[Niet_taal_afhankelijk] Speciaal chat script.

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

• Cheater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 18:24
Speciaal... wat is speciaal denk je tegenwoordig.

Ik ben eigenlijk op zoek naar een chatscript waar je maar 1 of 2 regels KUNT zien. En NIET de gebruikers aan de rechterkan, en NIET mee kunt chatten. Zeer vreemd zou je denken. Uiteraard voor een IRC Channel. Het klinkt inderdaad een beetje vreemd in de oren.

De talen waar ik het script in op me site wil zetten mogen de volgende zijn: html / php / java(script) / mysql.

mysql gaat niet echt m'n voorkeur in op, tevens niet het werken met losse bestanden voor de tekst in de chat.

Dit lijkt was op een script request, maar de achterliggende gedachte van deze post is: BESTAAT DIT WEL?

Tnx

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Als jij er een maakt, dan bestaat het daarna :)

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Een chat waar je NIET mee kunt chatten???

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:39
niet_taal_afhankelijk :?

normale mensen zouden dan zeggen 'taal onafhankelijk'

sorry voor deze bullshit, maar als je zo schrijft moet ik altijd zo nadenken, en daar heb ik weinig zin in in het weekend.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-09 18:08

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Je zou misschien een botje kunnen maken die de boel logt en zijn output naar een webpage stuurt?

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Cheater: html
HTML zal lastig worden: dat is een taal waarin je een document kunt beschrijven. Een presentatie-taal dus.
java
Wordt niet gesupport op de meeste servers.
javascript
Is client-side, daarmee kan je niet communiceren met andere gebruikers.
mysql
MySQL is een database management systeem en je kunt er dus geen chat mee schrijven. Hooguit kan je het gebruiken om de chat te loggen, maar dat lijkt mij nu ook niet echt een zinvolle oplossing.
Dit lijkt was op een script request, maar de achterliggende gedachte van deze post is: BESTAAT DIT WEL?
Dat is toch een script-request? Ik heb het idee dat je er zelf niet al te veel van weet en gewoon op zoek bent naar een stukje code... Het is vrij eenvoudig te implementeren door de combinate van een Java Applet en server-side code.

Helaas ga ik dit topic dus toch op slot zetten ;( .

Omdat we graag willen proberen om P&W inhoudelijk interessant te maken voor mensen die bezig zijn met programmeren hebben we besloten script-requests niet toe te staan. Daarom moet dit topic dus op slot.

Als je zelf aan de slag gaat en tegen concrete problemen aanloopt die je zelf wilt oplossen kan je uiteraard weer een topic beginnen over dat concrete probleem :) .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.