[Zelfbouw] Is dit reëel?

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• elsegre
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:18

elsegre

Ti 3Al-2.5V

Topicstarter
Gisteren met een vriend zitten ICQ'en over zelfbouw. Wil ie dit gaan maken;

Afbeeldingslocatie: http://www.dynaudio.com/products/reference/evidence/artofevid/bigphoto/pair.jpg

Of het nu de Evidence wordt of de Temtation is weet ik niet.
Hij zegt de componenten te hebben maar dan nog, het lijkt mij vrijwel onmogelijk om deze construktie na te bouwen.

Afbeeldingslocatie: http://www.dynaudio.com/products/reference/evidence/artofevid/bigphoto/midmodulefront.jpg

De Evidence en de Temtation zijn bijde modulair opgebouwt (uit 4 delen als ik het goed heb). Het wisselfilter bevat o.a. spoelen van Goertz(schijnen heel goed en vooral duur te zijn). De voorkant van de midden en hoog module is b.v. uit massief alu en de voet is al niet minder wonderlijk opgebouwd.

Afbeeldingslocatie: http://www.dynaudio.com/products/reference/evidence/artofevid/bigphoto/jumpercables.jpg

Volgens mij lukt het niet om uberhaupt maar in de buurt te komen qua kwaliteit van deze speakers. Om hem toch een beetje te helpen, weet iemand of er een bouwtekening beschikbaar is?
Voor de liefhebbers; een review.

No news is bad news.

Verwijderd

Hmzz, ik ben geen expert, maar die vormen uit massief aluminium maken? Is ie CNc-frezer oid?
Lijkt me behoorlijk onmogelijk.

Tenzij ie natuurlijk veel geld heeft, een timmermansopleiding en een aluminiumbewerkingsopleiding heeft gevolgd, verstand heeft van elektronica, over een hoop vrije tijd beschikt en de materialen en gereedschappen heeft :D

Ik zou ze kopen, al kosten ze heeeeel duur :)

Btw, speakers zijn wel :9~

• Charlie932
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-08 00:34
Dit valt volgens mij in de catagorie "heb je tijd en geld teveel".... pfffff :+
Ze zien er onwijs gaaf uit, en hier heb je vast voor je leven plezier van, maar hoe kom je erop om zoiets na te willen bouwen. (als het inderdaad al mogelijk is!)

Als het lukt mag je van mij met je kop op de voorpagina van de telegraaf, zou het een erg knappe stunt vinden. (8>

Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.

Verwijderd

Ik vind ze niet echt super klinken hoor die Dynaudio Evidence. Heb ze gehoort op de VAD 2001. Ik heb betere installaties gehoort voor minder. Tuurlijk wel leuk om ze na te maken :)

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Deze speakers zijn niet voor niets zo duur, dit krijg je natuurlijk nooit zo mooi nagebouwd.

• Speedy_J
  • Niet online

Speedy_J

...........

haha succes...

Verwijderd

Je kan ook gewoon een look a like maken. Als je wilt dat het er mooi uit moet zien dan hoef het niet dezelfde kwaliteit te zijn

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 22:24
wel mooi

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Zonder dat er een bouwtekening beschikbaar is zou ik er niet aan beginnen (of je moet iemand kennen die ze heeft die ze voor je wil open maken :)). Als je echter een bouwtekening hebt kun je het best proberen. Ook al verneuk je de kast, de filters en drievrs gaan toch niet stuk.

Ze hoeven er natuurlijk niet precies hetzelfde uit te zien. In plaats van dat afgeronde aluminium zal gewoon een dikke plaat mdf het ook wel doen.

Ze zijn normaal gesproken 85000 dollar, dan zou het je voor onder de 9000 euro moeten lukken gok ik. Dat is nog steeds een boel geld om een dergelijk risico mee te nemen, maar als je erg handig bent en er vertrouwen in hebt, waarom niet?

• pyrocyd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08 21:34
is best te doen
het midden stuk kan je als je goeie preciezen tekeningen heb in een dag je laten frezen voor 800 Euro 1000 voor 2 omdat ze dan de tekening al in de computer hebben staan(Excl. Aluminium weet namelijk absoluut niet hoe duur dat is) en dan zal ik de rest ook laten frezen in plaats van dat je zelf gaat timmeren dat is ook iets goedkoper omdat dat wat meer recht toe recht aan is 600 Euro de 2 boven stukken en het zelfde voor de onderstukken.(weer Exclusief het hout ) dan kan je voor 500 Euro de box inbouw sets kopen met het zelfde aantal speakers inclusief de electronica en bouw handleiding) dus voor een kleine 4000 Euro ben je al een heel eind wil je beter electronica en speakers kom je op 5000 -7000 Euro de 2 speakers en als je de prefab delen eenmaal thuis heb kan je ze allebei in een weekje in elkaar zetten

een hele klus succes
(ik zou om de freeskosten te besparen een wertuigbouwkunde student enthousiast maken om het als project te doen)

• Clithopias
  • Laatst online: 06-12-2024
de buitenkant ziet er nog redelijk simel uit. maar weet je ook wat ze binnenin allemaal gedaan hebben?

