Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."
Klein... da's ook de bedoeling... en een strak design... Check de review maar eens en dan zul je zien dat ze van binnen best wel ruim zijn...Op donderdag 24 januari 2002 17:34 schreef crashoverride het volgende:
Sweeet, maar alleen een beetje klein
Verwijderd
is het daarom geen barebone???Op donderdag 24 januari 2002 17:34 schreef crashoverride het volgende:
Sweeet, maar alleen een beetje klein
Toch best wel aan de prijs.
Vind die van de review ook net iets mooier (vorig model?)
Nope
Deze dingen zijn ultra stijlvol... check deze pagina maar eens : http://www.soldam.co.jp/barebone/polo_t/detail.html#
Oh ja kan hier iemand japans? En hoe krijgen we deze dingen in Nederland...
Ik heb zelf zo'n soyo barebone systeempje van de HCC. Daz ook een vet ding. Maarre, deze zijn nog mooier! Perfect voor een standalone divx/mp3 speler.
Sorry hoor, maar een remake vind ik een beetje simpel... De Pandora is groter dan een SV24... En maakt minder lawaai, en ziet er ook nog eens beter uit...
Zal zeker wel een mega shiping kost aan hangen
Verwijderd
heel irritant, mijn japans is niet meer zo goed
Ik denk t ook welOp donderdag 24 januari 2002 18:04 schreef OMX2000 het volgende:
Heeft er hier iemand contacten bij een van de computershops hier in Nederland? Ik denk dat deze kasten het ECHT goed zouden doen...
Verwijderd
kost da???? zijn echt lekker!Op donderdag 24 januari 2002 17:55 schreef OMX2000 het volgende:
@Kippenijzer
Sorry hoor, maar een remake vind ik een beetje simpel... De Pandora is groter dan een SV24... En maakt minder lawaai, en ziet er ook nog eens beter uit...
[afbeelding]
Verwijderd
De dichtsbijzijnde metaalboer en haalt daar een mooi plaatje roestvrij staal vandaan.
Vervolgens neme men:
- een flink roestvrijstaal-lasapparaat
- een ruime flex/slijptol
- een dremeltje (voor de afwerking)
- een zakje schroeven van een oude 386-bak.
Geen roestvrij-staal?
-Nog ff naar de verzinkerij en de boel ff onderdompelen in een badje.
En daar hebben we onze oerhollandse barebone!!!
Kan geen Jap tegenop!
Een barebone is zoals de naam het eigenlijk al zegd een kaal systeem, het bestaad vaak uit een Kast (met voeding) en een moederbord (waar bijna altijd video, geluid en netwerk al op zit)Op donderdag 24 januari 2002 21:38 schreef dvis2 het volgende:
wat is dat eigenlijk, een barebone?
Dit moet je dan nog zelf uitbrijden met de gewenste hardware zoals bv. processor en geheugen
Barebone systemen zitten vaak in een heel compackt kastje waardoor meestal bijna geen uitbrijdings mogelijkheden zijn op het gebied van pci en agp kaarten.
Verwijderd
Ik bouw mn computertjes gewoon in normale kasten, scheelt je een boel shit. Meer uitbereidingsmogelijkheden zowel voor het mobo, procesors, drives, kaarten etc. Een simpele kast met een mobo kost je waarschijnlijk veel minder. Voor mij alleen nog platte desktop PC's voor kleine PC's en voor gewone PC's bigtowers (lang leve de airflow).
http://www.dacomputing.com/
Jammer dat ze de cases niet los verkopen. mischien kan iemand er achter komen waar ze die cases halen (waarschijnlijk bij de leverancier van de maccube maar goed)
of waarom geen
http://emea.cobalt.com/products/qube/index.html
cobalt
Dan daag ik je uit om een mooier afgewerkte kast te maken dan die van de Jappen...Op donderdag 24 januari 2002 21:32 schreef CompBreaker het volgende:
Men gaat naar:
De dichtsbijzijnde metaalboer en haalt daar een mooi plaatje roestvrij staal vandaan.
Vervolgens neme men:
- een flink roestvrijstaal-lasapparaat
- een ruime flex/slijptol
- een dremeltje (voor de afwerking)
- een zakje schroeven van een oude 386-bak.
Geen roestvrij-staal?
-Nog ff naar de verzinkerij en de boel ff onderdompelen in een badje.
En daar hebben we onze oerhollandse barebone!!!
Kan geen Jap tegenop!
En waar haal je een mobo vanaf dat klein genoeg is om in zo'n eigengemaakte barebone te proppen? mAtx is meestal niet kleiner dan 25x25cm...Op vrijdag 25 januari 2002 00:42 schreef OMX2000 het volgende:
[..]
Dan daag ik je uit om een mooier afgewerkte kast te maken dan die van de Jappen...
Ja, ik zei toch al dat tie te klein isOp vrijdag 25 januari 2002 10:48 schreef hellfire_ultd het volgende:
[..]
En waar haal je een mobo vanaf dat klein genoeg is om in zo'n eigengemaakte barebone te proppen? mAtx is meestal niet kleiner dan 25x25cm...
"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."
De prijs??? Who cares...
Hetzelfde moederbord wat in de SV24 zit is ook los te koop als Shuttle FV24...Op vrijdag 25 januari 2002 10:48 schreef hellfire_ultd het volgende:
[..]
En waar haal je een mobo vanaf dat klein genoeg is om in zo'n eigengemaakte barebone te proppen? mAtx is meestal niet kleiner dan 25x25cm...
Verwijderd
Moeten we uiteraard wel de home-made versie nemen met de eigen spulletjes er in!!!
Ik geloof dat ik maar eens ga denken aan een mooi ontwerpje!!!
Alleeen heeft TheReaper een beetje errug veel HW in z'n huidige systeem om daar een compact blokkie van te maken...
1. Asus Terminator Intel € 499
2. Asus Terminator AMD €539
Incl. cd/fdd/vga/sound/lan/modem
Niet zo mooi...wel makkelijk verkrijgbaar!!!
Guldens bedoel je toch hoop ikOp vrijdag 25 januari 2002 11:27 schreef Ermo het volgende:
op www.regenboog.net (pdf met aanbiedingen)
1. Asus Terminator Intel € 499
2. Asus Terminator AMD €539
Incl. cd/fdd/vga/sound/lan/modem
Niet zo mooi...wel makkelijk verkrijgbaar!!!
De regenboog is best duur met deze barebones.
Bij bbs (kijk in de pricewatch) hebben ze ook deze asus terminators, en ook met cd-rom en floppy erin.
Barebone betekent in dat geval alleen, zo goedkoop/kaal mogelijk. ook niet slecht... maar ik zou liever een mooi klein kastje willen hebben.
zit een nieuw zaakje op de schiedamsedijk, aan de overkant van de IMAX.
daar kan je ze ook gewoon halen ik weet alleen geen URL
gratis af te halen SUN ultra1 compleet
Doe ons een plezier en informeer eens naar de kosten...kunnen vast wel met jou regelen dat je ze opstuurt...Op vrijdag 25 januari 2002 11:38 schreef Barracuda_1 het volgende:
die dingen zijn hier in rotterdam gewoon te koop

Daarnaast is ie gewoon in nederland leverbaar.
The birds turned into The Flying Dutchmen!
ja 'k kan van 't weekeind wel ff langs gaanOp vrijdag 25 januari 2002 11:39 schreef Ermo het volgende:
[..]
Doe ons een plezier en informeer eens naar de kosten...kunnen vast wel met jou regelen dat je ze opstuurt...
ik geloof dat ik iets zag tegen de 200€ aan
Thanks!!!!Op vrijdag 25 januari 2002 11:43 schreef Barracuda_1 het volgende:
[..]
ja 'k kan van 't weekeind wel ff langs gaan
ik geloof dat ik iets zag tegen de 200€ aan
Ik vind deze GEEEEIILLL zo man... mooi naast de tv... heeft iets weg van de ps2... (se schuinestand denk'...) Echt tof een vette divx player ofzo... ik denk alleen dat zo iets best wat $$ kostOp vrijdag 25 januari 2002 11:42 schreef Gutteguttegut het volgende:
Ik blijf deze mooier en praktischer vinden, helemaal omdat ik hm gewoon tussen mn tv en video wil zetten.
Gat dit over die japanse "soldam" kasten... die zijn ook errug niceOp vrijdag 25 januari 2002 11:38 schreef Barracuda_1 het volgende:
die dingen zijn hier in rotterdam gewoon te koop
(ik wil ook wel weten hoe duur ze hier in NL kosten...*als het mogelijk is))
Verwijderd
alleen lastig CD.s wisselen zoOp vrijdag 25 januari 2002 11:42 schreef Gutteguttegut het volgende:
Ik blijf deze mooier en praktischer vinden, helemaal omdat ik hm gewoon tussen mn tv en video wil zetten.
[afbeelding]
ja dit gaat over die japanse kastjes ik geloof dat ze hier Xcube heten of ietsGat dit over die japanse "soldam" kasten... die zijn ook errug nicemaar voor 400 sla ik het wel over
dat vindt ECHT duur... maar ja, wie ben ik
...
maar die 200€ if wel met mainboard volgens mij (onboard ethernet, USB, IEEE1394, sound VGA (you name it)) dus dat valt best mee het is een bare bone
Laat baracuda eerst maar eens kijken hoe duur ze nou echt zijn.Op vrijdag 25 januari 2002 12:08 schreef OMX2000 het volgende:
Yo 'Cuda... Je gaat me dus vertellen dat se de Soldam cases gewoon in R'dam verkopen WOOOOOW... en maar €200? okee dat wordt dus een inkoopactie!!!!
