Toon posts:

Koop geen delta FFB 60MP fan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net mijn delta FFB 60MP binnengehad, die eerder dead on arrival was. Ik had op mijn ThermalRight sk6 een ystech fannetje zitten van 26CFM, deze vond ik best luidruchtig todat ik die delta er net op geplaatst heb. J-E-Z-U-S mensen hoe kunnen jullie met dit geluid leven?? Dit is echt een geluid dat door merg en been gaat. Ik ben dan idle wel 6C omlaag gegaan, maar dat slaat echt als een tang op een varken. Dit MOET gewoon de blacklabel zijn want ik kan me niet voorstellen dat er iets is wat nog meer herrie produceert.

Hij geeft 6750RPM aan in tegenstelling tot die YStech die 4500 had.

Misschien een beetje een overtollig post, maar dit ding gaat eraf totdat ik mijn rheostat heb besteld. En alvast een tip voor de mensen die dit ding willen kopen!

• InSPiRE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-03 20:19
Bedankt voor de waarschuwing ;)

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-05 17:02

Sick Nick

Drop the top!

En iedereen maar roepen dat het wel meevalt, zo zie je maar. Het valt dus NIET mee, dingen maken gewoon een pestherrie.

Silent Systems rule! *D

Verwijderd

Topicstarter
SORRY IK VERSTA JE NIET! :+

Nee echt waar, mijn moeder liep net binnen om te vragen er elk moment iets ging ontploffen. Mijn pa dacht dat de buren aan het boren waren :P

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk dit ding op 1volt te laten draaien :+
Okay, dat was flauw, maar op 7volt wil ik hem wel even laten draaien. Even kijken Rood van de fan zit op geel en zwart zit op zwart.. ff een topic zoeken hoe ik dit voor elkaar krijg zonder te slopen B-)

• salvador4
  • Laatst online: 11-05 22:12
volgens mij is de ffb een HP ipv MP? anyways ik vind die hp 60 wel meevallen, ik heb er zelfs 1 op m'n videokaart zitten :)

Verwijderd

Topicstarter
Nou wat ik net had viel echt niet mee, neem dat van mij aan. En het MOET wel een hp zijn geweest want de cooler is 3.5cm dik en heeft 6750RPM wat volgens mij te veel is voor een MP.

Anyway ik heb hem nu op 7Volt draaien, atlhans dat denk ik. Ik heb de zwarte draad van mij fan op de rode van de molex aangesloten en de rode draad van de fan heb ik laten zitten op de gele.
Dus Rood-Niks-Niks-Zwart op psu molex Geel-Zwart-Zwart-Rood. Ik heb het al weleens gevragen, maar ik vraag het nog een keer voor de zekerheid. Is het 100% zeker dat mijn fan zo niet eerder kapot gaat? Ik heb hem namelijk 24uur per dag aanstaan.

Mijn systeempje is nu idle dezelfde temp als met die ystech fan EN maakt minder herrie.

Dus kopen mensen en op 7volt laten draaien :)

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

hmm... ik heb dan de FFB80 (HP), die maakt ook behoorlijk wat herrie ja (net alsof een F16 naast je staat met zn afterburner aan)! maar het kan me niet zoveel schelen, ik hoef er toch niet naast te slapen, en heb bijna altijd een headset op mn hoofd (voor CS natuurlijk)...

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik slaap er wel naast, en we zijn verhuisd en hebben overal een houten vloer liggen, dat maakt dus iets meer herrie dan op mijn oude kamer waar alles vloerbedekking was. Maar nu op 7volt, ik kan mijn oren niet geloven maar ik hoor er gewoon ECHT bijna niks van. Hij is echt SUPER stil. En ik heb nog niet eens de zijkanten van mijn kast erop nieuw opgedaan. :)

• TDLofCC
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02-2024
hmmm ... heb een 80MP ... en wil een 80HP ...
geluid boeit toch niet ?

Gewoon MP3 spelen of spel ... met muziek etc.

Als je er naast moet pitte is de oplossing ook heel makkelijk ... UITZETTEN.

* TDLofCC heeft gesproken ;)

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-03 07:21
Mwah ik slaap gerust naast deze Coolermaster HHC-001 (45 dBA). Heb verder nog 3 x 8 cm Papst 32 dB 40 cfm fan en 1 x Delta 6cm fannetje die ik van een Coolermaster heatsink heb gesloopt.

