Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Brakke informatie in vragen

Pagina: 1
Acties:

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Tja, of dit PMG, HA, WOS, SG of zelfs WL is is maar de vraag... mod at will ergens anders heen, maar imho is het wel technisch....

Informatie- daar draait het om bij z'n forum als deze: menesn posten hun vragen en anderen geven daar zo mogelijk antwoord op.

Hoe goed die antwoorden zijn hangt af van een aantal dingen, maar vooral in de eerste plaats hoeveel informatie de topicstarter geeft.

En dan valt me dit op: sommige dingen worden vrijwel altijd genoemd, maar andere dingen niet, zelfs niet nadat 10x gevraagd is ernaar.

(Bijna) altijd vermeld:
CPU
RAM hoeveelheid
VGA kaart
+ het onderdeel dat niet wil

Veel te weinig vermeld:
MOBO |:( |:( |:(
Gebruikte OS (en versie)- welke Windows zegt men zelden/nooit |:(

Ik vraag me gewoon af waarom men er zo'n moeite mee heeft met die stukjes informatie. Kijk, dat een totale nOOb niet 1-2-3 weet wat z'n mobo is, is begrijpelijk. Maar dat mensen vaak na 2, 4, 5 keer vragen nog steeds doorblaten zonder de relevante info op te zoeken (en zich vaak geirriteerd naar degenen die willen helpen gaan gedragen omdat we maar doorzeiken over die mobo), snap ik echt geen snars van :?

Iemand wel?

edit:

* dion_b is gewoon een beetje gefrustreerd ofzo :z

Oslik blyat! Oslik!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21-11 12:14
Move > [forum=15]

DIT IS MIJN WEBSITE

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Constatering is juist, namelijk dat de cruciale info vaak ontbreekt en niet verschijnt, ook niet na navragen).

Het mooie is dat de topicstarter er zelf last van heeft als er geen goed antwoord verschijnt en GoT niets kan verwijten en in die zin zichzelf in de voet schiet. Voor alle andere users blijft er verder niets over om het topic gewoon te 'negeren' en weg te laten zakken.

Om formle regels te krijgen dat het topic volledig en kloppend wordt neergezet is namelijk niet doenlijk omdat je dan een topicstarter inhoudelijk gaat beoordelen als forum. Iets wat 9990% meer werk kost en 99% van de users afschrikt ...... -> werkt averechts.

bij wwww.oogkleppen.com kan je prima bescherming vinden tegen slechte topics, wellicht dat zuks beter is.

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:41

Jaymz

Keep on moving !

Op donderdag 24 januari 2002 16:00 schreef dion_b het volgende:

Informatie- daar draait het om bij z'n forum als deze: menesn posten hun vragen en anderen geven daar zo mogelijk antwoord op.

Hoe goed die antwoorden zijn hangt af van een aantal dingen, maar vooral in de eerste plaats hoeveel informatie de topicstarter geeft.
Juist; informatie is het keyword. Dat je als topicstatrer niet altijd meteen alle relevante info geeft kan ik inkomen, maar probeer gewoon zo volledig mogenlijk te zijn.

En als iemand om info vraagt, waarom zou je die niet geven? Hij vraagt het waarschijnlijk alleen maar om je te helpen zou ik zo denken :)

Verwijderd

Op donderdag 24 januari 2002 16:22 schreef Jaymz het volgende:

Juist; informatie is het keyword. Dat je als topicstatrer niet altijd meteen alle relevante info geeft kan ik inkomen, maar probeer gewoon zo volledig mogenlijk te zijn.

En als iemand om info vraagt, waarom zou je die niet geven? Hij vraagt het waarschijnlijk alleen maar om je te helpen zou ik zo denken :)
Meestal is het niet de hoeveelheid informatie die de toon van een post zet, maar de mate van interesse.

Mensen willen gewoon dat het werkt, ze willen niet weten _hoe_ het werkt. Iets dat de gemiddelde tweakers juist wél zou moeten hebben: een ietwat nieuwsgierige instelling. Mensen moeten vooral laten zien dat ze iets willen leren.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:21
inderdaad, ik verbaas me ook altijd over de mensen die een vraag stellen in 1 regel en dan nog gaan schelden ook |:(

bij voorkeur zou je het zo moeten doen (imho):

-situatie (systeem e.d.)
-probleem
-al geprobeerd
-concrete vragen

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Ah, hier is m'n topic heen...

100% met tampie2000 eens- toevallig dezelfde troubleshootcursus gevolgd :? ;)

Maar goed, hoe valt zoiets te bevorderen? Mijn gedachte was om deze topic in PMG te laten ronddrijven en dat mensen zo zelf misschien iets zouden inzien, maar dat is naif omdat 1) hij vroeg of laat (erg vroeg bleek dus) verplaatst zou worden uit de technische fora en 2) degenen die zo'n topic zouden lezen degenen zijn die (in de meeste gevallen) toch al weten hoe het moet.

Maarja, iemand betere ideen (die bovendien de adjes niet overmatig belasten- ik kan ook MEER CONTROLE lopen roepen, maar dat is niet werkbaar)?

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1