Ten eerste mijn excuses voor de dubbel post met [topic=390515/1/25] , maar ik krijg daar blijkbaar geen andwoord. Goed mijn probleem:
Ik heb een switch en 2 PC102 nic-jes met een realtec chipset. Nou heb ik het al op meerdere OS geprobeerd, maar ik krijg deze 2 Nic-skez niet aan het samenwerken.
Wat er gebreurd, ik kan naar het eigen IP pingen, maar over het netwerk kan ik de ander niet vinden (timeout).
Ter informatie:
IP-reeks: 192.168.0.x
subnet: 255.255.255.0
Als ik in een van de 2 pc's een oud 10mbit ISA kaartje mik kan PC1 PC2 wel vinden.
Ik heb al terwijl pc's aan of uit staan de switch gereset, maar dit mocht niet baten.
DHCP werkt niet door dat pc1 pc2 niet kan vinden.
Zou dit een kapotte nic kunnen zijn? Zijn er nog andere opties? Wie weet iets?
Bedankt vast!
Ik heb een switch en 2 PC102 nic-jes met een realtec chipset. Nou heb ik het al op meerdere OS geprobeerd, maar ik krijg deze 2 Nic-skez niet aan het samenwerken.
Wat er gebreurd, ik kan naar het eigen IP pingen, maar over het netwerk kan ik de ander niet vinden (timeout).
Ter informatie:
IP-reeks: 192.168.0.x
subnet: 255.255.255.0
Als ik in een van de 2 pc's een oud 10mbit ISA kaartje mik kan PC1 PC2 wel vinden.
Ik heb al terwijl pc's aan of uit staan de switch gereset, maar dit mocht niet baten.
DHCP werkt niet door dat pc1 pc2 niet kan vinden.
Zou dit een kapotte nic kunnen zijn? Zijn er nog andere opties? Wie weet iets?
Bedankt vast!
dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag