[GF2GTS] Beeld in drievoud

Pagina: 1
Acties:

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 13:50

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Als ik voor lange tijd een spel gespeelt heb wat behoorlijk belastend is voor mijn grafische kaart, dan heb ik vaak dat bij het afsluiten van het spel ik mijn beeld drie keer zie. Ik heb dan mijn scherm verdeeld in 3en maar zie wel drie keer hetzelfde met erg veel storing (zwarte strepen) erdoorheen. Ik denk zelf dat of mijn kaart of mijn monitor niet naar de juiste frequentie terug springt aangezien het beeld wat je krijgt hetzelfde is als wanneer je een resolutie/frequentie kiest die je monitor niet aankan. (bij een oude niet beveiligde monitor)

Ik heb een Iiyama VMP 400 en een Elsa GF2 GTS, met de laatste officiele detonatordriver.

Heeft iemand dit ook, en heeft iemand daar een oplossing voor?

Verwijderd

Ik heb ook een IIyama, en enkele zulk probleem ook gehad. Maar 't ligt volgensmij niet volledig aan de monitor.

Controleer dit eens:
1) Gebruik je DirectX ? Zoja, probeer dan OpenGL indien mogelijk
2) Welke resolutie gebruik je in Windows. Ik heb een 19" en draai 1152x864, en als ik bijv. 1280x960 draai, in XP, krijg ik zulk problemen ook: scherm in drie voud bij uitloggen en weer inloggen.

Succes

Verwijderd

Heb je nvreffix al geprobeert? (is te vinden in de FAQ ergens :))

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 13:50

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Sint: nee nog niet geprobeerd.

En ik draai 1280x960 en spellen op 1024x768 met DX 8.1

Verwijderd

Soms zijn wat oudere drivers beter 21.83 schijnt wel goed te zijn als hoger niet goed werkt.

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
Ik heb _exact_ hetzelfde probleem met mijn VMP450, en bij mij gebeurt het alleen af en toe als ik mijn desktop in een hogere refreshrate draai dan 85 Hz. Daarom heb ik gewoon mijn desktop op 85 Hz draaien (1152x864), en ik heb nergens last van. Ik zie het verschil tussen 85 en 100-120-140 Hz toch niet.

Geef mij maar een Warsteiner.

• Rob_de_Rechter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-08 19:09

Rob_de_Rechter

Dixeram

Hmm.... heb een VMP 450 en een Asus V7700 DeLuxe en heb precies hetzelfde. Alleen nooit bij games oid maar altijd als ik winkey+L gebruik.

Vaag probleem dat wel, maar ik heb t vermoeden dat t gewoon ff mis gaat bij res-changes. Wat ik altijd doe is ff in het menu van mn monitor de ingang opnieuw selecteren. Dat lost t voor mij altijd op.

Heb er trouwens alleen onder XP last van.

Maar hij sloeg haar hersens niet in, want tussen droom en daad // staan wetten in de weg en veelal praktische bezwaren // en zwaarmoedigheid, die niemand kan verklaren // die des avonds komt, voordat men slapen gaat

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
Ja ik heb het ook nooit in OpenGL of D3D, maar alleen als ik terugschakel naar Windows (hetzij via windows toets of gewoon game afsluiten), en dan nog niet zo heel vaak.

Geef mij maar een Warsteiner.

Pagina: 1