Laptop geeft géén beeld meer (ligt niet aan beeld)

Pagina: 1
Acties:

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:55

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Ik heb van iemand een Toshiba Satellite P166 kunnen kopen voor een prikkie met ontzettend veel extra's.

Toen ik 'm kocht deed de laptop ongeveer 5 minuten werken, en dan viel hij uit, waarna je hem niet meer aan kon krijgen. Als je 'm dan een !!!!!!dag!!!!! liet liggen kon je er weer 5-10 minuten op werken. Na veel testen en kijken bleef dit probleem maar hangen :( Het werken met de laptop van 5 minuten werd steeds minder en nu doet ie echt helemaal niets. De Laptop gaat wel aan, maar geeft dus géén beeld. Alles zit er intern goed uit, behalve een metalen plaatje dat over de processor zit (temp. metertje) ziet er een beetje wazig uit. Waar moet ik het probleem beginnen te zoeken?

20*350ZO45°

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:56
Doet tie het op een externe monitor nog wel ?

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

'k denk dat het een voedingsprobleempje is. Probeer het eens met de voeding in het stopkontakt!

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Op donderdag 24 januari 2002 15:56 schreef apen-nootjes het volgende:
'k denk dat het een voedingsprobleempje is. Probeer het eens met de voeding in het stopkontakt!
Sorry, dat doe ik al de hele tijd. Had ik vergeten te melden. Wat me nu opvalt is dat tydens het aanzetten het Caps Lock teken A een soort code knippert: Flits-Pauze-Flits-Flits Is dit misschien een code net zoals we piepjes van een "normaal" moederbord gewend zijn?

20*350ZO45°

• y2kbug
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2022
ik heb geen idee of dit flitsen een code is maar mijn satellite pro 4600 doet dit ook dus ik denk dat dit niet echt veel voorstelt

maar zoals iemand al eerder vroeg heb je em al op een extern scherm getest?
en ja ik weet het het klinkt dom zat ie op netstroom?

en misschien moet je als het apperaat aanstaat ff kijken of je met behulp van de <fn> toets en de <f4> toets de "piepjes" aan kan zetten misschien dat dat wat oplevert?

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb zelf ook een oude 220CS en heb hem laatst een leuk metalic kleurtje gegeven. 8-)
Daarvoor moest ik hem helemaal slopen en weer in elkaar draaien. Het heeft een halve avond geduurd voordat ik em aan het lopen kreeg.

Het "probleem" van het knipperende lampje ken ik, dat doet íe volgens mij standaard tijdens het booten ;)
Mijn eigen scherm was ook kaduuk, ik heb nu een 2e handse op de kop kunnen tikken en hij werkt dus weer.
heb je al een externe monitor aan de toshiba gehangen?

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Een externe monitor hoef ik er niet aan te hangen omdat ik nieteens de harddisk op hoor spinnen, dus dat doet ie al niet, hij boot nog nieteens in het BIOS. Mijn gevoel zegt dat de processor is overleden, of het temp. sensortje wat op de processor zit waardoor het systeem gelijk op safetymode gaat.

20*350ZO45°

Verwijderd

Ik heb precies zoiets gehad met een Toshiba Satellite 480 CDT,
Toen lag het aan de baksteen (de voeding dus)

Meet anders even of van je stekkertje 15V gelijkspanning komt.

Suc6

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Yep, 15,08 V Gelijkspanning

20*350ZO45°

Verwijderd

Blijft de spanning bij inschakelen wel constant?

Als deze mee pulseert kan je gewoon opzoek gaan naar een alternatieve voedingsbron natuurlijk (delta voeding oid)
Pagina: 1