elkaar ligt? :P )

edit: ik heb ze gebeld, ze sturen me een formulier over e-mail wat ik dan moet invullen en dan komen ze 'm misschien ophalen. Zullen ze 't erg vinden dat ik geen bonnetje meer heb en dat ik 'm bij een 2ehands shop op de beurs gekocht heb?
De monitor in elkaar zitten moet wel redelijk lukken... al wordt dat wel een takkewerk (ik heb net geprobeerd de voorkant er weer fatsoenlijk op te zetten maar dat wil niet echt)

Specs

Verwijderd

Sorry Beetje late reply maar ik hoefde helemaal geen aankoopspapieren te tonen alleen het serie nummer

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
OK, dat is hardstikke mooi iig, dan maar hopen dat ie net niet over de 3 jaar grens heen zit, of geven ze meer garantie...
En dan moet ik 'm ook nog goed in elkaar geschroefd krijgen, echt makkelijk is dat niet :P , de plastic kap voor de beeldbuis krijg je er bijna niet goed op dat de aan-knop op de goede plek zit...
En er zit ook een kabeltje wat je over een paar pinnetjes van +/- 1cm moet schuiven in die plastic kap, anders werken de ledjes en 't menutje niet...

Ik heb trouwens nog steeds dat mailtje niet gehad, ik ga ze morgen nog maar 's bellen...

Specs

Verwijderd

Op zaterdag 09 februari 2002 23:07 schreef Masterdam het volgende:
OK, dat is hardstikke mooi iig, dan maar hopen dat ie net niet over de 3 jaar grens heen zit, of geven ze meer garantie...
En dan moet ik 'm ook nog goed in elkaar geschroefd krijgen, echt makkelijk is dat niet :P , de plastic kap voor de beeldbuis krijg je er bijna niet goed op dat de aan-knop op de goede plek zit...
En er zit ook een kabeltje wat je over een paar pinnetjes van +/- 1cm moet schuiven in die plastic kap, anders werken de ledjes en 't menutje niet...

Ik heb trouwens nog steeds dat mailtje niet gehad, ik ga ze morgen nog maar 's bellen...
moet je m'n NEc multisync XE 15 kopen :?

Verwijderd

De hoogspanning kan je zelf niet meten en dat is niet alleen omdat je handen eraf branden. Het kan wel, met hele goeie meters maar die kosten 1000+(gulden). Maar voor dat geld zitten er wel speciale hele lange supergeisoleerde meetpennen bij, met rubber afdekking die over je handen heen valt zodat er geen vonken over kunnen schieten. En dit is geen overdreven veiligheids voorschrift: je gaat gewoon hardstikke kapot van 27.000 volt. Ik geef je groot gelijk hoor ik bekijk ook alles eerst zelf aan de binnenkant bij een defect, maar een hoogspanning die ingeschakelt is, daar moet je gewoon niet in de buurt komen. Trouwens ik heb je plaatjes niet gezien maar de hoogspanning zit altijd(als je naar het scherm kijkt) links onderin, in de hoek.
Dat zwarte blok waar die zuignap op je beeldbuis mee verbonden is.

Dat ding regelt exact de spanning die je beeldbuis zelf nodig heeft, en kan alleen worden vervangen door -exact- hetzelfde type, zoniet dan sloop je je beeldbuis zelf, en dan is ie 100% total loss.
Dat rubber spul en die gele verf is, om die ringen op dezelfde plaats te houden want als dat ook maar iets verschuiven ten opzichte van elkaar dan is ie ook total loss. Dat is namelijk de afstelling van je elektronen kanon(vanwaaruit het beeld op het scherm wordt geschoten), en dat kunnen ze enkel in de fabriek overnieuw afstellen.

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Op zondag 10 februari 2002 13:31 schreef Nillfist het volgende:
De hoogspanning kan je zelf niet meten en dat is niet alleen omdat je handen eraf branden. Het kan wel, met hele goeie meters maar die kosten 1000+(gulden). Maar voor dat geld zitten er wel speciale hele lange supergeisoleerde meetpennen bij, met rubber afdekking die over je handen heen valt zodat er geen vonken over kunnen schieten. En dit is geen overdreven veiligheids voorschrift: je gaat gewoon hardstikke kapot van 27.000 volt. Ik geef je groot gelijk hoor ik bekijk ook alles eerst zelf aan de binnenkant bij een defect, maar een hoogspanning die ingeschakelt is, daar moet je gewoon niet in de buurt komen. Trouwens ik heb je plaatjes niet gezien maar de hoogspanning zit altijd(als je naar het scherm kijkt) links onderin, in de hoek.
Dat zwarte blok waar die zuignap op je beeldbuis mee verbonden is.