XBO: Michaël#3318

• nickv
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-04 11:57
een ding weet ik zeker die dingen maken veel te veel geluid.
Het liefst hoor ik niets maar dat is echt onmogelijk met een computer lijkt wel :)

Any way idd niet kopen veels te veel geluid

Leef in het heden en nooit in het verleden. Carpa diem

Verwijderd

Jawel funk, die fan zit zo goed, op 7 Volt. Zeker weten ! :)

Het zijn herrie bakken, en ik weet dat er meerdere uitvoeringen van die fan bestaan.

De MP zou echter dacht ik ook 4500 / 5000 toeren moeten doen. Ach ja..

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-04 11:46
Elke geluid is weer wat geluid te veel ;)

Verwijderd

Elke geluid is weer wat geluid te veel ;)
Amen!

Ik hou het wel op een 320mm (geen tiepfout) fan die met 1400 toeren ofzo z'n rondjes draait.

• David
  • Laatst online: 04-05 09:53
Hoe kom je in gotsnaam aan zo'n 320mm fan? Da's namelijk wel vet!

En ja, herrie is er om vermeden te worden, al moet ik bekennen dat ik thuis een Delta FFB 120mm HP heb liggen 'voor noodgevallen'

Dato DUO synth voor twee

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Maat van me heeft zo'n straaljager op 7v staan, zelfs met m'n oor op 2 cm afstand hoor je hem amper volgens hem :)

Verwijderd

Op donderdag 24 januari 2002 16:39 schreef TheDarkLord666 het volgende:
hmmm ... heb een 80MP ... en wil een 80HP ...
geluid boeit toch niet ?

Gewoon MP3 spelen of spel ... met muziek etc.

Als je er naast moet pitte is de oplossing ook heel makkelijk ... UITZETTEN.

/me heeft gesproken ;)
tja dom... misschien haal je 1100 mhz. koop gewoon een nieuwe cpu...

Verwijderd

Op donderdag 24 januari 2002 17:42 schreef DiMension het volgende:

En ja, herrie is er om vermeden te worden, al moet ik bekennen dat ik thuis een Delta FFB 120mm HP heb liggen 'voor noodgevallen'
Hey nix tegen Delta ffb 120mm hp's he' >:)

• Sick Nick
  • Laatst online: 14-05 17:02

Sick Nick

Drop the top!

Op donderdag 24 januari 2002 17:47 schreef XTerm89D het volgende:
Maat van me heeft zo'n straaljager op 7v staan, zelfs met m'n oor op 2 cm afstand hoor je hem amper volgens hem :)
:D Op 2 meter hoor je hem dan nog wel hoor.
Maar op 2 cm hoor je hem misschien niet meer omdat je dan doof bent geblazen.
Op 7 volt maakt zo'n beestje nog een ruime 38 dB ofzo, en dat is nog veel.

Verwijderd

Op donderdag 24 januari 2002 16:08 schreef funksngrooves het volgende:
Ik heb net mijn delta FFB 60MP binnengehad, die eerder dead on arrival was. Ik had op mijn ThermalRight sk6 een ystech fannetje zitten van 26CFM, deze vond ik best luidruchtig todat ik die delta er net op geplaatst heb. J-E-Z-U-S mensen hoe kunnen jullie met dit geluid leven?? Dit is echt een geluid dat door merg en been gaat. Ik ben dan idle wel 6C omlaag gegaan, maar dat slaat echt als een tang op een varken. Dit MOET gewoon de blacklabel zijn want ik kan me niet voorstellen dat er iets is wat nog meer herrie produceert.

Hij geeft 6750RPM aan in tegenstelling tot die YStech die 4500 had.

Misschien een beetje een overtollig post, maar dit ding gaat eraf totdat ik mijn rheostat heb besteld. En alvast een tip voor de mensen die dit ding willen kopen!
Jij noemt jezelf toch geen tweaker hoop ik he? Ik slaap zelfs met een Delta HP80 EHE 80CFM!! en 53dBa ...
Mietje!! >:)

• David
Mietje??
Ik weet wel wat beters met m'n oren te doen. Ze moeten langer mee dan vandaag.

