[CM] Houten case?

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:36
voor mijn volgende pc die ik overigens zelf ga bouwen ga ik ook een eigen gemaakte case maken. Ik zat te denken aan een houten case maar is dat wel slim? en dan heb ik niet over planken van 3 cm dik maar gewoon triplex en eventueel een stalen frame met daaromheen hout..

Ik heb gehoord dat die kast niet voor niets van staal is namelijk voor de aarding ofzoiets maar als ik hem dan van hout maak krijg ik dan ruzie met de onderdelen of niet?

Strava | AP | IP | AW

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-05 13:50
Denk ut niet, en anders sluit je toch gewoon alles met elkaar aan met een lang stuk koper draad...

• Webgnome
dat kan :) maar nog iets er was iets waarvoor die case ook beschermde iets met straling ofzo

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

Je bedoelt de kooi van Farraday? Zo'n ding wat beschermt tegen blikseminslag en EMP?
Ik denk niet echt dat het van toepassing is bij een pc zeg maar. Er zijn zat pc's die gewoon los liggen of tegen een muut hangen ofzo, dus gewoon bouwen. Denk niet dat aarde nodig is. Mijn kast is ongeaard, maar geen contact met iets en staat op van die plastic wieltjes en nog nooit problemen daardoor gehad.

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-05 13:50
jah, straling van mars... :?

Verwijderd

[topic=332415/1/25]
[topic=268261/1/25]

:)

• Webgnome
thanx

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

Op donderdag 24 januari 2002 16:17 schreef webkabouter het volgende:
thanx
Ik ben ook bezig waterkoeling in m'n houten case te bouwen; hij wordt wel mooi. Alleen het enige wat tegen zit is dat dat ding fucking zwaar is :( maar verder wel tof :)

• Webgnome
zwaar? hoe zwaar is dat dan en wat voor hout heb je gebruikt?

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

MDF is (schijnt) het beste te werken, maar dat heb ik dus van horen zeggen :+

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:24
Fijn he die search? :)

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:01
ff, oplette dat je systeem niet te warm zal worden aangezien hout krom trekt bij hoge temperaturen. :/

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

Op donderdag 24 januari 2002 19:14 schreef Phreak het volgende:
Fijn he die search? :)
www.utfs.tk :? :P

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-08 21:18
Op donderdag 24 januari 2002 16:05 schreef da_man98 het volgende:
jah, straling van mars... :?
Jupiter toch >:)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

Op donderdag 24 januari 2002 19:18 schreef Nitrox_Infinity het volgende:
ff, oplette dat je systeem niet te warm zal worden aangezien hout krom trekt bij hoge temperaturen. :/
dat warm worden valt best wel mee, je moet gewoon je oude stalen frame gebruiken dan hoef je nergens mee te zitten ;)
Pagina: 1