Dat ding regelt exact de spanning die je beeldbuis zelf nodig heeft, en kan alleen worden vervangen door -exact- hetzelfde type, zoniet dan sloop je je beeldbuis zelf, en dan is ie 100% total loss.
Dat rubber spul en die gele verf is, om die ringen op dezelfde plaats te houden want als dat ook maar iets verschuiven ten opzichte van elkaar dan is ie ook total loss. Dat is namelijk de afstelling van je elektronen kanon(vanwaaruit het beeld op het scherm wordt geschoten), en dat kunnen ze enkel in de fabriek overnieuw afstellen.
woei, ik had de hoogspanning goed bepaald :)
Die ringen zitten iig nog op dezelfde plaats, voor 't oog iig, maar anders had ik waarschijnlijk ook een ander probleem gehad nl vervormd beeld toch?
Ik ga ff Eizo opnieuw bellen iig, want ik heb nog steeds dat mailtje mat dat formulier voor reparatie niet ontvangen :(
Weet iemand trouwens een handige manier om de plastic kap aan de voorkant goed erop te krijgen, zodat de aanknop werkt en dat je ook nog dat ministekkertje over die pinnetjes, die in de elektronica in de plastic voorkant zitten, schuift? Dit heb ik nl geprobeerd, maar 't wilde niet echt lukken...

Specs

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Op zondag 10 februari 2002 12:37 schreef mast3r het volgende:

[..]

moet je m'n NEc multisync XE 15 kopen :?
Ferdy, ik heb je al gezegd dat ik 't voor een tientje ofzo een geinige reservemonitor vindt, misschien wil m'n moeder 'm trouwens ook wel hebben, maar zet dat ding anders gewoon bij V&A neer, ga iig niet in techfora spammen.

Specs

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Op woensdag 06 februari 2002 16:06 schreef SIPRUS het volgende:
als je de Eizo Helpdesk belt kunnen ze hem ophalen en repareren als je serie nummer van je monitor nog binnen de 3 jaar ligt het eizo helpdesk nummer is : 024-3790724
Suc 6
Weet je trouwens zeker dat dat van Eizo is? Ik heb nu dat (slecht verstaanbare) antwoordapparaat, maar wat ze daar zeggen klinkt niet echt als eizo... :P
Maar 't zal wel goed zijn, want ze vroegen nix over een bon ofzo

Specs

Verwijderd

Op zondag 10 februari 2002 15:13 schreef Masterdam het volgende:
[..]
Ferdy, ik heb je al gezegd dat ik 't voor een tientje ofzo een geinige reservemonitor vindt, misschien wil m'n moeder 'm trouwens ook wel hebben, maar zet dat ding anders gewoon bij V&A neer, ga iig niet in techfora spammen.
:D LOL :D

Verwijderd

Op zondag 10 februari 2002 15:13 schreef Masterdam het volgende:

[..]

ik spam helemaal niet :'( trouwens waarom koop je niet gewoon een een andere eizo flexscan f 56 bij http://www.gsmhut.nl maar 120 euro lijkt met de verstandigste optie :P

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 21:22
Lijntravo gelekt dus.... heb ik 3 weken geleden gehad...
kiss it goodbye of durf er c.a. 150€ tegenaan te smijten met de verwachting dat het binnen no time weer kan gebeuren.

(die prijs was voor een 21'Eizo neem aan dat ie voor een 17'net zo duur zal zijn)

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Op maandag 11 februari 2002 01:00 schreef ScooBY_DoO het volgende:
Lijntravo gelekt dus.... heb ik 3 weken geleden gehad...
kiss it goodbye of durf er c.a. 150€ tegenaan te smijten met de verwachting dat het binnen no time weer kan gebeuren.

(die prijs was voor een 21'Eizo neem aan dat ie voor een 17'net zo duur zal zijn)
ehm... ik weet niet of je 't hele topic gelezen hebt, maar er is nix gelekt, dat was troep die op de monitor was gevallen, maar zat 'r nergens in.
Ik ga nu eizo weer ff bellen :)

Specs

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Ik moet het bonnetje hebben, de monitor is van mei 1998, dus meer dan 3 jaar oud. Als hij minder oud is, kost het me 90 euro exBTW + transportkosten en onderdeelkosten, dus wordt een nieuwe monitor kopen goedkoper.
:'(

edit: ik weet wel zeker dat ik hem ongeveer 1,5 jaar geleden heb gekocht op de dumpdag, maar dan moet ik het bonnetje dus vinden... ;(

edit2: WOEI bonnetje gevonden :) :) :) :)
ben nu aan de tel

edit3: Ik ga het bonnetje inscannen of fotograferen en dan nemen ze contact met me op. Het is wel van een "Groothandel in partijen en gebruikte hardware faillisementen en overstock" ik hoop dat ze daar geen problemen mee hebben :)
En dat de monitor nu helemaal uit elkaar ligt zullen ze ook wel niet zo fijn vinden, dus die moet ik weer ff in elkaar zetten, en dat heb ik al een keer geprobeerd, maar dat ging toen niet zo makkelijk, maar goed.

