Toon posts:

Linux herz wijzigen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Yo Tweakers,

Ik draai nu mandrake linux maar ik denk dat mijn monitor niet op 100 Hz staat weet iemand de waarde voor linux om je monitor op 100 Hz te laten staan. Als het jullie boeit ik heb een Iiyama S700JT1

Verwijderd

moved V&B >> NOS

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-05 13:50
hmmz, jij hebt zeker nog nooit in de FAQ gekeken?
code:
1
2
3
Greetz

Tuxus

En de search ook niet gebruikt? Hier zijn namelijk al meerdere topics over, najah, nog maa een keer dan. Je moet in het bestandje /etc/xconfig o.i.d en daar staat dat dan in. Maar probeer eerst eens te searchen...

Verwijderd

Topicstarter
Is al weg,

Ja ik weet hoe je het moet editen (xf86config) maar ik wil de waarde weten voor mn monitor

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:06

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Hmm, ik neem aan dat hij het niet expres doet en bovendien is die naam al weggehaald, dus niets om boos over te worden denk ik. Inderdaad moet je een bestand editen, /etc/X11/XF86Config-4 om precies te zijn. Daarin zie je een sectie 'Monitor', waarin je een optie VertRefresh hebt. Neem de waarden uit de handleiding van je monitor over in het bestand en start X opnieuw. Pas op het het te hoog opgeven van dergelijke waarden want je hebt kans dat je monitor er niet blij mee is (al zijn nieuwere monitoren meestal wel beveiligd tegen te hoge rates). Voor het formaat van het bestand en welke opties er zoal zijn typ je 'man XF86Config'.

[edit: net te laat gereageerd. Het moet dus in je manual staan, en anders kun je langzaam de waarde bij de optie gaan verhogen. Op mijn (oude) 17" is 30-100 goed voor een refreshrate van 75Hz.]

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:20

Nakebod

Nope.

Als je bijv met KDE inlogt, ga je naar Mandrake Control Center.
Daar bij Hardware staat Beeldscherm, ff zooi aanpassen, altijd ff testen voor de zekerheid, kan soms fout gaan,
hoef je niet zo ingewikkeld te editen, en als je test, weet je zeker of het wel goed gaat :)

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Op donderdag 24 januari 2002 17:55 schreef Tuxus het volgende:
Is al weg,

Ja ik weet hoe je het moet editen (xf86config) maar ik wil de waarde weten voor mn monitor
Terug naar V&B dan maar?

Overigens is het Hertz, geen herz. (Bij "linux herz" denk ik toch echt aan de kernel).

Verwijderd

je DENKT dat je monitor niet goed staat,
kun je ook checken met xvidtune
Pagina: 1