Unpingable router

Pagina: 1
Acties:

• RedRose
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb een vaag probleem. We hebben hier een 1 domein met 2 netwerksegmenten, die met elkaar verbinden via 2 routers en een straalverbinding.

Dit werkt keurig, de segementen kunnen alles met elkaar doen. Er is echter 1 probleem: de ene server (Win2K AS) kan 1 router (de router die aan de kant van die server staat) niet pingen (request timed out) terwijl je de router aan de 'overkant' wel kan pingen. Bij een tracert geeft tie:

1 * * * request timed out
2 <10ms <10ms <10ms [tweede router]

Het vage is dat er blijkbaar verkeer loopt naar de router en weer terug, alleen die server kan die router niet zien.

-De route's lopen allemaal goed;
-De router hangt in hetzelfde segment als de server;
-Van de server aan de overkant (ook Win2K AS) kan je de betreffende router wel pingen.

Ideas anyone ?

Sundown Circus

Verwijderd

Firewall ?

Verwijderd

Bij routers kom je wel eens vaker tegen dat ze niet te pingen zijn.
Firewall is 1 mogelijkheid.
Configuratie (drop ICMP enz) is ook een mogelijkheid
verder kan het zijn dat voor de link over de router van de ene kant IP-less geregeld wordt en van de andere kant niet.

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-05 15:27

jep

Reken maar op die icmp drops :) Hij moet wel werken anders kom je er niet voorbij .. lijkt me ;)

• RedRose
  • Niet online
Yup, geen firewall ertussen. Die ICMP drops lijken
me aannemelijker, maar waarom kan je hem dan wel vanaf server 2 pingen, die nagnoeg precies dezelfde configuratie heeft??
/edit
En hij heeft het wel gedaan, das het rare
/edit

Sundown Circus

• dontcare
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-03-2024

dontcare

Nomen est Omen

access-list al gechecked :?

.Quod me nutrit me destruit.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-04 11:59

TrailBlazer

Karnemelk FTW

welk ip prbeer je te pingen te pingen het ip van het ethernet of het ip van de serial (straal verbinding)

• RedRose
  • Niet online
Het IP van de ethernetkaart natuurlijk :),
De kaart van de straalverbinding heeft idd z'n eigen IP (5.5.5.10) de ethernetkaart is 192.168.1.249.

Het ding heeft verder ook geen accesslist. Daar dacht ik ook al aan, maar aan de configuratie is verder niks veranderd, dus pingen zou moeten gaan.

Sundown Circus

Verwijderd

Dit heeft nix te maken met icmp drops maar met acceslists en firewall settings. En anders je kunt van elke interface alles zetten dus er staat een interface niet goed geconfigt.
Pagina: 1