Die Delta's zijn alleen leuk om voor eventjes wat hoger te oc'en, of gewoon om op te scheppen.

Dato DUO synth voor twee

Verwijderd

weet wel wat beters te doen met je oren... jaaaaa overdrijven is ook een vak! Het maakt geluid ja..maar meer ook niet..

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:19

Epsilon

Op donderdag 24 januari 2002 18:06 schreef DiMension het volgende:
Mietje??
Ik weet wel wat beters met m'n oren te doen. Ze moeten langer mee dan vandaag.
gewoon wat meer naar de discotheek gaat :)
daar weten ze wel raad met mensen die wilen blijven horen :D

Verwijderd

Koop gewoon een Zalmannetje CNPS6000-Cu ik heb m'n Tb 1200 @ 1433 Mhz idle 34C ! en stressed 41C ! En nog superstil ook :)

Verwijderd

die van mij doet 7100 rpm. Met een beetje isolatie is daar mee te leven. Ik draai em altijd op 7 volt behalve als ik ga benchen en op LANs. Vind het wel fijn om wat xtra te hebben :)

• AproK
  • Laatst online: 14-03-2024
heh, ik heb lekker 2 120mm delta's

DAT maakt herrie, zo'n klein kut ding is niks :P

maarja, het is algemeen bekent, daarom ga ik ook niet zeuren, als k weg ben gaat ie op 12v, dan daalt de temp wel lekker :D

Check mijn knowledge base!

Verwijderd

Hoe stil zijn de delta 120 HP's? (of MP, het zijn iig de dure 120's) als je ze op 12 en op 7 V draait?

is dat wel lekker te doen op 7 volt? want dan verslepen ze volgens mij nog een paar duizend liter lucht/min door je kast heen...

'k heb er 2 in bestelling, komen hopelijk morgen :)

naja ik merk het wel, ff naar de lokale elektro-boer om twee potmetertjes van 7V - 12V te kopen/maken, dan moet het lukken...

• David
Ik denk dat 'stil' niet het juiste woord is. De 120mm HP schopt 56dB(A) aan herrie.

Trouwens, je mag wel een flinke potmeter zien te krijgen. Dat ding slurpt 36W!!

Dato DUO synth voor twee

Verwijderd

Topicstarter
Op deze kamer maakte zelfs mijn YStech fan, VEEL meer herrie, ik weet niet precies wat het is, waarschijnlijk isolatie of het feit dat 1 wand van mij helemaal van glas is en ik ipv loerbedekking een houten vloer heb.

In ieder geval er kwam laatst een vriend van me die zelf een coolermaster HHC-001 heeft, die vroeg zich af wat er in hemelsnaam zo'n herrie maakte. dat was dus mijn Ystech fan, terwijl hij ook wel wat gewend was met zijn fan.

Ik sluit vandaag die andere fan aan en het is echt een takke herrie, gewoon niet normaal, ik denk dat dit een HP is een blacklabel ofzo zoiets heb ik in ieder geval nog nooit gehoord. Het is gewoon echt of er iemand aan het boren is ofzo. In de keuken kon ik gewoon de computer horen draaien terwijl er 3 deuren tussen zitten. Ik vind het dan niet overdreven dat ik er iets van het geluid zeg.
Die ystech hoorde ik na 1 deur al niet meer. En deze fan op 7volt hoor ik aan het eind van mijn kamer al niet meer.

Ik zal anders even kijken of mijn mic het nog doet en dan zal ik eens een opname maken. Op 12v en op 7volt. Kun je meteen het verschil horen.

Ik heb zelf ook een 120mm fan en die maakt op 12v volgens de specs ook iets van 45db, deze fan op 12v hoorde ik gewoon niet meer terwijl die delta aan stond. En die 120mm op 12v is een heerlijke stilte met die delta op 12v.

Anyway, hij draait nu dus op 7volt en is heerlijk stil, echt je hoort hem bijna niet. + Hij koelt nog 2C beter dan die ystech.
Koop dus een delta HP en laat hem op 7volt draaien *D

Verwijderd

Potmeters voor die 120mm Delta's kan erg moeilijk worden (zoals DiMension al zei: Die dingen kosten 36 Watt). Sterk aan te raden zijn gewoon schakelaars.

