Toon posts:

Systeem herkent soundblaster niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zit ik mijn nieuwe systeem te installeren (win98se) nadat het in elkaar gezet was door winkel. Alleen als ik audigy drivers wil installeren dan zegt ie dat er geen geluidskaart inzit, terwijl die er wel degelijk inzit. Hoe los ik dit op?

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:48

JWO

Op donderdag 24 januari 2002 16:36 schreef HardLiner het volgende:
Zit ik mijn nieuwe systeem te installeren (win98se) nadat het in elkaar gezet was door winkel. Alleen als ik audigy drivers wil installeren dan zegt ie dat er geen geluidskaart inzit, terwijl die er wel degelijk inzit. Hoe los ik dit op?
misschien zit ie niet helemaal goed in het slot/ander pci slot proberen :?

• shakkie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-03-2024
[melige mode]
misschien moet je hem eerst ff voorstellen aan je computer! sommige computers zijn erg eenkennig :)
[/melige mode]

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Het lijkt me handig als je er ook bijverteld wat voor een systeem je hebt. Als standaard reactie geef ik; probeer een ander PCI-slot, het liefste het onderste PCI-Slot (hoe dichterbij de videokaart hoe meer bagger geluid hij geeft is bij velen het geval).

Verwijderd

Kijk bij opstarten van het systeem of er bij de aanwijzing van irq's de soundblaster genoemd wordt..

Zo niet dan :

1. De SoundBlaster zit er niet goed in.
2. De SoundBlaster is kapot...
3. Het PCI slot waar de SoundBlaster functioneert niet
4. Er is een IRQ conflict probeer een ander PCI slot..
5. Ga terug naar de winkel en laat hem testen waar je bij staat..een goede winkel staat dat wel toe!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:08

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Op donderdag 24 januari 2002 16:36 schreef HardLiner het volgende:
- grote kans dat je geluidskaart onder "onbekende hardware" is gezet in windows omdat ie tijdens de install van windows geen drivers voor je kaart kon vinden. delete hem dus uit apparaatbeheer, en pleur de Cd erin dus...:)

/dev/null

Pagina: 1