Internet delen ik kom er niet meer uit :(

Pagina: 1
Acties:

• jbcyber
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-06 19:40
Ik zit met een probleem waar ik niet meer uitkom.

Ik zal even de situatie schetsen.

Ik heb thuis 4 pc's staan. De "server" is eigenlijk mijn pc er loop win xp. Er zijn 3 clients een met win2k en twee met win 98.

Nu wil ik internet delen (isdn) maar het lukt voor geen meter. Als hij het al doet dan is er totaal geen controle over het inbellen en daar heb ik niet echt veel zin in want dan komt pa weer klagen.

Nu moet de situatie eigenlijk zo worden.

Als mijn oc aan staat moet iedereen via een commando ofzo inbellen via mijn pc. Dan kan iedereen dus internetten chatten etc. Maar hij moet ook weer netjes kunnen worden afgesloten. Dus de enige die de internet verbinding opent is de gebruiker zelf. Niet een programma zoals msn wat na een tijd zich zelf weer wil aanmelden.

Heeft iemand een duidelijke uitleg hoe ik dit het beste kan doen of een site waar alles op staat aangegeven. Ik word er een beetje moedeloos van.

• Robthebest
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-08 15:47
JAzeker kan dat wel, dan moet je Sygate gebruiken

* Robthebest zegt dat je naar www.sygate.com moet gaan :)

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:28

Dreamer

Foutje

heel simpel je laat hem automatisch inbellen als een client daarom vraagt (of de server natuurlijk) en als je stelt in dat als er 2 minuten geen dataverkeer is geweest dat hij de connectie afsluit.

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

• Millennium
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 13:21

Millennium

Bug free !!!

Op donderdag 24 januari 2002 15:56 schreef jbcyber het volgende:
Dus de enige die de internet verbinding opent is de gebruiker zelf. Niet een programma zoals msn wat na een tijd zich zelf weer wil aanmelden.
Op donderdag 24 januari 2002 16:03 schreef dreamer het volgende:
heel simpel je laat hem automatisch inbellen als een client daarom vraagt (of de server natuurlijk) en als je stelt in dat als er 2 minuten geen dataverkeer is geweest dat hij de connectie afsluit.
Geloof niet dat dit een antwoord op zijn vraag is....
Tja? Hoe zorgen dat een gebruiker inbeld... Winroute pro heeft web support, dan kan je via een webpagina laten inbellen en weer ophangen.

Bijvoorbeeld: http://192.168.0.1:3129 in web-browser
geeft de opties: Dial en Mail-exchange

Rampen bak 2004

Verwijderd

Dat probleem had ik ook. Ik heb nu een programma gevonden dat perfect werkt en heel simpel is.

:) "Remote Disconnection Utility" :)

Deze is GRATIS te downloaden op: http://www.twiga.ltd.uk onder de button downloads.

Het is heel simpel, je installeerd op beide PC's de software, op de ene de server en op de andere de client software.

• jbcyber
Op donderdag 24 januari 2002 20:51 schreef ZyPhiX het volgende:
Dat probleem had ik ook. Ik heb nu een programma gevonden dat perfect werkt en heel simpel is.

:) "Remote Disconnection Utility" :)

Deze is GRATIS te downloaden op: http://www.twiga.ltd.uk onder de button downloads.

Het is heel simpel, je installeerd op beide PC's de software, op de ene de server en op de andere de client software.
Het programma doet het op iedere pc. Ze zien elkaar en ik kan op iederen pc verbinding maken met internet. Maar nu komt het probleem. Als ik een web pagina wil opnenen of ik wil me aanmelden bij msn dan doen ze het niet ik krijg dan "de pagna kan niet worden gevonden"

Waar zou het aan kunne liggen??

• jbcyber
Het delen is inmiddels gelukt met de win 98 pc's (de firewall vond het niet leuk) maar mijn win 2k machine wil niet echt meewerken. Waar zou dit aan knunnen liggen.

Iemand enig idee.

• jbcyber
Is het nu zo moeilijk :'(

Verwijderd

Op vrijdag 25 januari 2002 20:21 schreef jbcyber het volgende:
Is het nu zo moeilijk :'(
Nee hoor, neem een hardware-matige router, zoals een Vigor, Zyxel, etc...

Verwijderd

Probeer eens bij de opties van je local area network, onder "internet protocol (TCP/IP) properties" bij DNS het nummer in te voeren van je PC waarmee je inbelt. Dus bij Prefferred DNS server, je zal daar waarschijnlijk 192.168.0.1 in moeten vullen. Het IP nummer van je server.

Wordt je IP automatisch toegewezen of heb je die zelf ingevuld?
Pagina: 1