[css] vern**kt door netscape 4.7

Pagina: 1
Acties:

• El Reino
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-11-2024
worden css's volledig ondersteund door netscape?
was net nieuwe (prutjes-)site aan het maken, en ik dacht, laat ik goed beginnen en ik doe zoveel mogelijk met stylesheets. Ziet er allemaal perfect mooi uit, maar nu zit ik op me werk te kijken in netscape 4.7 en wordt dus de hele lay-out van mijn tabellen verklooid, terwijl dat zo mooi in mijn style-sheet staat (in IE ziet het er prima uit!)....ondersteund netscape niet alle tags in een style sheet?

voorbeeld:
http://elreino.host.sk/quotes/quotes.html

Verwijderd

ik heb een keer een site van em met CSS gezien op Netscape 4.x en de achtergrond werkte niet, en links gedeeltelijk, maar mouseover bijvoorbeeld al weer niet

Verwijderd

nn4.7 staat bekend om zijn brakke css support. Zoek in de search of bij google eens op css+ mastergrid. Dat is een pagina met een overzicht van de css ondersteuning van verschillende browsers (met dank aan ik meen waxle)

• Webby_143
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-11-2023

Webby_143

1 Omhoog

netscape 6.x support wel weer meer in vergelijking met oudere versies.
dingen zoals de mouseover css (a:hover) en dingen zoals border vind netscape niet leuk iig ...

:: Game Over ::

Verwijderd

Je moet in je CSS file even de info die je bij body gebruikt (font eigenschappen) ook even bij TD gebruiken dan zijn de meeste problemen al opgelost.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
TD {
  BORDER-RIGHT: #666666 1px solid; PADDING-RIGHT: 2px; 
  BORDER-TOP: #666666 1px solid; PADDING-LEFT: 2px; PADDING-BOTTOM: 2px; 
  BORDER-LEFT: #666666 1px solid; PADDING-TOP: 2px; BORDER-BOTTOM: #666666 1px solid; 
  BACKGROUND-COLOR: #404040; spacing: 2px;

FONT-WEIGHT: bold; FONT-SIZE: 11px;
  FONT-FAMILY: Arial, Helvetica, Sans-serif;
}

• El Reino
Op donderdag 24 januari 2002 15:49 schreef jrs het volgende:
nn4.7 staat bekend om zijn brakke css support. Zoek in de search of bij google eens op css+ mastergrid. Dat is een pagina met een overzicht van de css ondersteuning van verschillende browsers (met dank aan ik meen waxle)
dus als ik het geod begrijp wordt het algemeen aanbevolen om zoveel mogelijk in je css te zetten....maar dat het juist weer niet door iedere browser goed ondersteund wordt...wat een streken zeg...

(kan ik me site weer gaan aanpassen... :( )

• El Reino
Op donderdag 24 januari 2002 15:50 schreef mgfun het volgende:
Je moet in je CSS file even de info die je bij body gebruikt (font eigenschappen) ook even bij TD gebruiken dan zijn de meeste problemen al opgelost.
dat zal ik nog ff proberen...
hmm bedenk me ineens dat ie de borders van mijn tabellen ook niet netjes meeneemt, terwijl dat heel mooi gedefinieerd staat in mijn css:
code:
1
2
table { border: 1px #666666 solid; font-weight: bold; font-size: 11px; cellpadding: 2px; cellspacing: 2px; }
td { border: 1px #666666 solid; spacing: 2px; padding: 2px; background-color: #404040; }

Verwijderd

Borders zijn prima hiero alleen het lettertype niet. maar dat kun je zo oplossen.

Verwijderd

Het doet het nu prima onder NS zo te zien.

Verwijderd

Op donderdag 24 januari 2002 15:51 schreef elreino het volgende:
dus als ik het geod begrijp wordt het algemeen aanbevolen om zoveel mogelijk in je css te zetten....maar dat het juist weer niet door iedere browser goed ondersteund wordt...wat een streken zeg...
Het enige wat hier algemeen aanbevolen wordt is het ontwikkelen met meer dan een browser tegelijkertijd open. Niet pas achteraf kijken 'of ie op OS blaat met browser X' ook werkt. Dat kunnen de mindere goden als jij en ik ons niet veroorloven.

• El Reino
nou, mijn NS maakt er nog steeds niets van nu ben ik zelfs de background kwijt....zometeen ff een zoekplaatje: IE en Netschaap, zoek de verschillen.....

• El Reino
nou, hier een screenshot, één CSS, twee browsers, duizend verschillen:

Afbeeldingslocatie: http://members.tripodnet.nl/elreinoonline/verklooid.gif

/edit
ja, idd, in netschaap is de text dus niet eens te lezen (zwart op zwart!!)

Verwijderd

Welke versie van netschaap is dat ? bij mij ziet hij er prima uit (zelfde als IE en ik heb versie 6/6.01 )

• El Reino
Op donderdag 24 januari 2002 16:45 schreef mgfun het volgende:
Welke versie van netschaap is dat ? bij mij ziet hij er prima uit (zelfde als IE en ik heb versie 6/6.01 )
4.7...denk idd ook dat het aan de versie ligt, want geloof dat ik ook wel eens met 6 heb gekeken en dat ging prima...

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

een paar opmerkingen
code:
1
2
cellpadding: 2px;
cellspacing: 2px;

die bestaan niet
code:
1
2
3
4
5
td {
  ...
  spacing: 2px
  ...
}

die bestaat niet, maar je bent ook nog een ';' vergeten

* drm kijkt even verder...

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

/me is wakker :D

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• El Reino
Op donderdag 24 januari 2002 16:54 schreef jrs het volgende:
http://jigsaw.w3.org/css-validator/

/me helpt drm
bedankt...handige url...eentje om te bookmarken...
Pagina: 1