Verwijderd

weet iemand of er een bouwtekening beschikbaar is?
:D, wat denk je zelf? ;)
(of je moet iemand kennen die ze heeft die ze voor je wil open maken :) )
D'r is 1 iemand in Nederland die deze speakers heeft staan, en die wil ze zekerweten niet opgeschroeven oid. :)
Hij zegt de componenten te hebben maar dan nog
dit is ook vrijwel onmogelijk ;) Ze klinken (met alle respect) ronduit slecht en al helemaal voordat bedrag.
(evidence +/- 300.000 per paar?)
Is dit reëel?
nope ;)

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Hoe denk je aan de units te komen? Dynaudio levert geen losse units meer (aan de zelfbouwmarkt) :(

Dat is super jammer want ik heb hier nog een stuk of wat Dynaudio ontwerpen liggen (die indertijd zo'n f 2000/per stuk zouden kosten aan materialen, zo'n tweetertje kostte bijvoorbeeld al zo'n f 850)

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• Fireman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-10-2025

Fireman

We talk about luxury problems

Op vrijdag 25 januari 2002 01:29 schreef Duck-Twacy het volgende:
Hoe denk je aan de units te komen? Dynaudio levert geen losse units meer (aan de zelfbouwmarkt) :(

Dat is super jammer want ik heb hier nog een stuk of wat Dynaudio ontwerpen liggen (die indertijd zo'n f 2000/per stuk zouden kosten aan materialen, zo'n tweetertje kostte bijvoorbeeld al zo'n f 850)
Ik weet nog wel een plek waar je die units kan kopen. Ik heb zelf NL ook zelfbouw dynaudio's en om ze te verbouwen kon ik daar terecht. Als je het echt wil weten moet je even mailen.

Welke tekeningen heb jij? ik heb de Nuance, kijk maar op mijn site voor volledige tek.

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

Verwijderd

Pyrocyd is lachen..die denkt dat er speakers van een paar honderd euro in zitten...dream on...

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Op vrijdag 25 januari 2002 15:36 schreef firemen het volgende:

[..]

Ik weet nog wel een plek waar je die units kan kopen. Ik heb zelf NL ook zelfbouw dynaudio's en om ze te verbouwen kon ik daar terecht. Als je het echt wil weten moet je even mailen.

Welke tekeningen heb jij? ik heb de Nuance, kijk maar op mijn site voor volledige tek.
Je bedoelt waarschijnlijk Remo. Hun voorraadje zal toch niet onuitputtelijk zijn. Of bestellen ze onder het mom van "vervangingsexemplaren" (die levert Dynaudio namelijk nog wel).

De Dynaudio kits die ik hebben komen alemaal uit eind jaren 80 (Klang & Ton, Elektuur specials).
Een paar toppertjes uit die tijd (heb helaas geen scanner)

De Dynaudio Myrage, bestaande uit 2 * 24W100, 2 * D-76 en 1 esotar 330D in d'appolito opstelling. materiaalkosten per paar in 1988 DM 4000 (zonder kast)

De Dynaudio Axis 5, een 5 weg systeem in een met zand vezwaarde kast van 130 cm hoog, be-unit met: 30W100, 17M-75, D-52, D-28 en D-21. (ging 100 kg zand in per paar)

En natuurlijk diverse kleinere 2 of 3 weg systeempjes.

Jammer dat ik geen scanner heb.
ed. tikfoutje

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ja ..het kan allemaal ..en is niet zo moeeilijk..maar et kost enorm veel tijd..voor de afwerking.
Als je aluminium gebruikt, zorg enorm sterke verbindingen en als je de apparatuur niet hebt.. of neit kan lenen, moet je et gaan vijlen..en dan later licht schuren..polijsten en laten oxideren.. et is veel werk, maar je hebt ook wat dan he!! :9~
ze zijn wel erg geil

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Fireman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-10-2025

Fireman

We talk about luxury problems

Op vrijdag 25 januari 2002 16:46 schreef Duck-Twacy het volgende:

[..]

Je bedoelt waarschijnlijk Remo. Hun voorraadje zal toch niet onuitputtelijk zijn. Of bestellen ze onder het mom van "vervangingsexemplaren" (die levert Dynaudio namelijk nog wel).
Jij weet/wist dat al duck-twacy volgens mij uit een andere topic waar ik ook ben bij geweest.

REMO kan ze blijven leveren zover ik weet. Ik ben pas langs geweest.

Maar die evidence heb ik eens gehoord; als ik moest kiezen tussen de Final of die Evidence dan wist ik het wel; De Final. En die komt nog goedkoper uit ook :)

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

Pagina: 1