Advertentie in "Metro" vandaag:Op vrijdag 25 januari 2002 12:19 schreef j-w het volgende:
[..]
Laat baracuda eerst maar eens kijken hoe duur ze nou echt zijn.
XCube (is helaas niet zo'n soldam), barebone vanaf 295 (Euro denk ik)
Stond een site bij: www.ictronix.com
ongeveer 369,- euro incl.Op vrijdag 25 januari 2002 11:49 schreef MasterM het volgende:
[..]
Ik vind deze GEEEEIILLL zo man... mooi naast de tv... heeft iets weg van de ps2... (se schuinestand denk'...) Echt tof een vette divx player ofzo... ik denk alleen dat zo iets best wat $$ kostMaar hij is echt super
...
[..]
met papier mache kun je alles maken!!
ja dat is die zaak die ik bedoelOp vrijdag 25 januari 2002 12:30 schreef hellfire_ultd het volgende:
[..]
Advertentie in "Metro" vandaag:
XCube (is helaas niet zo'n soldam), barebone vanaf 295 (Euro denk ik)
Stond een site bij: www.ictronix.com
hier zitten ze dus
De pagina is on-line maar nog niet af. Vanaf maandag is pas echt wat fatsoenlijks te zien (hopelijk).Op vrijdag 25 januari 2002 12:48 schreef Barracuda_1 het volgende:
[..]
ja dat is die zaak die ik bedoel
Wanbeleid is ook beleid.
Verwijderd
1400,-Op vrijdag 25 januari 2002 11:49 schreef MasterM het volgende:
[..]
Ik vind deze GEEEEIILLL zo man... mooi naast de tv... heeft iets weg van de ps2... (se schuinestand denk'...) Echt tof een vette divx player ofzo... ik denk alleen dat zo iets best wat $$ kostMaar hij is echt super
...
[..]
Gat dit over die japanse "soldam" kasten... die zijn ook errug nicemaar voor 400 sla ik het wel over
dat vindt ECHT duur... maar ja, wie ben ik
...
Game-PC: NZXT H7 Flow | Asus TUF Gaming x670E-plus | AMD 7700x | NZXT Kraken Z53 | 32GB Kingston Fury Renegade | Corsair RM1000x | Gigabyte RTX 4090 Gaming OC | 2x WD Black SN850x 2TB | LG Ultragear 27GL850 | LG Ultragear 27GR95QE
Is dit trouwens niks voor de Tweakshop?
Inderdaad, helemaal mee eens.Op vrijdag 25 januari 2002 13:41 schreef OMX2000 het volgende:
ik heb ze gemaild, nu maar hopen dat ze nu naar Nederland willen sturen?
Is dit trouwens niks voor de Tweakshop?
Wanbeleid is ook beleid.
Foei!!Op vrijdag 25 januari 2002 16:25 schreef OMX2000 het volgende:
up
die barebone cases met pentium3 900mhz 256mb sdram en 20gig hdd voor fl 900,-Op vrijdag 25 januari 2002 00:14 schreef OMX2000 het volgende:
welke dingen bedoel je rick17 ?
Klinkt zeer interessant.
Nope
TC tron in lelystadOp vrijdag 25 januari 2002 20:06 schreef Bjorker het volgende:
Heb je een link ofzo naar die lokale pc-boer? Of naam/plaats.
Klinkt zeer interessant.
http://www.tctron.nl <- is nog niet online
Weet iemand een andere link voor "huiskamergeschiktekleinepccases", en die ze binnen de landsgrenzen verkoopt???
Verwijderd
Verwijderd
Topic wordt een beetje een chaos, iedereen heeft het over andere barebones.
Is de prijs van die Soldam Pandora barebone nou al bekend en is ie echt in die Rotterdamse winkel te koop of was dat een andere barebone?
Ik moet gewoon zo'n ding hebben, halleluya wat een vet apparaat!
http://www.pino.co.uk/int/pg2-full-spec.htm
Te koop bij
http://www.magna.nl/Computers.htm#CT1
prijs is volgens mij nog in guldens en er staan nog wel meer leuke producten op die site wat betreft klein
Verwijderd
dat is volgens mij gewoon een ps2Op zaterdag 26 januari 2002 19:25 schreef Mries! het volgende:
dit lijkt gewoon op een playstation
[afbeelding]
http://www.micropower.nl/
Hier sluit ik me bij aan... Het gaat echt om de Soldam, dus als mensen de SOLDAM kasten weten te vinden hier in Nederland... geef dan hier even een schreeuw!!!Op zaterdag 26 januari 2002 16:05 schreef Roefoes het volgende:
/me schopt em ff omhoog
Topic wordt een beetje een chaos, iedereen heeft het over andere barebones.
