Laptop partitioneren, mag dit?

Pagina: 1
Acties:

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022
Ik heb hier een nieuwe laptop staan, een IBM thinkpad T20 (PIII 650) met een HD van 5 gig.

Nu vraag ik me af, een HD van een laptop werkt d8 ik anders als een normale HD, mag ik deze wel in partities verdelen met bijv. partition magic? (ik gebruik versie 6.01)

alvast bedankt

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-04 16:28

Richard

Kuru Kuru Kururin

Ja hoor, dat mag gewoon.

20*350ZO45°

Verwijderd

idd waarom niet?

ik heb dat ook gedaan met mijners.. doet het nog steeds :)

Verwijderd

wrom zou het niet mogen :P

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

(jarig!)
Mijn Sony kreeg ik gepartioneerd (op een 6GB hdd, niet echt makkelijk, maar dat is mijn eigen voorkeur).

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022
tis nl. zo dat ie ineens crashte (onder w2k nog wel...) tijdens het opstarten

vond dit niet zo geweldig, dus d8, ff maar vragen of dit überhaupt wel mag, hehe

Verwijderd

Op donderdag 24 januari 2002 16:52 schreef Rolex het volgende:
Ik heb hier een nieuwe laptop staan, een IBM thinkpad T20 (PIII 650) met een HD van 5 gig.

Nu vraag ik me af, een HD van een laptop werkt d8 ik anders als een normale HD, mag ik deze wel in partities verdelen met bijv. partition magic? (ik gebruik versie 6.01)

alvast bedankt
Ik dénk dat dat een boete wordt jongeman!

:)

Nee j0h! Partitioneren die hap! Maar de échte twiekert heeft
natúúrlijk wel Partition Magic 7.0 hé! :) Ik mag je iig vertellen
dat je op de site van PowerQuest de niet werkende versie
kan downen... Voor het vervolg van het verhaal moet je zelf
maar ff nadenken ;) Een tip, ga het vervolg híer niet vragen...

• niq
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:21

niq

Eet nooit gele sneeuw!

Ja, hoor dat gaat precies het zelfde als een normale desktop HD.

Behalve dat ze meestel kleiner van fysiek formaat zijn en beter tegen stootjes kunnen, zijn ze het zelfde.

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op donderdag 24 januari 2002 16:56 schreef _Brake_ het volgende:
natúúrlijk wel Partition Magic 7.0 hé! :)
Volgens mij heeft de échte twiekert daar geen GUI tooltjes voor nodig, but YMMV ;)

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:09
Zolang je je Laptop niet fysiek partioneerd gaat alles goed :)

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Verwijderd

YMMV :? :?

Verwijderd

Ik moest op mijn laptop (lifetec) wel een ongepartitioneerde ruimte laten voor suspend to disk mode.
Zal ongetwijfeld in manual staan

Verwijderd

Ik snap de vraag wel.

Enkele merken en modellen gebruiken een stukje harde schijf voor BIOS en voor BIOS instellingen. Soms voor Suspend2Disk of Standby.

De BIOS doet bijna geen hond meer, behalve enkele modellen van IBM en Toshiba en de suspend2disk enzo is per model verschillend, laat staan per merk.

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Als je zekerheid wil, kijk je ff of er andere partities zijn dan de ene die je in windows ziet. Als je die laat staan dan is er niets aan de hand.

I, for one, like Roman numerals

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
doe mij maar ranish :) zie www.bootdisk.com

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op donderdag 24 januari 2002 19:50 schreef Paveway het volgende:
YMMV :? :?
Your Milage May Vary

• miss_bleu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-02-2025
waarom zou dat niet mogen trouwens??

• AlKoholiK
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-04 19:42

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

Op donderdag 24 januari 2002 16:52 schreef Rolex het volgende:

alvast bedankt
In de bootsector van je HD staat een groot stuk wat is gereserveerd voor het OS. Daarom krijg je bij laptops ook geen CDtje met windows erop, want dat staat dus al op je schijf. Bij problemen kun je dus gewoon van een floppy opstarten: de rest gaat via je HD.

Maar nu weet ik niet helemaal zeker of je wel kunt partitioneren, zonder die bootsector te veranderen. Zijn er tweakers die dit wel weten, want het zou toch zonde zijn om zoiets weg et gooien.

* AlKoholiK weet zelf niet hoe je zoiets maakt :(

DOPEFISH. The second-dumbest creature in the universe. This creature's thought patterns go "swim swim hungry, swim swim hungry". They'll eat anything alive and moving near them, though they prefer heroes.

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Op donderdag 24 januari 2002 22:36 schreef AlKoholiK het volgende:

[..]

In de bootsector van je HD staat een groot stuk wat is gereserveerd voor het OS. Daarom krijg je bij laptops ook geen CDtje met windows erop, want dat staat dus al op je schijf. Bij problemen kun je dus gewoon van een floppy opstarten: de rest gaat via je HD.

Maar nu weet ik niet helemaal zeker of je wel kunt partitioneren, zonder die bootsector te veranderen. Zijn er tweakers die dit wel weten, want het zou toch zonde zijn om zoiets weg et gooien.

* AlKoholiK weet zelf niet hoe je zoiets maakt :(
Bij mijn laptop (acer) was het anders. Er was een partitie gemaakt met een 3 ghosts van windows(frans, duits en nederlands geloof ik). En bij de eerste boot werd er gevraagd welke taal je wou. Vervolgens werd de hele hd overschreven met die ghost, dus al die 3 ghosts weg, en hele hd een partitie met windows erop. Maar kreeg er ook nog 6 cd's bij(voor elke taal een recovery cd en een gewone installatie cd met drivers en windows). En de bootsector is maar heel klein toch? Alleen een verwijzing naar je OS.

I, for one, like Roman numerals

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Dit topic is verplaatst van [forum=6] naar [forum=21] :).

Verwijderd

Op donderdag 24 januari 2002 16:56 schreef _Brake_ het volgende:

[..]

Ik dénk dat dat een boete wordt jongeman!

:)

natúúrlijk wel Partition Magic 7.0 hé! :) Ik mag je iig vertellen
dat je op de site van PowerQuest de niet werkende versie
kan downen... Voor het vervolg van het verhaal moet je zelf
maar ff nadenken ;) Een tip, ga het vervolg híer niet vragen...
En een tip voor jou: ga dan überhaupt niet dat soort verhalen ophangen over 'het vervolg van het verhaal'

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

compaq gooit zn beestjes er ook gepartitioneerd uit

• joskuiper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-03 21:34

joskuiper

PapaCooper

meende ik eerst ook, maar dat maakt niet uit. je moet het gewoon zien als een normale pc

Game-PC: NZXT H7 Flow | Asus TUF Gaming x670E-plus | AMD 7700x | NZXT Kraken Z53 | 32GB Kingston Fury Renegade | Corsair RM1000x | Gigabyte RTX 4090 Gaming OC | 2x WD Black SN850x 2TB | LG Ultragear 27GL850 | LG Ultragear 27GR95QE

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:18

St@m

@ Your Service

jep dat kan gewoon hoor.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels - trakteren

Verwijderd

Op vrijdag 25 januari 2002 08:26 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

En een tip voor jou: ga dan überhaupt niet dat soort verhalen ophangen over 'het vervolg van het verhaal'
Hmmm... Jij had me al een keer gebanned :) Ik zal me rustig
houden, maar ik wist niet dat het zelfs niet op dít niveau
mocht... Maar goed, /me houdt zich in
Pagina: 1