Barracuda IV stiller dan silverado?

Pagina: 1
Acties:

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-04 08:11
Enige tijd geleden heb ik op advies van een aantal mensne hier een Barracuda IV 7,2k rpm 40 gig HD gekocht, omdat deze zogezegt stil zou zijn.

Nou had ik mijn waterkoeling geslootp en dus dacht er meteen een silverado bij tenemen, Alleen die HD maakte nog steeds erg veel lawaai. Vond ik nogal vreemd, en op een gegeven moment dacht ik dat ik een zeikerd was omdat iedereen er tevreden overwas!

Die schrijf draaid nu al een maandje vrolijk in mijn systeem tot dat ik hem vandaag wou gaan vervangen voor een 5400rpm IBM schrijfje die wel in een silentdrive kan, Ik toch nog even gekeken op die Barracuda. wat blijkt nou, Gistron heeft mij een III geleverd ipv IV, ik blij dat het dus neit aan mij lag, maar ja aan de andere kant zit ik wel goed tebalen!

Nou heb ik niet nog eens zin om 300 piek weg tegooien
Vraagje: is een Barracuda IV stiller dan een Silverado?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

(jarig!)
Ik zelf heb een Barracuda IV (2 zelfs) van ieder 60GB, en ze zijn echt goed stil, volgens mij hebben de IV's fluid bearing en hoor je ze dus nauwelijks.
heb zelf geen silverado dus kan het zo niet zeggen.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ik heb wat IV's ingebouwd tot de leverancier helaas stopte met seagate te leveren. als je een cuda IV wil horen moet je met je oor er naast en dan alleen als hij bezig is, en dan hoor je nog bijna niks. idle hoor je hem zowieso niet.

helaas gaat al die stilte wel ten koste van de seektime. qua transferrate zijn het hele snelle schijfjes maar de seeks zijn echt duidelijk trager dan bijvoorbeeld de maxtor d740x of ibm 60gxp.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-04 17:11

Sick Nick

Drop the top!

Een bara IV is stil, maar blijft het onderdeel wat je hoort boven je silverado/zalman uit.
In een stille pc is het bijna altijd de HD, en met een baracuda IV is het zeker de HD als hij niet in een silentdrive zit.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Een bara IV is stil, maar blijft het onderdeel wat je hoort boven je silverado/zalman uit.
In een stille pc is het bijna altijd de HD, en met een baracuda IV is het zeker de HD als hij niet in een silentdrive zit.
hoe weet je dat? zelf gehoord?

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Op donderdag 24 januari 2002 18:02 schreef smvs het volgende:

[..]

hoe weet je dat? zelf gehoord?
Heb zelf een ultrastille pc, maat van me heeft een baracuda IV 40 GB. Die heb ik een keer in m'n pc gehangen in plaats van m'n maxtors. Het was stil, maar de baracuda kwam duidelijk boven de rest uit. Zonder harde schijf hoor je mijn pc niet *D

• HermeS
dus ik zou beter mijn oude 40 gig 54000rpm schrijf in de silent drive kunnen gebruiken dan nu een (nog een keer proberen) Barracuda IV tekopen?

omdat hij toch boven mijn silverado uitkomt (stilste stand natuurlijk)?

• HermeS
hoe heb je die maxtor's zo stil gekregen dan?

• tweakerbee
  • Laatst online: 14-04 20:12

tweakerbee

dus..?

Ik heb een herrie PC, dus veel kan ik er niet van zeggen qua mijn PC, maar voor een kennis heb ik een Zalman PC gemaakt (Zalman voeding en die leuke waaier ;)) en daar was de voeding nog steeds luidruchtiger dan de BaIV.

Mijn PC laat ik maar veel geluid maken met z'n speakers...anders wordt je gek.

You can't have everything. Where would you put it?

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Op donderdag 24 januari 2002 18:12 schreef HermeS het volgende:
hoe heb je die maxtor's zo stil gekregen dan?
Niet, die hoor ik nu dus ook als enige onderdeel en erger me er kapot aan :( Maar ik heb geen zin om €350 ofzo uit te moeten geven voor een zooi nieuwe schijven. Ik ga binnenkort wel eens knutselen met wat isolatiespul en rubber om deze maxtors iets stiller te krijgen.
Op donderdag 24 januari 2002 19:00 schreef tweakerbee het volgende:
Ik heb een herrie PC, dus veel kan ik er niet van zeggen qua mijn PC, maar voor een kennis heb ik een Zalman PC gemaakt (Zalman voeding en die leuke waaier ;)) en daar was de voeding nog steeds luidruchtiger dan de BaIV.

Mijn PC laat ik maar veel geluid maken met z'n speakers...anders wordt je gek.
Dan doe je toch iets fout hoor, ik heb ook die zalman voeding (300 watt) en die hoor ik gewoon _niet_. Als koeler heb ik ook zo'n waaier, volledig koper en de bijgeleverde 92mm fan op 5 volt (of 12v, schakelbaar via baybus)
Verder alles waar een fan op zat vervangen met zalman heatsinks (northbridge en GF2 Pro).
Die baracuda maakt echt wel meer lawaai dan 24 dB, dus komt ie boven de rest van mijn pc uit (maxtor schijven UIT)

• Wierdo_NL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-03 09:19
Ik heb zelf een Barracuda IV 40GB schijf.
EN de Noisecontrol Silverado (op 6v).

Ik hoor iig de harddisk niet, en de Silverado, hoor je heeeel zachtjes suizen (omdat het toch een 2 fans zijn).

Het is allemaal superstil.

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

Pagina: 1