vaag laptop probleem

Pagina: 1
Acties:

• MaikelG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024
Hallo,
een vriend van me heeft een ouwe pentium laptop gekregen (een Compaq LTE 5000), maar die zeurt over geheugen problemen (tijdens opstarten).

Wat doe ik, ik haal het extra geheugen eruit (16 Mb in 2 x 8 MB). Daarna opstarten, hij heeft blijkbaar 4 MB onboard.
Hiermee zijn de problemen weg, win95 kan zelfs geinstalleerd worden :)

Nu is er via internet besteld geheugen binnen, is erin gezet, wordt keurig herkend, maar:
:( Weer geheugen problemen!

Laten jullie je licht hier eens over schijnen; ik weet het niet wat hier aan de hand kan zijn...
(Bestelde geheugen (via internetveiling) toevallig ook kapot??? of misschien iets met het mobo?)

graag advies

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

Verwijderd

Gaf de verkoper aan dat het geheugen werkte of verkocht hij het als ongetest? Aangezien je niet weet waar het probleem zit en er twee geheugenmodules getest zijn tegenover een moederbord is het moederbord de hoofdverdachte (maar dat had je zelf ook al bedacht).

Als je in Leiden (of in de buurt) woont zouden we het geheugen in mijn LTE 5XXX kunnen proberen, en mijn geheugen in de 5000.

Zelf heb ik veel aan het Compaq forum voor deze serie gehad.

• MaikelG
Kijk dat klinkt interressant, vooral dat er een speciaal forum voor is! Mijn dank, daar zal ik eens gaan rondkijken.

Verder is de optie om het in een jouw (Radek) laptop uit te testen misschien ook wel een goed idee. Zelf zit ik in Nijmegen, maar die vriend waar het om gaat in Utrecht, dat is al dichterbij. Eventueel een laatste poging waard... ik zal overleggen wat die vriend ervan vindt.

Meer suggesties van anderen misschien?

[edit] Ik heb even goed rondgezocht op dat forum van de LTE 5000, het schijnt een bekend probleem te zijn :( ... De connector voor de geheugenmodules schijnt er redelijk vaak het bijltje bij neer te gooien, pinnetjes breken af etc.

Ik ga 'm van het weekend openmaken, kijken of ie nog te redden is. Nee hebben we, ja kunnen we (heel misschien) krijgen >:)

Verwijderd

Ouch, dat is fijn soldeerwerk. Laat ff weten of het gelukt is.

• MaikelG
Hmm nou ja het was dus het bekende probleem van los zittende pinnetjes van de memory connector.

Die dingen zitten t#phus dicht op elkaar, dat is niet te doen. :(

We hebben het maar opgegeven, aangezien er toch in ieder geval nog 8 Mb onboard zit, er is dus nog wel mee te werken.

Hij wordt verkocht geloof ik, er is al een andere gewone desktop voor in de plaats aangeschaft :)