Ik heb vier Delta's. Een 120 mm voorin, twee 80 mm achterin en een 60mm op de heatsink. Voor op mijn kast zitten 4 knoppen waar mee ik ze op 7, op 12 volt en uit kan zetten.

Op 7 volt heb ik niet al te veel geluid en toch redelijke koeling. Als het warm weer wordt (of je wilt wat overclocken) zet je met een paar drukken op de knop alles op 12 volt. Stil is het dan niet meer, maar ja, het koelt dan vrij hard

Verwijderd

Ik heb een globalwin WBK-38 met black label delta. Werkte perfect maar ik heb hem weg gedaan omdat mijn ouders snachts niet konden slapen door de "herrie". Ik heb er zelf helemaal geen problemen mee als ik achter de PC zit.

Ik had al een aantal posts gelezen en had verwacht dat ik mn oorbeschermers mee moest nemen. Het viel mij en een aantal kameraden heel erg mee.

• StarTAC
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05-2025
Op donderdag 24 januari 2002 22:23 schreef funksngrooves het volgende:
Op deze kamer maakte zelfs mijn YStech fan, VEEL meer herrie, ik weet niet precies wat het is, waarschijnlijk isolatie of het feit dat 1 wand van mij helemaal van glas is en ik ipv loerbedekking een houten vloer heb.
Misschien kun je een beetje gaan knutselen met gamma isolatie rotzooi. Heb ik ook gedaan, het lijkt nu wel 2 keer zo stil, en mijn kast is er maar plusmin. 2 graden warmer en cpu 3 graden door geworden.

iRacing Profiel

• Peertje NL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-05 23:17
Op donderdag 24 januari 2002 17:54 schreef twakker het volgende:

[..]

Hey nix tegen Delta ffb 120mm hp's he' >:)
Heb er 1 op mijn radiator zitten, als mijn rad op de andere kamer staat hoor ik hem nog :(

Reality beats fiction by far!

• AproK
  • Laatst online: 14-03-2024
heh, raak je aan gewend :P
heb hem ook op de radiator, lekker op 5 volt

Check mijn knowledge base!

Verwijderd

Op donderdag 24 januari 2002 19:40 schreef COOLIEZ het volgende:
heh, ik heb lekker 2 120mm delta's

DAT maakt herrie, zo'n klein kut ding is niks :P

maarja, het is algemeen bekent, daarom ga ik ook niet zeuren, als k weg ben gaat ie op 12v, dan daalt de temp wel lekker :D
het zegje is gedaan

• ETM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

ETM

E=TM²

Hier draaien al een tijdje 2 delta'tjes
produceren imho acceptabele herrie :P
kan me voorstellen dat je het vervelend vind, maar hier draaien ze eigenlijk 24/7 en ik ben eraan gewend.
Toen ik nog bij me ouders woonde, vonden ze het wel vervelend dat ze herrie maakten (ze konden er niet van slapen >:) )

G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2

Verwijderd

Op donderdag 24 januari 2002 20:04 schreef K-Mile het volgende:
Hoe stil zijn de delta 120 HP's? (of MP, het zijn iig de dure 120's) als je ze op 12 en op 7 V draait?

is dat wel lekker te doen op 7 volt? want dan verslepen ze volgens mij nog een paar duizend liter lucht/min door je kast heen...

'k heb er 2 in bestelling, komen hopelijk morgen :)

naja ik merk het wel, ff naar de lokale elektro-boer om twee potmetertjes van 7V - 12V te kopen/maken, dan moet het lukken...
5 volt nog steeds een redelijke prestaties en geluid maar daar is het een delta voor

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:17
ik d8 ook leuk ik zet zo'n 60hp op m'n procje en een 80mp in m'n kast. dat hing er dus echt niet langer in dan een dag!
die 80mp is trouwens ook niet stil. beneden hoor ik m zoemen op zolder.
ik snap ook niet dat sommige dit kunnen verdragen.

zou je er niet half doof van kunnen worden? een lange tijd aan 1 bepaalde toon bloodgesteld staan?