Is de prijs van die Soldam Pandora barebone nou al bekend en is ie echt in die Rotterdamse winkel te koop of was dat een andere barebone?
Ik moet gewoon zo'n ding hebben, halleluya wat een vet apparaat!
Baracudda ben jij nog naar die R'damse winkel geweest?
Laat ons ff iets weten
Ik ga ze ff terugmailen hoe ze de betaling willen regelen...Thank you for your inquiry of yesterday.
Though our English site www.soldam.com is intended only for our sales activities in the Untied States, we are able to take a fax order and ship you the Soldam products.
But unfortunately we are not able to provide you the product warranty due to the fact that we do not have the Product Liability insurance in non U.S. countries. If this is acceptable for you, please write us back with the color of the our products and your shipping address. We will be more than happy to return to you with our quotation including the shipping fees.
I am looking forward to hearing from you again.
Best Regards,
nee ik ben helaas niet meer geweest,Op maandag 28 januari 2002 08:38 schreef Ermo het volgende:
Hallo,
Baracudda ben jij nog naar die R'damse winkel geweest?
Laat ons ff iets weten
ik was harstiku ziek.
maar de prijs was al bekend, en toen ik ze tegen kwam op de beurs (PC-Discount) hadden ze verschillende modellen ook Precies dezelvde als die pandora boxes van soldam
maar kijk ff op deze site daar staat nu wat meer op

je kan hem zelfs winnen
Precies dezelfde als die van Soldam? Hmmmmm... denk dat ik die shop ook even ga mailenOp maandag 28 januari 2002 10:55 schreef Barracuda_1 het volgende:
maar de prijs was al bekend, en toen ik ze tegen kwam op de beurs (PC-Discount) hadden ze verschillende modellen ook Precies dezelvde als die pandora boxes van soldam
Jezus wat een grammaticale fouten zeg. Niet normaal meer
werkt dus mooi niet met Netscape onder Solaris!Op maandag 28 januari 2002 10:55 schreef Barracuda_1 het volgende:
[..]
[afbeelding]
je kan hem zelfs winnen
stelletje amateurs daarzo!
Kan iemand met een microsoft browser,
hier ff posten wat de cube daar kost?
voor de kast incl moederbord?Op maandag 28 januari 2002 13:17 schreef OMX2000 het volgende:
299 euro...
barabone = systeemkast met mainboard & voeding (soms ook met fdd)
Volgens is dit NIET de Soldam kast, maar gewoon de Shuttle!Op maandag 28 januari 2002 10:55 schreef Barracuda_1 het volgende:
[..]
nee ik ben helaas niet meer geweest,
ik was harstiku ziek.
[afbeelding]
je kan hem zelfs winnen
hmm..beterschapOp maandag 28 januari 2002 10:55 schreef Barracuda_1 het volgende:
[..]
nee ik ben helaas niet meer geweest,
ik was harstiku ziek.
Redelijk aan de prijs en jammer dat die site zo gammel is. Nergens specs te vinden van dat ding (afmetingen & inhoud).
Misschien iets voor een inkoopactie???
En al helemaal als het een binnenlandse inkoopactie wordt, dat heeft al helemaal geen zin!
Mijn vraag is nu nog steeds, of deze cases ook leeg, dus zonder mobo te koop zijn?

Is een MX-3SP van Aopen. 815EP chip, LAN en sound Onboard
The ramblings of an idiot
Kan me nog vaag herinneren dat Aopen zelf ook barebones had gebaseerd op dit bord... Ziet er lekker uit met dat AGP slot...Op dinsdag 29 januari 2002 12:27 schreef Mcboom het volgende:
Ik ben ook op zoek naar een leuke barebone, maar dan met zoiets mobo:
[afbeelding]
Is een MX-3SP van Aopen. 815EP chip, LAN en sound Onboard
Waar heb je die gehaald?Op dinsdag 29 januari 2002 12:55 schreef ChUcKiE het volgende:
Dat setje heb ik ook al, i.c.m. H300A barebone kastje. Ik heb alleen de MX3S uitvoering, dus die gaat maar tot PIII en niet tot Tualatin. Erg leuk spul!
Enne...is nu inmiddels duidelijk waar die Soldam Pandera gevallen te koop zijn en tegen welke prijs?
Ik heb eerst een mailtje naar de tweakershop gestuurd, en kijken of zij interesse hebben in het inkopen...Op dinsdag 29 januari 2002 13:39 schreef timotheebastin het volgende:
[..]
Waar heb je die gehaald?
Enne...is nu inmiddels duidelijk waar die Soldam Pandera gevallen te koop zijn en tegen welke prijs?
Anders kan ik ook rechtstreeks de kasten van Soldam Amerika krijgen, maar dat wordt prijzig ben ik bang...