[NT/XP] Printer instaleren

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008

• KeeP IT ReaL
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-05 10:24
Ik heb net NT (PDC) geinstaleerd. Toen had ik de sp6a en de drivers van de hp deskjet 670c erop gezet. Maar nu zit ik met het volgende probleem: Ik wil namelijk van een andere pc (waar xp op draait) de printer toevoegen. Maar dat wil niet lukken omdat hij geen juiste stuurprogramma's vindt :( Weet iemand hoe ik dit kan oplossen

• KeeP IT ReaL
Het probleem is dus dat de drivers die de nt server allemaal heeft gebruikt en niet de drivers die in Windows XP staan :( . In Windows NT staat alternatiev estuurpogramma's:
Windows 95
Windows NT 4.0 blabla
Windows NT 3.5 blabla
Windows NT 3.1 blabla

Dus geen windows XP

Verwijderd

je zult die drivers lokaal moeten installeren, want volgens mij geeft nt4.0 de drivers niet vrij voor XP. Dan moet je vervolgens je printerpoort wijzigen naar

\\NTSERVER\PRINTERNAAM

dit geldt natuurlijk niet voor win95/98, win2k en nt4.
Die drivers kun je standaard op je PDC zetten zodat de workstations automatisch die drivers oppakken. (dat werkt ook niet altijd even soepel.

edit:

Heb je wel de XP driver voor die printer ?? want die moet je natuurlijk gebruiken. En niet vergeten je printer te 'sharen' op de PDC.

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:50
Onder XP de printer "los" installeren (dus niet via netwerk) en dan later je LPT1 doorverwijzen naar je netwerk-locatie

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• KeeP IT ReaL
Op donderdag 24 januari 2002 16:44 schreef GarBaGe het volgende:
Onder XP de printer "los" installeren (dus niet via netwerk) en dan later je LPT1 doorverwijzen naar je netwerk-locatie
Dit lukt ook niet :(

• KeeP IT ReaL
Op donderdag 24 januari 2002 16:42 schreef dexter22 het volgende:
je zult die drivers lokaal moeten installeren, want volgens mij geeft nt4.0 de drivers niet vrij voor XP. Dan moet je vervolgens je printerpoort wijzigen naar

\\NTSERVER\PRINTERNAAM

dit geldt natuurlijk niet voor win95/98, win2k en nt4.
Die drivers kun je standaard op je PDC zetten zodat de workstations automatisch die drivers oppakken. (dat werkt ook niet altijd even soepel.

edit:

Heb je wel de XP driver voor die printer ?? want die moet je natuurlijk gebruiken. En niet vergeten je printer te 'sharen' op de PDC.
Waar kan ik de drivers dan neerzetten op de pdc :?

Verwijderd

die drivers kun je toevoegen aan je driverslijstje in de eigenschappen van je printer, maar dat had je zelf ook al gedaan toch ?? Je moet dan alleen wel de goeie drivers voorhanden hebben. Want niet al de drivers staan op de nt4 CD.

Maar dat is niet de oplossing. Anders moet je die printer even aan je workstation koppelen (tijdelijk). Dan even installeren, weer loskoppelen en de printerpoort veranderen naar \\NTSERVER\HP670c o.i.d.

Zorg er dan wel voor dat op de PDC de printer is geshared onder de naam \HP670c.

• KeeP IT ReaL
Op donderdag 24 januari 2002 17:35 schreef dexter22 het volgende:
die drivers kun je toevoegen aan je driverslijstje in de eigenschappen van je printer, maar dat had je zelf ook al gedaan toch ?? Je moet dan alleen wel de goeie drivers voorhanden hebben. Want niet al de drivers staan op de nt4 CD.

Maar dat is niet de oplossing. Anders moet je die printer even aan je workstation koppelen (tijdelijk). Dan even installeren, weer loskoppelen en de printerpoort veranderen naar \\NTSERVER\HP670c o.i.d.

Zorg er dan wel voor dat op de PDC de printer is geshared onder de naam \HP670c.
Dit wil dus niet omdat hij dan op poort lpt 1 staat :(
Je kan dan wel het pad invullen maar dat wil dus niet.

Verwijderd

ook niet als je een poort handmatig toevoegt ? Want dat moet je volgens mij eerst doen. En anders schakel je je paralelle poort uit in systeemeigenschappen. kijken of dat werkt

• KeeP IT ReaL
Op donderdag 24 januari 2002 19:37 schreef dexter22 het volgende:
ook niet als je een poort handmatig toevoegt ? Want dat moet je volgens mij eerst doen. En anders schakel je je paralelle poort uit in systeemeigenschappen. kijken of dat werkt
werkt ook niet :(

iemand anders nog een oplossing :?

Verwijderd

als het goed is moet er een directory aanwezig zijn op je NT server waar de drivers staan van de geinstalleerde printers, dus ook van de HP, hier zullen nu alleen de drivers staan voor Win95, Win98, NT4. Je kunt hier met de hand de drivers voor XP neerzetten, nu moet je gewoon een netwerk installatie kunnen uitvoeren

• KeeP IT ReaL
Op donderdag 24 januari 2002 23:40 schreef Ticom het volgende:
als het goed is moet er een directory aanwezig zijn op je NT server waar de drivers staan van de geinstalleerde printers, dus ook van de HP, hier zullen nu alleen de drivers staan voor Win95, Win98, NT4. Je kunt hier met de hand de drivers voor XP neerzetten, nu moet je gewoon een netwerk installatie kunnen uitvoeren
Waar moet ik de drivers dan neerzetten bij Winnt :?
En ik heb deze bestanden gevonden in XP:
hpvdj670.gpd
HPVDJ670.GPD
HPVDJ670.BUD

Moet ik die allemaal gebruiken ??

• KeeP IT ReaL
ik heb net een mailtje naar hp gestuurd effe kijken of zij het probleem kunnen oplossen ;)

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Volgensmij kan je als hij zegt dat hij de drivers niet kan vinden de drivers van je XP computer selecteren en die gaan gebruiken, dat werkte zo bij mij teminste.

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• DeejayKB
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08-2022
Ja ik heb dit probleem ook met m'n HP ColorLaserJet 3500N.
Hij is via het netwerk geinstalleerd op m'n NT4-server. Nu kunnen
de 2000-clients 'm niet gebruiken, omdat er vanzelfsprekend geen
goed stuurprogramma is.
Waar kan ik deze plaatsen?
Want: onder eigenschappen en dan stuurprogramma's mag ik geen
drivers voor andere besturingssystemen toevoegen.

'Nee' heb je en 'ja' kun je krijgen!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

DeejayKB - open even een nieuw topic hierover ;)

Jouw situatie verschilt toch enigszins van dit topic (andere printer bv :P ) - neem in je nieuwe topic even op wat je allemaal al geprobeert hebt :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.