Specs

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Voor als er nog mensen geinteresseerd zijn...
Ze staan op het antwoordapparaat en willen een afspraak maken om de monitor op te komen halen.
Nu moet ik dus de monitor in elkaar zien te krijgen, want ze vinden het vast niet fijn dat ik er zelf al mee heb lopen kutten :D

Specs

Verwijderd

Masterdam, kun jij voor mij een fotootje maken van je hoogspanningstrafo zodat ik kan zien waar die precies zit in je monitor? Zel heb ik ook een Eizo, een T765 19".
mail me ff op victorweenink@hotmail.com
Bij voorbaat dank.

Verwijderd

als de hoogspanningslijn dood is heb ik er ook nix meer aan. maar ja misschien kun je er een compu kast van maken :D

Verwijderd

Hallo Masterdam,

Ik zag je post op tweakers op tweakers en vroeg me af of je mij een digitaal
fotoo'tje kunt mailen van de plaats waar de hoogspanningstrafo zit in je
monitor. Zelf heb ik een Eizo T765 en de helderheid is om te huilen. Ik wil
de helderheid aanpassen door aan het knopje met "screen" te draaien en dit
knopje zit op de hoogspanningstrafo. Maar ik kan dit ding niet vinden. Het
moet een soort van zwart kastje zijn. Waarschijnlijk zitten er 2 knopjes op:
screen en focus. Ik zou je zeer dankbaar zijn als je mij een fotootje zou
kunnen mailen met de plaats van dit ding.
Bij voorbaat dank. Je kunt me mailen op of
Alvast heel erg bedankt.

Verwijderd

ik heb ook zo een monitor die het niet meer doet, kan je mij vertellen of je nog garantie had? ik wil nl hem misschien anders ook wel laten repareren, alvast bedankt

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Op maandag 11 maart 2002 17:25 schreef sailormanfj het volgende:
ik heb ook zo een monitor die het niet meer doet, kan je mij vertellen of je nog garantie had? ik wil nl hem misschien anders ook wel laten repareren, alvast bedankt
Het hoogspanningsonderdeel is inderdaad een zwart kastje, waar dikke snoeren uitkomen die onder andere naar die zuignap op je beeldbuis gaan. Het zit altijd rechtsachterin als je vanaf je beeldbuis kijkt :)
Als je de monitor openmaakt zie je hem zo, daar heb je geen foto voor nodig, als je denkt dat je het toch niet vind, kan je op die geocities fotosite kijken die hierboven ergens gepost staat.

Ik had trouwens nog garantie, je moet een bonnetje hebben waar de aankoopdatum jonger is dan 3 jaar oud en dan komen ze 'm ophalen, en ik krijg een leenmonitor :)

Ik heb de monitor niet ECHT goed in elkaar gekregen, aan de bovenkant zit aan 1 kant het plastic van de achterkant en de beeldbuis 4mm uit elkaar en dit loopt dus schuin naar de andere kant waar het wel helemaal vast zit. Ook is het kabeltje voor het menuutje los en zit de aanknop iets te ver weg, waardoor het een beetje dubieus aanvoelt als je hem aan/uitzet. Ik denk /hoop dat dit wel niet zo'n probleem zal zijn?
Ze komen de monitor maandagmiddag ophalen, en dan moet ik nog ff de voet en de kabels ervan af halen.

Specs

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
update: Vandaag is er iemand langs geweest die een nieuwe leen-Eizo heeft langsgebracht en de oude heeft opgehaald :)

Specs

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
update:
Ik heb net een brief gekregen dat er onderdelen vervangen moeten worden die niet onder de garantie vallen (Bezel/Tube, Prijs ex BTW: 14,29/691,33/ Totaal: 705,62 euro :'( )
Als ik niet binnen 14 dagen reageer zullen ze de me de unit gerepareerd retourneren zonder de onderdelen te vervangen...
Wat moet ik hier nou mee? Ik dacht dat alles gewoon onder de garantie zou vallen... Valt me eigenlijk erg tegen van Eizo.
Ik ga die 705 euro iig niet betalen, dan is hij nieuw goedkoper.
Ik kan hun telefoonnummer bellen, maar wat moet ik dan zeggen?

Specs

Verwijderd

Dat had je kunnen verwachten vriend, maar ik voel met je mee, heel erg vervelend.

Verwijderd

Gewoon die leenmonitor niet terugeven en een ander email adress nemen.

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:47

JJJ

Op zondag 28 april 2002 15:19 schreef Manga het volgende:
Gewoon die leenmonitor niet terugeven en een ander email adress nemen.
Ja, zo lame zijn sommige mensen wel hé? Ik :r op jou.

Gewoon die monitor teruggeven.. en dan wordt het tijd om een nieuwe te kopen denk ik :|
Pagina: 1