dSLR: Nikon D5300;
Omdat een duron op 100 draait ? inkleuren dus.
't kan aan mij liggen .. maar fsb kan je altijd veranderen .. ingekleurd of niet.. met inkleuren kan je de multiplier veranderenOp donderdag 24 januari 2002 16:46 schreef KillerAce_NL het volgende:
Omdat een duron op 100 draait ? inkleuren dus.
Je clockt hem als je dat doet in 1 keer 33*8= 264 MHZ over. Beetje veel zonder voltage aanpassing enzo. Lekker inkleuren Multiplier omlaag naar 6. draait ie weer 800 MHZ, maar nu met een 133 MHZ bus. Mooi uitgangspunt om te gaan OC.
Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64
Alleen nieuwen die standaard unlocked zijn.Op donderdag 24 januari 2002 16:48 schreef AiRWoLf het volgende:
[..]
't kan aan mij liggen .. maar fsb kan je altijd veranderen .. ingekleurd of niet.. met inkleuren kan je de multiplier veranderen
Op donderdag 24 januari 2002 16:50 schreef KillerAce_NL het volgende:
Alleen nieuwen die standaard unlocked zijn.
Ik snap wel dat je bedoelt dat je door je proc te unlocken je multiplier lager kunt zetten zodat je de 133MHz FSB kunt gebruiken, maar misschien was het niet voor iedereen duidelijk
Mijn Duron trekt het ook niet op 133*8!!
Standaard draaien Durons op 100mhz FSB als je dit verhoogt naar 133mhz komt je CPU op 1064MHZ te draaien. Dan moet je aardig goed koelen als je computer al opstart. Ik denk dat je gewoon een hele goede Core moet hebben wil dat lukken. Je kunt natuurlijk ook je MP lager zetten (ja dan moet je wel eerst unlocken). en dan de FSB op 133 zetten
Je kan ook proberen om met volgens mij de L7 bruggen het standaard voltage te verhogen dan proberen. (kweet niet zeker of dit de L7 bruggen zijn dus gebruik daarvoor eerst de search)
Bij mij draait ie nu op 10*100 waar ik toch wel te vreden over ben!! IIG suc met overclocken!!
Standaard draaien Durons op 100mhz FSB als je dit verhoogt naar 133mhz komt je CPU op 1064MHZ te draaien. Dan moet je aardig goed koelen als je computer al opstart. Ik denk dat je gewoon een hele goede Core moet hebben wil dat lukken. Je kunt natuurlijk ook je MP lager zetten (ja dan moet je wel eerst unlocken). en dan de FSB op 133 zetten
Je kan ook proberen om met volgens mij de L7 bruggen het standaard voltage te verhogen dan proberen. (kweet niet zeker of dit de L7 bruggen zijn dus gebruik daarvoor eerst de search)
Bij mij draait ie nu op 10*100 waar ik toch wel te vreden over ben!! IIG suc met overclocken!!
Standaard loopt ie op 8x100.Op donderdag 24 januari 2002 16:37 schreef p-de-geus het volgende:
ik heb een Epox 8KTA3+ met een Duron 800.
als ik m.b.v. het jumpertje mijn CPU host clock op 133Mhz zet start mijn pc niet meer op.
kan iemand mij vertellen wat ik fout doe en/of hoe ik het kan oplossen?
Als je hem nu op 133 zet, dan loopt ie op 8x133, en dat trekt ie niet. (denk ik)
Dus moet je eerst je multiplier lager zetten, op 6 ofzo.
Dan loopt ie op 133x6=800.
Dus eerst op 6x100, dan jumper op 133, en dan loopt ie weer op 800, maar dan op 133FSB. Pas daarna kun je je multiplier weer omhoog gooien..
Probeer het eens..
Pagina: 1