Video conversatie met MS Messenger achter router

Pagina: 1
Acties:
  • 96 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een router die de ADSL verbinding splitst zodat ik kan internetten op meerdere PC's.

Ik gebruik MS Messenger en ik kan zonder problemen chatten.
Als iemand een file download aanbiedt kan ik die accepteren en werkt die ook.

Helaas wat niet werkt is video conferencing en zelf aanbieden van file (upload).
Ik heb het idee dat dit allemaal niet werkt omdat ik een router gebruik die zelf het IP adres gebruikt dat door ISP wordt toegewezen, terwijl mijn PC's een intern IP nummer gebruiken.

Kan iemand mij helpen hoe je MS Messenger moet instellen om toch video te kunnen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-09 08:20
Move > [forum=19]

Lees het grote Poortmappingsverhaal es door.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdhoek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-10-2024
Ook door poorten te mappen wordt video conferencing vaak een moeilijk, dan wel onmogelijk verhaal. Microsoft heeft tegenwoordig UPNP. Een aantal hardware routers, waaronder de Repotec RP-IP515H die ik zelf gebruik, ondersteunt ook UPNP. Ik heb deze router aan de praat gekregen voor zowel video/voice als file transfer onder MSN (ik moest wel de DOS protectie uitzetten, waarschijnlijk ziet de router al die aanvallen van Messenger op steeds wisselende poorten als een DOS attack >:) ).
Voor een aantal routers is een firmware update beschikbaar voor UPNP support.

Op de microsoft site is een aantal artikelen te vinden over MSN, UPNP i.c.m. met NAT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:44
Als je server win2k draait :)... Doe het volgende :

Je hebt je internet verbindingen geshared en dit werkt kijk weer bij de nic die het internet deelt :). NIC -> eigenschappen -> delen -> vakje met vinkje aan :D. Bij instellingen : GEEN TOEPASSINGEN ! en bij services : NIKS AANVINKEN :). En voila , je pc routert alles maar dan ook ALLES door :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-09 11:52

MRic3

Of praat ik weer poep?

beetje oud topic maar ja...

Deze oplossing:
Op zondag 17 februari 2002 01:36 schreef Termi het volgende:
Als je server win2k draait :)... Doe het volgende :

Je hebt je internet verbindingen geshared en dit werkt kijk weer bij de nic die het internet deelt :). NIC -> eigenschappen -> delen -> vakje met vinkje aan :D. Bij instellingen : GEEN TOEPASSINGEN ! en bij services : NIKS AANVINKEN :). En voila , je pc routert alles maar dan ook ALLES door :+.
werkt dus iig niet als je Windows 2000 Prof. draait als ICS bak. Ben wel benieuwd of het echt werkt met Server.

Heeft er iemand ervaring mee dat MSN het wel doet in zo'n config, al is het alleen bestanden versturen (ontvangen gaat wel goed)..

Termi kan jij mij bevestigen dat MSN bij jou wel volledig werkt zo achter Win2000 server...

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:28

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zie verder: [topic=437046/1/25]

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.