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:53

4x2

lộn xộn quá

Had eerst een 40x40x20mm delta HP fan, wat een klotegeluidje, maar m'n videokaart bleef koel :).
En anders zette ik gewoon continue MP3's op (iron maiden rulz :))

leeg

Verwijderd

Op zaterdag 26 januari 2002 09:01 schreef weareborg het volgende:

*KNIP*
.... en een 80mp in m'n kast. dat hing er dus echt niet langer in dan een dag!
die 80mp is trouwens ook niet stil. beneden hoor ik m zoemen op zolder.
ik snap ook niet dat sommige dit kunnen verdragen.
Dat gezoem is meestal uit de lagers. Als je die fan op 10 Volt zet, issie lekker stil...
zou je er niet half doof van kunnen worden? een lange tijd aan 1 bepaalde toon bloodgesteld staan?
Dat valt wel mee, het geluids niveau is alleen vrij hoog als je met je oor op de fan hangt. Buiten de kast, of op een meter afstand, is het hoofdzakelijk irritant.

T'ergte wat je er aan overhoudt, is koppijn... ;)

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:09
Ach jullie zijn gewoon niks gewent. Als je eenmaal weet hoeveel lawaai een 120mm Delta HP fan produceert vindt je een 60mm HP stil :D.

Verwijderd

Ik weet niet welke fan ik heb op m'n SK6, maar had toendertijd de duurste combo gepakt (150 gulden ofzo). Welke fan heb ik dan? Die black label?

Geeft in Motherboard monitor 7000 rpm aan

Verwijderd

daarom neem ik nooit delta fans,die maken zoveel herrie dat je denkt dat je computerkast op het punt van opstijgen staat.

• NuKeFaCe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Op donderdag 24 januari 2002 16:33 schreef funksngrooves het volgende:
Nou wat ik net had viel echt niet mee, neem dat van mij aan. En het MOET wel een hp zijn geweest want de cooler is 3.5cm dik en heeft 6750RPM wat volgens mij te veel is voor een MP.

Anyway ik heb hem nu op 7Volt draaien, atlhans dat denk ik. Ik heb de zwarte draad van mij fan op de rode van de molex aangesloten en de rode draad van de fan heb ik laten zitten op de gele.
Dus Rood-Niks-Niks-Zwart op psu molex Geel-Zwart-Zwart-Rood. Ik heb het al weleens gevragen, maar ik vraag het nog een keer voor de zekerheid. Is het 100% zeker dat mijn fan zo niet eerder kapot gaat? Ik heb hem namelijk 24uur per dag aanstaan.

Mijn systeempje is nu idle dezelfde temp als met die ystech fan EN maakt minder herrie.

Dus kopen mensen en op 7volt laten draaien :)
En nu moeten ze hem weer wel kopen :?
Je lult jezelf tegen :+

• IkBenAlles
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

IkBenAlles

1 europa

Door al jullie replies word ik wel rete niewsgierig naar die dingen. Ik heb zelf een terrrarium op mn kamer methagedissen en tsjirpende krekels en die maken pas HERRIE... een HErrie niet zoals een fan MAAr constant verschillende toon en lengte van tsjirp... daarom dat ik nu met oorstoppen slaap... ;( :Z zon delte fan wil ik nu ook wel hebben om flink mee te clocken!

ik wil bijna zon ding kopen... nog een paar replies over de geluidssterkte en ik koop em..
wat is het verschil tussen 52 en 53 decibel? is dat dubbel zo luid of driedubel?

Samen staan we sterk!

Verwijderd

Het verschil tussen 52 en 53 Db kun je net niet horen, t'oor kan met moeite 2 Db verschil detecteren.

Het is trouwens niet dat aantal Db's dat met die HP Delta fans zo irritant is, het is die ^*%%$$##@ janktoon !!!!!

Een staande grote ventilator maakt net zoveel herrie, misschien nog wel meer. Maar omdat het 'nette' ruis is, heb je daar niet zoveel last van.

Een Delta HP fan klinkt als een tandartsboor.... :(

• David
Ligt er natuurlijk aan welke. Die 120mm klinkt wel harder dan de 60mm, maar ook een stuk 'prettiger' (voor zover dat kan bij fans). De 'janktoon' is minder, en de 'ruis' is meer, om met jouw woorden te spreken ;).

Dato DUO synth voor twee

Pagina: 1